Autori:
Mgr. Karin Pirohaničová
Dátum publikácie: 11. 12. 2023
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2023
Oblasti práva: Obchodné právo / Hospodárstvo a hospodárenie, ekonomika / Nekalá súťaž; Obchod, podnikanie, obchodné právo
Mgr. Karin Pirohaničová
doc. JUDr. Jozef Tekeli, PhD. & Associates, s. r. o.
V počiatkoch vyvíjania podnikateľskej, obchodnej alebo inej zárobkovej činnosti je pre vykonávajúci subjekt dôležité správne určiť predmet jeho činnosti. Následne, ak disponuje dobrým produktom alebo službou, je pre presadenie sa na obchodnom trhu najdôležitejším elementom reklama. Bez ohľadu na rozsah, spôsob alebo typ reklamy je vyvíjanie reklamnej činnosti aspekt normovaný právnou úpravou. Reklamu svojho produktu najčastejšie podnikatelia opierajú o superlatívne pojmy ako prvý na trhu, tradičný, najrýchlejší, najlepší, najlacnejší, najefektívnejší, bezchybný, komplexný servis. Tieto slová majú strhnúť pozornosť potenciálnych alebo už existujúcich zákazníkov na konkrétny produkt alebo službu. Nie málokrát sa však stáva, že subjekt, ktorý propaguje svoj produkt, takto presiahne zákonný rámec dovolenej reklamy a svojou činnosťou poruší zákon. Autorka sa v predmetnom článku venuje základnému právnemu rámcu úpravy reklamy, najmä pozitívnemu a negatívnemu vymedzeniu tohto inštitútu. Kontext právnej úpravy autorka dopĺňa judikatúrou.
Základný právny rámec
Problematiku reklamy upravujú dva základné právne predpisy, a to zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v z. n. p. (ďalej len „Obchodný zákonník“) a zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o reklame“). Podľa zákona o reklame je reklamou predvedenie, prezentácia alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkty na trhu.§ 2 ods. 1 písm. a) zákona o reklame Definícia reklamy je doplnená dodatkom ak osobitný predpis neustanovuje inak, s odkazom na čl. 4 ods. 40 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/6 z 11. decembra 2018 o veterinárnych liekoch a o zrušení smernice 2001/82/ES (text s významom pre EHP), ktorý definuje reklamu ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.
Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:
 |
Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:
| Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať
|
Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA
V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk, www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.
Autor: Mgr. Karin Pirohaničová
Súvisiace právne predpisy ZZ SR