HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Najčastejšie chyby a nedostatky v hospodárení s verejnými prostriedkami v rozpočtových a príspevkových organizáciách

Verejné prostriedky sú definované ako financie, s ktorými hospodári daný subjekt verejnej správy. V nadväznosti na normatívne právne akty sa príspevok venuje skutočnostiam týkajúcim sa spôsobu nakladania s verejnými prostriedkami. Subjekt verejnej správy má povinnosť i pri menovaných skutočnostiach uplatňovať zásadu hospodárneho, efektívneho, účinného a účelného nakladania s prostriedkami. Práve rozumné a hospodárne nakladanie s verejnými prostriedkami (pozn. autora: do verejných prostriedkov patria i príspevky za stravu od zákonných zástupcov či zamestnancov v jedálni organizácie, pričom tie sa pri prijatí subjektom na verejné prostriedky transformujú automaticky) zabezpečuje vo väčšine prípadov zákonné konanie.

Autori: PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Právny stav od: 30. 9. 2004
Právny stav do: 31. 12. 2017
Dátum publikácie: 20. 10. 2015
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2015
Oblasti práva: Správne právo / Financie, finančné právo / Finančná kontrola; Finančné právo; Platobné vzťahy; Príspevkové organizácie; Rozpočtové organizácie; Rozpočtové právo; Účtovníctvo / Podvojné účtovníctvo



1. Tvorba a evidencia fondov v rozpočtových a príspevkových organizáciách

Tvorba fondov je často diskutovaná oblasť. Generálne ju upravuje práve zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a spomína, že subjekt má právo tvoriť osobitný fond, ak mu ho povoľuje osobitný predpis. Vedenie týchto fondov nie je zákonom stanovené, a teda nie je potrebné vedenie prostredníctvom osobitného účtu a zároveň zákon nestanovuje evidenciu fondu cez mimorozpočtový účet. O výške, podmienkach a spôsobe vedenia rozhoduje štatutár organizácie, a to najčastejšie v nadväznosti na zastupiteľstvo obce alebo zastupiteľstvo vyššieho územného celku, ktoré stanoví percentuálny podiel zo zisku (kladného výsledku hospodárenia) príspevkovej organizácie.

1.1 Rezervný fond

Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy spomína rezervný fond. Tento je povinný pre subjekty verejnej správy, ak tak ustanoví osobitný predpis. V prípade obcí a vyšších územných celkov je povinnosť tvorby rezervného fondu upravená zákonom č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Mgr. Jozef Sýkora, MBA

Súvisiace vzory

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace komentované ustanovenia

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.