HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Telepráca, domácka práca a home office v otázkach a odpovediach

V príspevku nájdete odpovede na 13 najčastejších otázok týkajúcich sa týchto foriem práce.

Autori: JUDr. Tatiana Mičudová
Právny stav od: 1. 12. 2016
Právny stav do: 28. 2. 2021
Dátum publikácie: 16. 12. 2016
Prameň: Personálny a mzdový poradca podnikateľa / PMPP - 2017 / PMPP - 2-3/2017
Oblasti práva: Pracovné právo / Pracovné právo a personalistika / Riadenie práce / Pracovno - právne vzťahy



Otázka č. 1:

Aký je rozdiel medzi domáckou prácou a home office?

Rozdiel medzi domáckou prácou a home office spočíva v tom, že domácka práca má pravidelný charakter, je prakticky takmer stále vykonávaná z domu či bydliska zamestnanca, má stálu povahu, zatiaľ čo home office má príležitostný charakter.

Viacerí zamestnávatelia ponúkajú home office ako určitý druh benefitu, na ktorý sa snažia zlákať zamestnancov. Podľa toho, akým spôsobom je home office vykonávaný, rozlišujeme:

  • pravidelný home office – t. j. keď zamestnanec ostáva doma pravidelne určité dni (napr. piatky) a ostatné dni (pondelok až štvrtok) chodí do práce. Takýto zamestnanec má obvykle v pracovnej zmluve zadefinované ako pracovné miesto aj svoje bydlisko;
  • nepravidelný home office – v tomto prípade je home office poskytovaný zamestnávateľom vždy ad hoc alebo je napr. limitovaný určitým počtom dní v roku.
Otázka č. 2:

Aký je rozdiel medzi domáckou prácou a teleprácou?

Obe formy majú spoločné to, že ide o prácu vykonávanú z domu, z vlastnej domácnosti zamestnanca alebo z iného dohodnutého miesta. Podstata domáckej práce a telepráce teda spočíva v tom, že zamestnanec vykonáva prácu z iného miesta, než je miesto pracoviska zamestnávateľa.

Rozdiel medzi teleprácou a domáckou prácou spočíva v tom, že zamestnanec pri telepráci používa informačné technológie. Pod pojmom informačná technológia spravidla možno rozumieť organizačnú, výpočtovú, reprografickú, prípadne telekomunikačnú techniku používanú pri práci s informáciami, dátami a pod.

Otázka č. 3:

Je potrebné v pracovnej zmluve výslovne uviesť, že ide o vykonávanie domáckej práce, keď miesto výkonu práce bude uvedené trvalé bydlisko zamestnanca?

Zákonník práce vo svojich ustanoveniach neustanovuje povinnosť v pracovnej ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. Tatiana Mičudová

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.