HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v administratíve – vzor smernice

Účelom tejto smernice je stanoviť pravidlá na zvýšenie úrovne BOZP zamestnancov pracujúcich v administratívnych profesiách. Vzor obsahuje pravidlá pre bezpečný stav pracoviska, pravidlá pri používaní pracovných prostriedkov, pre prácu so zobrazovacími jednotkami, pre pohyb po pracovisku, pre bezpečnú manipuláciu s bremenami, postup pri vzniku nebezpečnej udalosti alebo úrazu, zdravotnú spôsobilosť a informácie k osobným ochranným pracovným prostriedkom.

Autori: Mgr. Ing. Miroslava Žiaková
Právny stav od: 1. 10. 2021
Dátum publikácie: 12. 10. 2021
Dátum aktualizácie: 1. 6. 2024
Prameň: Personálny a mzdový poradca podnikateľa / PMPP - 2022 / PMPP - 2-3/2022
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci



Vzor

Pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v administratíve

(interná smernica)

 

I. Účel

  1. Účelom internej smernice Pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v administratíve (ďalej len „interná smernica“) je v súlade s ust. § 6 ods. 1 písm. i)  zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o BOZP“) stanoviť pravidlá na zvýšenie úrovne bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci zamestnancov pracujúcich v administratívnych profesiách.

 

II. Pôsobnosť

  1. Interná smernica je záväzná pre všetkých zamestnancov zamestnávateľa, ktorí s ňou boli preukázateľne oboznámení.

 

III. Definície a skratky

Na účely internej smernice sa rozumie pod pojmom:

  1. zamestnávateľKLM, s. r. o., Zelená 10, 010 01 Žilina, IČO: 12 345 678 (ďalej len „zamestnávateľ“);
  2. zamestnanec – fyzická osoba, ktorá v pracovnoprávnom vzťahu alebo v obdobnom pracovnom vzťahu vykonáva pre zamestnávateľa závislú prácu podľa jeho pokynov za mzdu alebo za odmenu (ďalej len „zamestnanec“);
  3. pracovný prostriedok – stroj, zariadenie, prístroj alebo nástroj, ktorý zamestnanec používa pri práci;
  4. osobný ochranný pracovný prostriedok – je každý prostriedok, ktorý zamestnanec pri práci nosí, drží alebo inak používa, vrátane jeho doplnkov a príslušenstva, ak je určený na ochranu bezpečnosti a zdravia zamestnanca (ďalej len „OOPP“);
  5. zobrazovacia jednotka – zariadenie s obrazovkou na znázorňovanie abecedno-číslicových alebo grafických znakov bez ohľadu na použitý spôsob zobrazovania.

 

IV. Pravidlá pre bezpečný stav pracoviska

  1. Udržiavajte na pracovisku poriadok a čistotu, neskladujte zbytočné predmety.
  2. Dôsledne zatvárajte dvierka skriniek, šuplíky, kartotéky – hrozí riziko privretia prstov, zakopnutia, vzniku odrenín a podobných úrazov.
  3. Udržiavajte voľný pracovný priestor a komunikácie, neukladajte do komunikácií žiadne prekážky – pozor na znefunkčnenie únikových ciest a východov.
  4. Ak potrebujete použiť predlžovací, napájací, sieťový kábel atď., ukladajte ich bezpečným spôsobom – tak, aby nevytvárali zdroj úrazu (riziko zakopnutia, pádu) alebo aby neboli vystavené nebezpečenstvu poškodenia (preseknutie, zalomenie, poškodenie izolácie).
  5. Nastavujte správne vnútornú teplotu v kancelárii – v letných ...
 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Mgr. Ing. Miroslava Žiaková

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

  • 124/2006 Z. z. Zákon o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci
  • 276/2006 Z. z. Nariadenie o požiadavkách pri práci so zobrazovacími jednotkami
  • 281/2006 Z. z. Nariadenie o požiadavkách pri ručnej manipulácii s bremenami
  • 387/2006 Z. z. Nariadenie o zaistení bezpečnostného a zdravotného označenia pri práci
  • 391/2006 Z. z. Nariadenie o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko
  • 392/2006 Z. z. Nariadenie o požiadavkách pri používaní pracovných prostriedkov
  • 395/2006 Z. z. Nariadenie o poskytovaní a používaní ochranných pracovných prostriedkov
  • 508/2009 Z. z. Podrobnosti bezpečnosti pri práci s tlakovými a elektrickými zariadeniami
  • 99/2016 Z. z. Vyhláška o ochrane zdravia pred záťažou teplom a chladom pri práci

Súvisiace odborné články

Súvisiace vzory

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace usmernenia, pokyny, nariadenia

Prílohy

  • Pravidlá BOZP v administratíve – vzor smernice /50 kB

S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.