423 |
VYHLÁŠKA |
Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky |
z 10. decembra 2019, |
ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 137/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti v oblasti technickej kontroly v znení vyhlášky č. 121/2019 Z. z. |
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky podľa § 136 ods. 3 písm. g) zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov ustanovuje: |
|
Čl. I |
Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 137/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti v oblasti technickej kontroly v znení vyhlášky č. 121/2019 Z. z. sa mení a dopĺňa takto: |
1. V § 2 ods. 5 sa na konci pripája táto veta: „Počiatočným overením je aj kontrola podľa § 3 ods. 2 písm. m) a n).“. |
2. V § 18 ods. 1 písm. f) a § 22 ods. 1 písm. p) sa slová „ods. 6“ nahrádzajú slovami „ods. 5“. |
3. V § 20 ods. 1 písm. a) sa na konci pripájajú tieto slová: „so statickou verejnou IP adresou“. |
4. V § 20 ods. 2 sa slová „a) až z)“ nahrádzajú slovami „a) až i), k) až z)“. |
5. § 20 sa dopĺňa odsekom 13, ktorý znie: |
„(13) Zariadenia podľa odseku 1 písm. n) a s) môžu byť nahradené príslušnou funkciou celoštátneho informačného systému používaného prostredníctvom zariadenia podľa odseku 1 písm. c).“. |
6. V § 27 ods. 1 sa za slovo „strán“ vkladá čiarka a slová „na výjazde z kontrolnej linky stanice technickej kontroly z oboch strán“ a na konci sa pripája táto veta: „Ak je stanica technickej kontroly vybavená vonkajšou kamerou, musí byť tento priestor viditeľne označený o monitorovaní záznamovým zariadením podľa odseku 2.“. |
7. V § 42 ods. 1 sa na konci pripája táto veta: „Technickú kontrolu mimo priestorov stanice technickej kontroly je možné vykonať, len ak ide o technickú kontrolu jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou podľa § 26 ods. 3 zákona.“. |
8. § 43 sa dopĺňa odsekom 9, ktorý znie: |
„(9) Identifikáciu vozidla v rozsahu technickej kontroly nie je potrebné vykonať, ak je vykonaná tým istým technikom v plnom rozsahu v rámci emisnej kontroly, ktorá bezprostredne predchádzala technickej kontrole.“. |
9. § 46 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie: |
„(6) Ak vozidlo po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti podlieha odstráneniu chýb v certifikovanom mieste opravy podľa § 45 ods. 1 písm. d) zákona, na vykonanie technickej kontroly prevádzkovateľ vozidla alebo vodič vozidla predkladá certifikát o vykonaní opravy vozidla vydaný certifikovaným miestom opravy po vykonaní opravy vozidla; certifikát sa nepredkladá, ak je zaznamenaný v automatizovanom informačnom systéme.“. |
10. V § 48 sa odsek 1 dopĺňa písmenom g), ktoré znie: |
„g) vozidlo nie je poskytnuté na opakované vykonanie technickej kontroly podľa § 107 ods. 13 zákona.“. |
11. V § 53 ods. 12 sa slová „päť rokov“ nahrádajú slovami „štyri roky“. |
12. Za § 56 sa vkladá § 56a, ktorý vrátane nadpisu znie: |
„§ 56a |
Prechodné ustanovenia k úprave účinnej od 1. januára 2020 |
(1) Stanica technickej kontroly musí byť vybavená pripojením na internet so statickou verejnou IP adresou do 31. marca 2020. |
(2) Požiadavky podľa tejto vyhlášky v znení účinnom od 1. januára 2020 musí spĺňať meradlo spomalenia podľa § 20 ods. 1 písm. n) od 1. januára 2021.“. |
13. V prílohe č. 1 časti B bode 1.1.8 a bode 5.1.14 sa číslo „50“ nahrádza číslom „100“. |
14. V prílohe č. 1 časti B body 4.1.1 a 4.1.2 znejú: |
„4.1.1 Zariadenie na nadvihnutie nápravy vozidla musí mať na kontrolnej linke typu B, C alebo M nosnosť najmenej 12 000 kg. |
4.1.2 Zariadenie musí mať pracovnú výšku v nezdvihnutom stave najviac 250 mm.“. |
15. V prílohe č. 1 časti B bod 8.1.3 znie: |
„8.1.3 Z uskutočnenej kontroly brzdovej sústavy jazdnou skúškou vozidla musí decelerograf v elektronickej forme zaznamenať a preniesť do celoštátneho informačného systému súbor týchto údajov: |
8.1.3.1 identifikáciu decelerografu, |
8.1.3.2 hodnotu stredného plného brzdného spomalenia vypočítanú podľa bodu 8.1.1, |
8.1.3.3 vypočítanú hodnotu zbrzdenia vozidla, |
8.1.3.4 priebeh pozdĺžneho spomalenia vozidla, |
8.1.3.5 priebeh rýchlosti vozidla, |
8.1.3.6 priebeh dráhy vozidla, |
8.1.3.7 priebeh zmeny súradníc GPS.“. |
16. V prílohe č. 1 časti B sa vypúšťa bod 8.1.4. |
Doterajšie body 8.1.5 až 8.1.7 sa označujú ako body 8.1.4 až 8.1.6. |
17. V prílohe č. 1 časti B bode 12.2.1 sa slová „v piatich“ nahrádzajú slovami „v najmenej štyroch“ a slová „(1 200 až 6 000)“ sa nahrádzajú slovami „(600 až 6 000)“. |
18. V prílohe č. 1 časti B bode 13.1.1 sa vypúšťa slovo „automaticky“. |
19. V prílohe č. 1 časti B bode 13.1.3.4 sa vypúšťajú slová „alebo prerušenie komunikácie“. |
20. V prílohe č. 1 časti B bode 13.1.7 sa za slovo „kódy“ vkladajú slová „podľa štandardizovaného rozšírenia OBD II“. |
21. V prílohe č. 1 časti B body 14.1.2.1 a 14.1.2.2 znejú: |
„14.1.2.1 s 12-voltovou elektrickou sústavou, na čo musí byť vybavená štandardizovanou 7-pólovou a 13-pólovou prípojkou,14) a aj |
14.1.2.2 s 24-voltovou elektrickou sústavou, na čo musí byť vybavená štandardizovanou 15-pólovou prípojkou.15)“. |
Poznámky pod čiarou k odkazom 14 a 15 znejú: |
„14) Napríklad ISO 1724 Cestné vozidlá. Prípojka na elektrické pripojenie ťažných a ťahaných vozidiel. 7-pólové prípojky pre vozidlá napájané 12 V menovitým napätím, ISO 11446 Cestné vozidlá. Prípojka na elektrické pripojenie ťažných a ťahaných vozidiel. 13-pólové prípojky pre vozidlá napájané 12 V menovitým napätím. |
15) Napríklad ISO 12098 Cestné vozidlá. Prípojka na elektrické pripojenie ťažných a ťahaných vozidiel. 15-pólové prípojky pre vozidlá napájané 24 V menovitým napätím.“. |
22. V prílohe č. 1 časti B bode 27.1.1 sa slová „pracoviska montáže plynových zariadení“ nahrádzajú slovami „stanice technickej kontroly“. |
23. V prílohe č. 4 odseku 2 písm. b) sa číslo „3“ nahrádza číslom „2,8“. |
24. V prílohe č. 4 odsekoch 3 a 8 sa slová „3 m až 4 m“ nahrádzajú slovami „5 m“, číslo „3,2“ sa nahrádza číslom „3“ a číslo „4,2“ sa nahrádza číslom „4“. |
25. V prílohe č. 9 bode 3 položky 7.1.3. až 7.1.6. znejú: |
|
.png)
|
|
Čl. II |
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januára 2020 okrem čl. I bodu 9, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2021. |
|
Arpád Érsek v. r. |