HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Najčastejšie otázky k finančnej kontrole pri jej vykonávaní v praxi v roku 2016

Zmyslom predmetného príspevku je objasnenie praktických podnetov z prostredia verejnej správy, najmä z lektorskej činnosti a kontrolnej činnosti. Základná finančná kontrola a jej praktický výkon je v účinnosti už štyri mesiace a za túto dobu sa vyskytujú zaujímavé podnety, ktoré sú spomenuté aj v príspevku. Na vybraných príkladoch sa prezentuje čitateľovi zákonný rámec, ako aj spôsob praktickej aplikácie zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých predpisov (ďalej v príspevku len zákon o finančnej kontrole a audite) v prostredí sektora verejnej správy.

Autori: PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Právny stav od: 1. 1. 2016
Právny stav do: 31. 12. 2018
Dátum publikácie: 2. 5. 2016
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2016
Oblasti práva: Správne právo / Financie, finančné právo / Finančná kontrola



Výkon základnej finančnej kontroly na právnom úkone

Otázka:

Subjekt verejnej správy vydáva na základe porušenia zákona rozhodnutia v zmysle správneho poriadku, kde je uvedená výška pokuty. Pokuta je uhradená na účet subjektu, s ktorým nemôže disponovať, a ku koncu roka je automaticky prevedená na účet štátu. Je potrebné pri týchto rozhodnutiach vykonávať základnú finančnú kontrolu?

Odpoveď:

Vydanie rozhodnutia je jednostranným právnym úkonom, s ktorým sa viaže určitá povinnosť. Zákon o finančnej kontrole a audite stanovil, že finančnou operáciou je i právny úkon. Vydanie rozhodnutia bude overené základnou finančnou kontrolou pri dodržaní súladu s osobitným predpisom, na základe ktorého je koncipované, a prípade s interným predpisom (ak je v organizácii v účinnosti).
Spolu s rozhodnutím je možné overiť i očakávaný príjem (i keď nie je rozpočtovaný). Takýmto spôsobom subjekt verejnej správy overí dve časti finančnej operácie. Základnú finančnú kontrolu vykoná zamestnanec, ktorý vystavuje rozhodnutie, spolu so zamestnancom, ktorý eviduje prichádzajúci príjem z vydaných rozhodnutí, a následne vedúci zamestnanec/štatutár. Pripomíname, že rozhodnutia (ako aj výzvy) sú právnym úkonom jednostranného charakteru, ktoré je potrebné overovať základnou finančnou kontrolou. Overuje sa súlad so zákonom/vyhláškou či iným aktom, na ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Mgr. Jozef Sýkora, MBA

Súvisiace odborné články

Súvisiace vzory

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.