Zamestnanec s miestom výkonu práce v prenajatej kancelárii v Nemecku
V rámci získavania nových projektov spoločnosť rozbehla podnikateľské aktivity v Nemecku. Na základe tejto situácie si bude v Nemecku prenajímať kanceláriu, ktorá bude mať status stálej prevádzkarne. Dlhodobý zamestnanec zmení miesto výkonu práce zo Slovenska na Nemecko (jeho výkon práce bude kancelária v Nemecku, ale ostane zamestnancom slovenskej firmy, bude vykonávať tú istú prácu ako na Slovensku). Ako správne postupovať pri posudzovaní tohto prípadu z pohľadu na zamestnanca? Asi nejde o vyslanie? V pracovnej zmluve sa zmení výkon práce z miesta na Slovensku na nemeckú kanceláriu – a z toho následne vyplývajú aj ďalšie povinnosti: čo sa týka dane z príjmu – jeho príjem bude zdaňovaný v Nemecku, ale ako sa má postupovať pri platení odvodov do SP a ZP? Vzniká v tomto prípade situácia, kedy zamestnanec by mal byť prihlásený aj do Sociálnej a zdravotnej poisťovne v Nemecku?