HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Limity reklamy v kontexte súdnej praxe

Je porovnávanie produktov dovolené? Ide o klamlivú reklamu, ak má podnikateľ k dispozícii iba malé množstvo propagovaných produktov? Článok rozoberá všeobecné požiadavky na reklamu aj konkrétne prípady riešené súdnou praxou.

Autori: Mgr. Karin Pirohaničová
Dátum publikácie: 11. 12. 2023
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2023
Oblasti práva: Obchodné právo / Hospodárstvo a hospodárenie, ekonomika / Nekalá súťaž; Obchod, podnikanie, obchodné právo



Mgr. Karin Pirohaničová
doc. JUDr. Jozef Tekeli, PhD. & Associates, s. r. o.

V počiatkoch vyvíjania podnikateľskej, obchodnej alebo inej zárobkovej činnosti je pre vykonávajúci subjekt dôležité správne určiť predmet jeho činnosti. Následne, ak disponuje dobrým produktom alebo službou, je pre presadenie sa na obchodnom trhu najdôležitejším elementom reklama. Bez ohľadu na rozsah, spôsob alebo typ reklamy je vyvíjanie reklamnej činnosti aspekt normovaný právnou úpravou. Reklamu svojho produktu najčastejšie podnikatelia opierajú o superlatívne pojmy ako prvý na trhu, tradičný, najrýchlejší, najlepší, najlacnejší, najefektívnejší, bezchybný, komplexný servis. Tieto slová majú strhnúť pozornosť potenciálnych alebo už existujúcich zákazníkov na konkrétny produkt alebo službu. Nie málokrát sa však stáva, že subjekt, ktorý propaguje svoj produkt, takto presiahne zákonný rámec dovolenej reklamy a svojou činnosťou poruší zákon. Autorka sa v predmetnom článku venuje základnému právnemu rámcu úpravy reklamy, najmä pozitívnemu a negatívnemu vymedzeniu tohto inštitútu. Kontext právnej úpravy autorka dopĺňa judikatúrou.

Základný právny rámec

Problematiku reklamy upravujú dva základné právne predpisy, a to zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v z. n. p. (ďalej len „Obchodný zákonník“) a zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o reklame“). Podľa zákona o reklame je reklamou predvedenie, prezentácia alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkty na trhu.§ 2 ods. 1 písm. a) zákona o reklame Definícia reklamy je doplnená dodatkom ak osobitný predpis neustanovuje inak, s odkazom na čl. 4 ods. 40 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/6 z 11. decembra 2018 o veterinárnych liekoch a o zrušení smernice 2001/82/ES (text s významom pre EHP), ktorý definuje reklamu ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Mgr. Karin Pirohaničová

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.