HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Komunikácia, riešenie sporov a mediácia v zdravotníctve

Podnikanie a tok finančných prostriedkov v zdravotníctve, teda v oblasti, ktorá bola dlhé desaťročia doménou štátu, je v poslednom období veľmi aktuálnou témou. Článok približuje komunikáciu ako prevenciu i riešenie konfliktov, špecifiká konfliktov v zdravotníckych zariadeniach a mechanizmus výkonu mediácie v zdravotníckom zariadení.

Autori: JUDr. František Kutlík
Právny stav od: 1. 7. 2016
Dátum publikácie: 16. 7. 2018
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2018
Oblasti práva: Občianske právo / Občianske právo / Rozhodcovské konanie



Úvod

Podnikanie a tok finančných prostriedkov v zdravotníctve, teda v oblasti, ktorá bola dlhé desaťročia doménou štátu, je v poslednom období veľmi aktuálnou témou. Príčinou nie je len vlečúca sa zadlženosť tohto rezortu a s tým spojený pomaly nekonečný príbeh hľadania finančných zdrojov či nastavenie primeranej participácie zdravotných poisťovní, ale samozrejme aj miera finančného vstupu pacienta a jeho jednotlivých foriem. Podnikanie v zdravotníctve však nie sú len vyššie definované pozície spočívajúce v investíciách do zdravotníckeho systému s primárnym cieľom – vybudovať zdravotnícke zariadenia s najmodernejšími technológiami. Podnikanie v zdravotníctve musí byť postavené na ľuďoch a na vytvorení nového typu zdravých a korektných vzťahov nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale na vertikálnej a horizontálnej úrovni aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. V prípade narušenia týchto vzťahov, resp. náznaku asymetrie sa začína vytvárať priestor pre konflikt, ktorý, ak dostane priestor, začne v zdravotníckom zariadení „žiť vlastným životom“. Úsilie manažmentu zdravotníckeho zariadenia by v tejto fáze malo smerovať k zabráneniu eskalácie potenciálneho konfliktu a tým hroziacej frustrácie nielen zo strany pacientov a ich rodinných príslušníkov, ale aj zdravotníckych pracovníkov. Vzniknutá neriešená situácia môže viesť nielen k strate dôvery v konkrétne zdravotnícke zariadenie, ale v konečnom dôsledku aj v celý systém zdravotníckej starostlivosti. Nehovoriac o súdnych konzekvenciách so žalobami a vlečúcimi sa konaniami na súdoch rôznych stupňov. Každé kvalitné zdravotnícke zariadenie by malo byť pripravené aj na zvládnutie vyššie naznačených situácií a disponovať akýmsi „manuálom“, ktorý zahŕňa rôzne inštrumenty. Počínajúc prevenciou a vytváraním zdravej atmosféry na pracoviskách cez primerané odkomunikovanie problémových situácií až po ich riešenie (conflict resolution), resp. manažovanie (conflict management).

Hoci sa mediátor venoval primárne problematike zdravotníckej starostlivosti, predmetom sporu bol skôr klasický dodávateľsko-odberateľský vzťah medzi farmaceutickou firmou z Českej republiky a sieťou lekární na ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. František Kutlík

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.