Vzor
Interný predpis
SMERNICA O ZÁPISE ŽIAKOV DO 1. ROČNÍKA A PRIJÍMANÍ ŽIAKOV NA ZÁKLADNÉ VZDELÁVANIE NA NASLEDUJÚCI ŠKOLSKÝ ROK
| č.
|
Organizácia
| |
Identifikačné číslo organizácie
| |
Adresa
| |
Právna forma
| |
Štatutárny orgán
| |
Počet strán
| |
Prerokované v pedagogickej rade
| |
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno a priezvisko
| podpis a pečiatka
|
| | | |
Schválil
| | | | |
Cieľová skupina
| |
Účinnosť od
| |
Za kontrolu zodpovedá
| |
Zmeny a doplnenia smernice, ktorými sa novelizuje smernica, tvoria neoddeliteľnú súčasť smernice.
|
Riaditeľ školy ____ (uviesť názov a adresu školy podľa § 21 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v súlade s § 60 a 61 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) vydáva túto smernicu školy, ktorá určuje podrobnosti realizácie zápisu žiakov do 1. ročníka základnej školy na plnenie povinnej školskej dochádzky a prijímania žiakov na základné vzdelávanie na nasledujúci školský rok.
Čl. 1
Východiská a definovanie pojmov
1. Povinná školská dochádzka začína od 1. septembra ako začiatku školského roka, ktorý nasleduje po dni, keď dieťa dovŕšilo šiesty rok veku a dosiahlo školskú spôsobilosť.
2. Školská spôsobilosť je definovaná v § 2 písm. b) školského zákona. Posúdenie školskej spôsobilosti zo strany zariadenia poradenstva a prevencie vo vzťahu k zápisu dieťaťa, ktoré k 31. augustu kalendárneho roka dovŕšilo najmenej šesť rokov veku, nie je povinné.
3. Pojem zákonný zástupca je vymedzený v § 1 písm. g) školského zákona.
4. Zápisom sa rozumie povinnosť zákonného zástupcu prihlásiť dieťa, ktoré dovŕši šesť rokov veku k 31. augustu (vrátane) v príslušnom kalendárnom roku a má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky, na plnenie povinnej školskej dochádzky v základnej škole, a to bez ohľadu na dosiahnutie školskej spôsobilosti a možnosti pokračovania v plnení povinného predprimárneho vzdelávania v materskej škole a bez ohľadu na to, či dieťa navštevovalo materskú školu alebo zariadenie predprimárneho vzdelávania. Do prvého ročníka základnej školy sa prijíma dieťa, ktoré dovŕšilo šiesty rok veku a dosiahlo školskú spôsobilosť. Samotný zápis neslúži na psychologickú alebo špeciálno-pedagogickú diagnostiku dieťaťa, vrátane diagnostiky školskej spôsobilosti, ktorá je vyhradená výlučne zariadeniam poradenstva a prevencie zaradeným v sieti škôl a školských zariadení Slovenskej republiky.
5. Zanedbanie povinnosti prihlásiť dieťa na plnenie povinnej školskej dochádzky je podľa § 37 ods. 1 písm. a) zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstva a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 596/2003 Z. z.“) priestupkom, ktorý je sankcionovaný v zmysle § 37 ods. 3 zákona č. 596/2003 Z. z.
6. Miesto plnenia povinnej školskej dochádzky a povinnosť riaditeľa základnej školy prednostne prijať na plnenie povinnej školskej dochádzky je určené v § 20 ods. 5 a 6 školského zákona.
7. Pravidlá výnimočného prijatia dieťaťa, ktoré nedovŕšilo šiesty rok veku, na plnenie povinnej školskej dochádzky sú definované v § 19 ods. 4 a v § 60 ods. 1 školského zákona.
8. Pravidlá prijatia dieťaťa so zdravotným znevýhodnením a dieťaťa s nadaním sú určené v § 61 ods. 1 školského zákona.
9. Pravidlá zriadenia úvodného ročníka a zaradenia žiaka prijatého na plnenie povinnej školskej dochádzky do úvodného ročníka sú určené v § 29 ods. 9 až 11 školského zákona. Absolvovanie úvodného ročníka sa považuje za plnenie povinnej školskej dochádzky, ale nie je prvým rokom plnenia povinnej školskej dochádzky.
10. Základná škola nezriaďuje prípravný ročník podľa § 97 ods. 3 školského zákona, ktorý je určený len pre základné školy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením.
11. Základná škola nezriaďuje úvodný ročník pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním, ktorý je možné zriadiť len v základnej škole pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním.
12. Riaditeľ školy pri určovaní počtu žiakov, ktoré je možné prijať na základné vzdelávanie, berie do úvahy celkovú kapacitu základnej školy. Návrhy na počty prijímaných žiakov do základnej školy a návrhy na počty tried základnej riaditeľ školy predkladá zriaďovateľovi na schválenie a ...