Vzhľadom na zlepšenie technológií nemusia kolegovia sedieť na rovnakom mieste, ani v rovnakej krajine.
Zamestnanec môže byť viac produktívny, ak si môže rozvrhnúť sám pracovný čas bez každodenného cestovania do zamestnania, často v rannej špičke, v tomto období i zdravší, ak nepríde do kontaktu s kolegami, ktorí môžu byť infikovaní.
Zamestnávatelia by mali v týchto dňoch posúdiť rizikovosť na pracovisku a na základe uvedeného prijať potrebné opatrenia na ochranu zdravia svojich zamestnancov, ku ktorým patrí aj Home Office po predchádzajúcej dohode so zamestnancom.
Akokoľvek všetci zamestnávatelia by sa mali riadiť pokynmi zo strany Úradu verejného zdravotníctva SR a Ministerstva zdravotníctva SR, ktoré sú uvedené na ich webových stránkach!
V Zákonníku práce, predovšetkým v jeho ustanovení § 52, je upravená aj Domácka práca či Telepráca, alebo tzv. Home Office.
V danom prípade je možné hovoriť o nasledujúcich pracovných pozíciách: o IT pracovníkovi, prekladateľovi, spisovateľovi, novinárovi, účtovníkovi, právnikovi, grafikovi, audítorovi, ale i o zákazníckom servise... hlavne tam, kde sa nevyžaduje osobná účasť zamestnanca na pracovisku.
Domácka práca je definovaná ako pracovný pomer zamestnanca, t. j. závislá práca, pričom zamestnanec vykonáva uvedenú prácu pre zamestnávateľa podľa podmienok dohodnutých v pracovnej zmluve doma alebo na inom dohodnutom mieste.
Z uvedeného možno vyvodiť záver, že miestom výkonu práce je bydlisko zamestnanca alebo iné miesto dohodnuté v pracovnej zmluve ako miesto výkonu práce.
Je nevyhnutné, aby bolo v zmluve uvedené miesto výkonu práce iné ako zvyčajné miesto výkonu práce (pracovisko ...