I.
S cieľom úpravy podmienok, za ktorých je zamestnanec oprávnený dočasne alebo príležitostne vykonávať prácu podľa pracovnej zmluvy zo svojej domácnosti, prijal zamestnávateľ: XY, s. r. o., IČO: 11 111 111, so sídlom Pekná ulica 25, 000 00 Bratislava (ďalej len „zamestnávateľ“), internú smernicu o podmienkach home office (ďalej len „Smernica“) nasledovného znenia:
II.
Úvodné ustanovenia
1. Na účely tejto smernice sa za home office považuje výkon druhu práce dohodnutej podľa pracovnej zmluvy z domácnosti zamestnanca, so súhlasom zamestnávateľa alebo po dohode s ním, , a to príležitostne alebo za mimoriadnych okolností, v zmysle ust. § 52 ods. 2 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonníka práce v platnom znení (ďalej len „Zákonník práce“).
2. Za zamestnanca sa na účely tejto Smernice považuje fyzická osoba, ktorá pre zamestnávateľa vykonáva závislú prácu a druh práce, ktorý podľa pracovnej zmluvy vykonáva, umožňuje výkon práce z domácnosti zamestnanca.
3. Zamestnanec má právo požiadať o home office a zamestnávateľ je oprávnený dohodnúť sa so zamestnancom na home office (nariadiť home office) len vtedy, ak druh práce, ktorú zamestnanec podľa pracovnej zmluvy vykonáva, umožňuje, aby zamestnanec prácu vykonával zo svojej domácnosti.
III.
Home office na žiadosť zamestnanca
1. Zamestnanec je oprávnený vykonávať home office v rozsahu .... hodín mesačne.
2. Zamestnanec je povinný požiadať o home office najneskôr dva dni pred požadovaným termínom home office. Žiadosť musí byť písomná a na tlačive, ktoré je prílohou 1 k tejto Smernici. Súčasťou žiadosti je vyhlásenie zamestnanca, že bol oboznámený s ustanoveniami Smernice a zaväzuje sa ich dodržiavať.
3. Žiadosť zamestnanca schvaľuje vedúci personálneho oddelenia a vedúci zamestnanec žiadajúceho zamestnanca. Vedúci personálneho oddelenia je oprávnený neschváliť žiadosť zamestnanca len vtedy, ak zamestnanec v mesiaci podania žiadosti prekročil maximálny počet hodín home office. Vedúci zamestnanec je oprávnený neschváliť žiadosť zamestnanca vtedy, ak je prítomnosť zamestnanca na pracovisku v deň, kedy zamestnanec žiada o home office, nevyhnutná. Dôvod neschválenia musí byť v žiadosti zamestnanca o home office uvedený.
4. V čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu a počas dvoch mesiacov po ich odvolaní za súčasnej účinnosti opatrenia na predchádzanie vzniku a šíreniu prenosných ochorení alebo opatrenia pri ohrození verejného zdravia nariadených príslušným orgánom sú vedúci personálneho oddelenia a vedúci zamestnanec oprávnení v zmysle ust. § 250b písm. b) Zákonníka práce neschváliť žiadosť zamestnanca len vtedy, ak na strane zamestnávateľa existujú vážne prevádzkové dôvody, ktoré home office neumožňujú. Dôvody neschválenia žiadosti je vedúci personálneho oddelenia a vedúci zamestnanec povinný podrobne uviesť v ...