Autori:
Ing. Emil Burák, PhD.
Právny stav od: 1. 1. 2016
Právny stav do: 31. 12. 2020
Dátum publikácie: 29. 11. 2016
Prameň: Daňový špeciál / Daňový špeciál - 2017 / Daňový špeciál - 1/2017
Oblasti práva: Správne právo / Dane a poplatky / Správa daní a poplatkov
Cieľom nasledovného článku je priniesť niektoré informácie na zvládanie a správne riešenie daňovej komunikácie. V daňovej konfrontácii niet skutočných víťazov, zostávajú iba porazení. Preto je lepšie naučiť sa skôr daňovej koordinácii – aj v komunikácii.
1. Univerzálne riešenie konfliktov a sporov
Typickým príkladom vzniku krízovej daňovej komunikácie je najčastejšie akt daňovej kontroly, kde názor na správnosť výpočtu dane medzi kontrolujúcim a kontrolovaným je rozdielny. Protikladnosť názorov vyústi zvyčajne do daňových sporov na báze konfliktov.
Konflikt (lat. conflictus – zrážka) je udalosť, spoločenský proces, v ktorom sa jednotlivec alebo skupina snaží o dosiahnutie vlastných cieľov (uspokojenie potrieb, realizáciu záujmov) eliminovaním, zničením alebo podriadením si iného jednotlivca alebo skupiny snažiacich sa o dosiahnutie podobných alebo identických cieľov. Konflikt medzi skupinami môže vzniknúť aj vtedy, keď sa tieto skupiny snažia o dosiahnutie rôznych cieľov, ale na ich realizáciu chcú použiť tie isté prostriedky. Pri konflikte existuje vždy vedomie o protivníkovi, jasná definícia situácie, v ktorej je protivník definovaný práve rozdielmi v snahách a cieľoch. Psychológia skúma konflikt ako jednu z náročných životných situácií. Ide o stav napätia ako bytostný moment zrenia, konflikty však môžu viesť k neurotickým symptómom tam, kde sa stanú prílišnými. Aj v sociálnom živote sú do istej miery nevyhnutné, a to nielen na základe prirodzene daných záujmov, ale aj v dôsledku rozdielnosti slobodného kladenia cieľov a zachovania hodnôt. Konflikty dokonca predstavujú formu stretu jednotlivcov a skupín, ktorá je nevyhnutná pre spoločenskú zmenu. Pre sociálnu, politickú a pedagogickú zodpovednosť je prekonávanie konfliktov stálou a pre súžitie nevyhnutnou úlohou.
Cieľom musí byť pragmatické zmierňovanie (aspoň) až úplné odstraňovanie (ideálny stav) konfliktov záväzným spôsobom pomocou systému racionálneho riadenia. Tým sa konflikty stanú kontrolovateľnými. Vyžaduje si to odbornú znalosť, toleranciu a pripravenosť na ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.
Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:
 |
Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:
| Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať
|
Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA
V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk, www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.
Autor: Ing. Emil Burák, PhD.
Súvisiace právne predpisy ZZ SR