Otázka č. 1:
Aký je rozdiel medzi domáckou prácou a home office?
Rozdiel medzi domáckou prácou a home office spočíva v tom, že domácka práca má pravidelný charakter, je prakticky takmer stále vykonávaná z domu či bydliska zamestnanca, má stálu povahu, zatiaľ čo home office má príležitostný charakter.
Viacerí zamestnávatelia ponúkajú home office ako určitý druh benefitu, na ktorý sa snažia zlákať zamestnancov. Podľa toho, akým spôsobom je home office vykonávaný, rozlišujeme:
- pravidelný home office – t. j. keď zamestnanec ostáva doma pravidelne určité dni (napr. piatky) a ostatné dni (pondelok až štvrtok) chodí do práce. Takýto zamestnanec má obvykle v pracovnej zmluve zadefinované ako pracovné miesto aj svoje bydlisko;
- nepravidelný home office – v tomto prípade je home office poskytovaný zamestnávateľom vždy ad hoc alebo je napr. limitovaný určitým počtom dní v roku.
Otázka č. 2:
Aký je rozdiel medzi domáckou prácou a teleprácou?
Obe formy majú spoločné to, že ide o prácu vykonávanú z domu, z vlastnej domácnosti zamestnanca alebo z iného dohodnutého miesta. Podstata domáckej práce a telepráce teda spočíva v tom, že zamestnanec vykonáva prácu z iného miesta, než je miesto pracoviska zamestnávateľa.
Rozdiel medzi teleprácou a domáckou prácou spočíva v tom, že zamestnanec pri telepráci používa informačné technológie. Pod pojmom informačná technológia spravidla možno rozumieť organizačnú, výpočtovú, reprografickú, prípadne telekomunikačnú techniku používanú pri práci s informáciami, dátami a pod.
Otázka č. 3:
Je potrebné v pracovnej zmluve výslovne uviesť, že ide o vykonávanie domáckej práce, keď miesto výkonu práce bude uvedené trvalé bydlisko zamestnanca?
Zákonník práce vo svojich ustanoveniach neustanovuje povinnosť v pracovnej ...