K bodu 20 [§ 21b ods. 5]
V súvislosti s návrhom na zavedenie možnosti dočasného prideľovania štátnych príslušníkov tretích krajín prostredníctvom ADZ sa navrhuje ustanoviť, že ADZ bude povinná na požiadanie úradu predložiť kópiu dohody o dočasnom pridelení zamestnancov, uzatvorenou medzi ňou a užívateľským zamestnávateľom, ako aj kópiu dohody o dočasnom pridelení medzi ňou a štátnym príslušníkom tretej krajiny. Nepredloženie týchto dokumentu bude dôvodom pre neudelenie súhlasného potvrdenia o možnosti obsadenia VPM.
K bodom 21 a 22 [§ 21b ods. 7]
Navrhuje sa ustanoviť, že zamestnávateľ informáciu o celkovom počte zamestnancov z tretích krajín, vrátane dočasne pridelených, predkladá úradu na formulári, ktorého vzor určí ústredie. V prípade, ak pôjde o dočasné prideľovanie, predmetnú informáciu bude priamo úradu na jeho vyžiadanie predkladať užívateľský zamestnávateľ.
K bodu 24 [§ 21b ods. 10]
Nadväzne na navrhované úpravy súvisiace najmä so zavedením možnosti dočasne prideľovať štátnych príslušníkov tretích krajín na výkon práce k užívateľskému zamestnávateľovi sa navrhujú upraviť dôvody zrušenia potvrdenia o možnosti obsadenia VPM.
K bodu 25 [§ 22 ods. 2]
V súlade so stratégiou sa navrhuje predĺžiť obdobie, počas ktorého je zamestnávateľ povinný plniť podmienku zákazu nelegálneho zamestnávania na účel udelenia povolenia na zamestnanie, a to z dvoch na päť rokov.
Nadväzne na novelizačný bod 2 sa navrhuje presunúť ustanovenie týkajúce sa povinnosti zamestnávateľa oznámiť úradu VPM podľa § 62 ods. 6 najmenej 10 pracovných dní, resp. 5 pracovných dní, ak ide o sezónne zamestnanie, ako podmienku pre udelenie povolenia na zamestnanie.
K bodu 34 [§ 23a ods. 1 písm. m)]
Navrhuje sa jednoznačne ustanoviť, že montáž, záručné a opravárenské práce a práce týkajúce sa nastavenia systémov výrobných zariadení, ktoré bezpodmienečne súvisia s dodávkou tovaru a programátorské práce alebo odborné školenia, ktoré súvisia s dodávkou tovaru alebo služieb, vykonávané na základe obchodnej zmluvy, môže štátny príslušník tretej krajiny vykonávať len v prípade jeho vyslania. Návrh vychádza z poznatkov aplikačnej praxe, kedy sa uvedené ustanovenie častokrát využíva na zabezpečovanie výkonu prác štátnymi príslušníkmi tretích krajín, na ktoré by mali mať udelené povolenie na zamestnanie, resp. vydané potvrdenie o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, príp. modrú kartu.
K bodom 35 a 36 [§ 23a ods. 1 písm. ag)]
V súlade so stratégiou sa navrhuje vytvorenie legislatívneho prostredia pre možnosť vstupu štátnych príslušníkov tretích krajín na slovenský trh práce aj na základe národného víza. Vstup na trh práce bude možný len v prípade, ak pôjde o záujem vlády SR, schválený osobitným dokumentom.