HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Firemná kultúra a firemné hodnoty I.

Firemná kultúra je súborom základných hodnôt, noriem a pravidiel, ktoré vo firme vládnu. Týka sa všetkých zamestnancov aj vrcholového manažmentu, ktorý by mal byť istým vzorom pre ostatných pracovníkov. 

Autori: Ľudmila Lipovská Lišková
Právny stav od: 1. 1. 2020
Dátum publikácie: 22. 11. 2020
Prameň: Práca, mzdy a odmeňovanie / PaM - 2020 / PaM - 10/2020
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Osobitné pracovné podmienky; Personalistika; Riešenie pracovno - právnych sporov; Zamestnanosť



V príspevku sa dočítate všetky dôležité informácie o firemnej kultúre, o jej histórii, o tom, ako sa tvorí, ako sa prejavuje zdravá firemná kultúra a kedy je nevyh­nutné zmeniť ju.

Každé spoločenstvo ľudí, či už ide o štát alebo rodinu, má svoju kultúru. Rovnako je to aj vo firme. Kultúru (z lat. cultura odvodené od colere, čo znamená „pestovať“) je možné definovať ako súbor zvykov, vzťahov, inštitúcií, umenia a iných čŕt, ktoré charakterizujú spoločnosť alebo sociálnu skupinu. Kultúra je časťou sociálnych vzťahov spoločnosti. Úspešná firma potrebuje okrem vízie, stratégie a dobrého produktu predovšetkým kvalitné pracovné tímy. Tie musia byť zlo­žené zo schopných a motivovaných ľudí a vedené talentovanými lídrami. Firemná kultúra je súborom základných hodnôt, noriem a pravidiel, ktoré vo firme vládnu. Týka sa všetkých zamestnancov aj vrcholového manažmentu, ktorý by mal byť istým vzorom pre ostatných pracovníkov. Pre firemnú kultúru sa udomácnil aj názov „corporate culture“.

Z histórie firemnej kultúry

Záujem o firemnú kultúru sa začal výrazne prejavovať v USA a západných štátoch Európy ešte v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Každá firma má vlastnú unikátnu kultúru a špecifické hodnoty, napriek tomu sa však väčšina firiem vedome nesnažila takúto kultúru vytvárať ani si uvedomovať jej dôležitosť. V osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia sa chápala takmer výlučne ako vnútrofiremný jav, ktorý odzrkadľoval prostredie vo vnútri firmy, správanie, konanie a vyjadrovanie zamestnancov, ako aj reakcie firmy na určité interné okolnosti.

V deväťdesiatych rokoch začína narastať význam firemnej kultúry a stáva sa jedným zo strategických nástrojov ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Ľudmila Lipovská Lišková

Súvisiace vzory

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.