Pravidlá určené GDPRNariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov by nemali byť cudzie ani kreatívnemu priemyslu a reklame. Najčastejším dôvodom, prečo je to tak, je spracúvanie kontaktných údajov dotknutých osôb, monitoring osôb vo veľkom rozsahu, profilovanie a automatizované rozhodovanie a spracúvanie cookies pri návštevníkoch webu.
Veríme, že v dnešnej dobe už nikto nepochybuje o tom, že aj v prípade cookies, IP adriesČl. 4 bod 1 GDPR – „osobné údaje“ sú akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby; identifikovateľná fyzická osoba je osoba, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä odkazom na identifikátor, ako je meno, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, online identifikátor, alebo odkazom na jeden či viaceré prvky, ktoré sú špecifické pre fyzickú, fyziologickú, genetickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu tejto fyzickej osoby. Recitál 30 GDPR – Fyzickým osobám môžu byť pridelené online identifikátory, ktoré poskytujú ich prístroje, aplikácie, nástroje a protokoly, ako napríklad IP adresa, cookies alebo iné identifikátory, ako napríklad štítky na rádiofrekvenčnú identifikáciu. Tieto môžu zanechávať stopy, ktoré sa najmä v kombinácii s jedinečnými identifikátormi a inými informáciami získanými zo serverov môžu použiť na ...