HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Online mediácia a spotrebiteľské spory

Aj pri online mediácii spotrebiteľských sporov platia všetky známe definície mediácie, ktorých spoločným menovateľom je zásah tretej strany do nefungujúcej, poruchovej komunikácie. Mediácia je totiž sprostredkovanie riešenia konfliktných a problémových situácií, ktorým sa uľahčuje komunikácia a vzájomné pochopenie sa. 

Autori: JUDr. František Kutlík
Právny stav od: 1. 7. 2016
Dátum publikácie: 28. 11. 2017
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2017
Oblasti práva: Občianske právo / Občianske právo / Ochrana spotrebiteľa; Rozhodcovské konanie



K mediácii všeobecne

Aj pri online mediácii spotrebiteľských sporov platia všetky známe definície mediácie, ktorých spoločným menovateľom je zásah tretej strany do nefungujúcej, poruchovej komunikácie. Mediácia je totiž sprostredkovanie riešenia konfliktných a problémových situácií, ktorým sa uľahčuje komunikácia a vzájomné pochopenie sa. V prístupe mediátora by sme skutočne len veľmi ťažko hľadali prvky rozhodovania ako autority či nebodaj nejaké formy nátlaku. Jeho pozícia a postavenie nespočívajú vo vynesení rozhodnutia. To majú od začiatku do konca vo svojich rukách účastníci mediácie, ktorí hrajú v procese hlavnú úlohu. Mediátor je v prvom rade odborníkom na proces a nie na obsah sporu, zameriava sa na vytvorenie priaznivej atmosféry a kultivovaného dialógu medzi stranami. Spoločne s účastníkmi stranami mediácie hľadá možnosti riešenia, používa rôzne nástroje a techniky vedenia mediačného konania. Tento proces by za normálnych okolností mal vyústiť do dosiahnutia stranami sformulovanej mediačnej dohody, ktorá by mala na rozdiel od súdnych, rozhodcovských či arbitrážnych rozhodnutí znamenať nie výhru jednej a prehru druhej strany, ale jednoznačne výhru oboch zúčastnených. Obrazne povedané, po skončení mediačného procesu by mali na najvyššom stupienku stáť obe strany, spoločne mávať vavrínovým vencom a ako piloti Formule 1 polievať aplaudujúci dav šampanským. To je úspešný, ideálny záver. Zároveň však treba zdôrazniť, že v prípade neúspechu nič nikomu nestojí v ceste pokračovať v súdnom alebo arbitrážnom konaní.

B2C – ako recept na spokojnosť spotrebiteľa

Spojenie písmen B, C a čísla 2 do konečnej verzie „B2C“ sa stáva akronymom. Z ďalších „internetových“ väzieb pre informačnú komplexnosť naznačme ďaľšie akronymy, ktoré predstavujú vzájomné vzťahy v skrátenej forme: B2C (Business to Consumer, obchodník spotrebiteľovi) B2B (Business to Business, obchodník obchodníkovi) C2C (Consumer to Consumer, spotrebiteľ spotrebiteľovi) C2B (Consumer to Business, spotrebiteľ obchodníkovi) G2C (Government to Consumer, vláda spotrebiteľovi) G2B (Government to Business, vláda obchodníkovi). a postupne nahrádza všetky označovania obchodovania s klientmi, resp. obchodných vzťahov medzi obchodnými spoločnosťami a koncovými zákazníkmi, ktoré sú implementované prostredníctvom webových aplikácií, elektronických obchodov cez internet, virálneho marketingu atď. Inými slovami online obchodovanie na internete definujeme ako predaj hmotného, resp. nehmotného tovaru koncovým zákazníkom, ktorí sú pripojení a na tento účel aktívne používajú World Wide Web ako najreprezentatívnejšiu a najmasovejšiu platformu konzumnej globalizácie. BÜHRING-UHLE, Christian, KIRCHHOFF, Lars, SCHERER, Gabriele. Arbitration and mediation in international business. 2. vydanie. Alphen an den Rijn: Kluwer Law International, 2006. Segment B2C je samozrejme vhodný pre spoločnosti, ktoré predávajú produkty alebo služby priamo zákazníkom online formou. Túto oblasť, ktorá je tiež označovaná ako „elektronický obchod“, môžeme rozdeliť do troch kategórií:

  • predaj informácií – tzv. „bit business“, produkt je distribuovaný výlučne elektronicky. Zahŕňa predaj a prenájom softvéru alebo zverejňovanie informácií (elektronické noviny, správy o ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. František Kutlík

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.