HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Motivačné systémy zamestnancov (4. časť)

Či už ekonomická odmena, vnútorná spokojnosť alebo túžba po sociálnom prepojení motivujú ľudí vykonávať zmysluplnú prácu, ktorá im či už priamo, alebo nepriamo napomáha uspokojovať ich potreby – a práve tie sú jedným z dôležitých zdrojov motivácie. Intenzita pracovnej motivácie, pracovná spokojnosť a výkon sú výsledkom zastúpenia týchto potrieb v pracovnej činnosti.

Autori: Ľudmila Lipovská Lišková
Právny stav od: 1. 1. 2021
Dátum publikácie: 16. 12. 2021
Prameň: Práca, mzdy a odmeňovanie / PaM - 2021 / PaM - 11/2021
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Osobitné pracovné podmienky; Starostlivosť o zamestnancov; Zamestnanosť



Motivačné systémy zamestnancov I. časť

Motivačné systémy zamestnancov II. časť

Motivačné systémy zamestnancov III. časť

Motivácia patrí k najzložitejším personálnym procesom, aj pre skúsených riadiacich pracovníkov môže byť nastavenie optimálnej motivácie svojich pracovníkov náročnou výzvou, či už v krátkodobom alebo dlhodobom horizonte. Jednoznačne to súvisí hlavne s komplexnosťou motivácie a tiež s tým, že neexistuje univerzálny návod na to, čo motivuje zamestnancov k práci. V súčasnosti je motivácia zamestnancov a posilňovanie ich psychiky oveľa náročnejšie a pre zamestnávateľov predstavuje skutočnú výzvu.

V oblasti všeobecnej motivácie aj pracovnej motivácie existuje veľa motivačných teórií, ktoré sa snažia vysvetliť podstatu ľudského správania. Tieto teórie vychádzajú z faktu, že existuje viacero motivátorov, ktoré ovplyvňujú správanie sa pracovníkov a rovnako aj ich pracovný výkon.

DÔLEŽITÉ

Aby spoločnosť mohla dlhodobo prosperovať, jej manažéri nikdy nesmú nepodceňovať najmä pravidelné a včasné informovanie svojich zamestnancov o cieľoch, úlohách, ako aj problémoch spoločnosti. So zamestnancami je potrebné komunikovať, počúvať ich názory a rešpektovať ich samostatnosť.

Manažéri by mali ku každému zamestnancovi pristupovať ako k profesionálovi a v rámci motivácie dbať na to, aby všetky pridelené úlohy boli aj dotiahnuté do konca. Vždy, keď to daná situácia umožní, treba zamestnanca oceniť aj pochváliť. Manažérom sa odporúča u zamestnancov podporovať ich profesionálny rast, nepretržite sledovať pracovné podmienky na pracovisku, zlepšovať úroveň pracovného prostredia. Nemenej dôležité je konflikty na pracovisku nezakrývať, nepodceňovať ich, ani ich nezveličovať, ale ich čo najskôr a najmä spravodlivo riešiť.

Či už ekonomická odmena, vnútorná spokojnosť alebo túžba po sociálnom prepojení motivujú ľudí vykonávať zmysluplnú prácu, ktorá im či už priamo, alebo nepriamo napomáha uspokojovať ich potreby – a práve tie sú jedným z dôležitých zdrojov motivácie. Intenzita pracovnej motivácie, pracovná spokojnosť a výkon sú výsledkom zastúpenia týchto potrieb v pracovnej činnosti.

O príčinách demotivácie

Podceňovanie spätnej väzby, prípadne jej úplná absencia u pracovníkov vytvárajú dojem, že vedeniu na práci svojich pracovníkov príliš nezáleží. Zamestnanec sa cíti nedocenený hlavne v prípadoch, keď tvrdo pracuje na ťažkých úlohách alebo projektoch a jeho práca ostane bez povšimnutia. Po takejto negatívnej skúsenosti je pravdepodobné, že zamestnanec už nebude v budúcnsti vidieť zmysel vynakladať prílišnú snahu na plnenie ďalších úloh, tzn. že jeho úsilie bude skôr minimálne. ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Ludmila Lipovská Lišková

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.