V príspevku sa dočítate všetky dôležité informácie o firemnej kultúre, o jej histórii, o tom, ako sa tvorí, ako sa prejavuje zdravá firemná kultúra a kedy je nevyhnutné zmeniť ju.
Každé spoločenstvo ľudí, či už ide o štát alebo rodinu, má svoju kultúru. Rovnako je to aj vo firme. Kultúru (z lat. cultura odvodené od colere, čo znamená „pestovať“) je možné definovať ako súbor zvykov, vzťahov, inštitúcií, umenia a iných čŕt, ktoré charakterizujú spoločnosť alebo sociálnu skupinu. Kultúra je časťou sociálnych vzťahov spoločnosti. Úspešná firma potrebuje okrem vízie, stratégie a dobrého produktu predovšetkým kvalitné pracovné tímy. Tie musia byť zložené zo schopných a motivovaných ľudí a vedené talentovanými lídrami. Firemná kultúra je súborom základných hodnôt, noriem a pravidiel, ktoré vo firme vládnu. Týka sa všetkých zamestnancov aj vrcholového manažmentu, ktorý by mal byť istým vzorom pre ostatných pracovníkov. Pre firemnú kultúru sa udomácnil aj názov „corporate culture“.
Z histórie firemnej kultúry
Záujem o firemnú kultúru sa začal výrazne prejavovať v USA a západných štátoch Európy ešte v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Každá firma má vlastnú unikátnu kultúru a špecifické hodnoty, napriek tomu sa však väčšina firiem vedome nesnažila takúto kultúru vytvárať ani si uvedomovať jej dôležitosť. V osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia sa chápala takmer výlučne ako vnútrofiremný jav, ktorý odzrkadľoval prostredie vo vnútri firmy, správanie, konanie a vyjadrovanie zamestnancov, ako aj reakcie firmy na určité interné okolnosti.
V deväťdesiatych rokoch začína narastať význam firemnej kultúry a stáva sa jedným zo strategických nástrojov ...