Čo sa z pohľadu ochrany osobných údajov môže nachádzať v osobnom spise?
Osobný spis zamestnanca je súbor dokumentov, ktoré sú základom personálnej dokumentácie a sú v ňom všetky informácie vedené k jednému konkrétnemu zamestnancovi. Zakladá sa spolu so vznikom pracovnoprávneho alebo obdobného vzťahu fyzickej osoby a uchováva sa po jeho skončení v súlade s osobitnými zákonmi. Osobný spis zamestnanca nemá zákonom predpísanú formu, ale spravidla je to spisový obal, do ktorého sa zakladajú doklady a písomnosti zaznamenávajúce skutočnosti týkajúce sa zamestnanca. Tento článok sa pozerá na obsah osobného spisu z pohľadu zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2014 Z. z. Pozreli sme sa naň z pohľadu kontrolnej činnosti Úradu na ochranu osobných údajov SR (ďalej len „úrad“).