HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

1. Právna ochrana vo veciach porušenia zásady rovnakého zaobchádzania

V súvislosti s porušením zásady rovnakého zaobchádzania, t. j. pri nedodržaní zásady poskytovania rovnakej mzdy za rovnakú prácu alebo za prácu rovnakej hodnoty pre mužov a ženy, príp. pre rovnaké pohlavie (v prípade výkonu rovnakých prác alebo prác rovnakej hodnoty), má zamestnanec právo podať zamestnávateľovi sťažnosť. Na sťažnosť zamestnanca je zamestnávateľ povinný bez zbytočného odkladu odpovedať, vykonať nápravu, upustiť od takého konania a odstrániť jeho následky (§ 13 ods. 5 Zákonníka práce).

Autori: JUDr. Slavomíra Gejdošová
Právny stav od: 1. 8. 2016
Právny stav do: 31. 10. 2022
Dátum publikácie: 19. 8. 2016
Prameň: Personálny a mzdový poradca podnikateľa / PMPP - 2016 / PMPP - 12-13/2016
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Odmena za prácu, mzda, plat



Obsah

V súvislosti s porušením zásady rovnakého zaobchádzania, t. j. pri nedodržaní zásady poskytovania rovnakej mzdy za rovnakú prácu alebo za prácu rovnakej hodnoty pre mužov a ženy, príp. pre rovnaké pohlavie (v prípade výkonu rovnakých prác alebo prác rovnakej hodnoty), má zamestnanec právo podať zamestnávateľovi sťažnosť. Na sťažnosť zamestnanca je zamestnávateľ povinný bez zbytočného odkladu odpovedať, vykonať nápravu, upustiť od takého konania a odstrániť jeho následky (§ 13 ods. 5 Zákonníka práce).

Nikto nesmie byť na pracovisku v súvislosti s výkonom pracovnoprávnych vzťahov prenasledovaný ani inak postihovaný za to, že podá na iného zamestnanca alebo zamestnávateľa sťažnosť, žalobu alebo návrh na začatie trestného stíhania.

V zmysle zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach možno podať sťažnosť písomne, ústne do záznamu, telefaxom alebo elektronickou poštou. Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu alebo prechodného pobytu sťažovateľa. Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné, proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha a musí byť sťažovateľom podpísaná.

Zamestnanec, ktorý sa napriek podaniu vyššie uvedenej sťažnosti domnieva, že jeho ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. Slavomíra Gejdošová

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace vzory

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.