HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Záverečný účet obce za rok 2017 v otázkach a odpovediach

Príspevok je venovaný aktuálnej téme v oblasti miestnej samosprávy – zostaveniu návrhu záverečného účtu obce pred jeho schválením obecným zastupiteľstvom. Príspevok rozoberá vybrané oblasti formou odpovedí na časté otázky z vlastnej kontrolnej a lektorskej praxe. Súčasťou príspevku je aktuálna novela zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a aktuálny právny stav podľa zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Autori: PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Právny stav od: 1. 4. 2018
Právny stav do: 31. 12. 2018
Dátum publikácie: 2. 5. 2018
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2018
Oblasti práva: Správne právo / Financie, finančné právo / Rozpočtové právo; Účtovníctvo / Podvojné účtovníctvo



Otázka č. 1:

Ako postupovať pri tvorbe záverečného účtu obce?

Zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej v texte len zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy) stanovuje v ustanovení § 16 všetky náležitosti, ktoré má záverečný účet obce obsahovať. Záverečný účet obce sa tvorí vo forme návrhu a súčasťou je aj hodnotenie programov rozpočtu výdavkov a výpočet výsledku hospodárenia. Rozpočet obce a jeho úpravy musia kolidovať s návrhom záverečného účtu (t. j. ak programovaný rozpočet výdavkov vo schválenom rozpočte v podpoložke 2.2 obsahoval sumu 22 000 EUR, musí v návrhu záverečného účtu byť rovnaká suma (ak neprišlo k úprave rozpočtu počas roka 2017 v tejto podpoložke) na rovnakej podpoložke ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie 2.2 s určením skutočného čerpania. Stále platí, že rozpočet je tvorený ako rozpočet príjmov a výdavkov. Rozpočet príjmov a rozpočet výdavkov musí vychádzať z ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie a nemusí obsahovať kódy zdroja príjmov. Rovnako nemusí obsahovať podpoložky ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie (postačí iba delenie na daňové príjmy, nedaňové príjmy a granty a transfery, ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Mgr. Jozef Sýkora, MBA

Súvisiace komentované ustanovenia

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.