Zníženie, odpustenie poplatku, poplatník poplatku
1. Aký hodnoverný doklad má poplatník predložiť, ak tento poplatník nemá v obci trvalý pobyt, ale má vo vlastníctve nehnuteľnosť? Ide o chatárov, s ktorými sú neustále problémy. Poplatok im vyrubuje správca poplatku z titulu vlastníctva nehnuteľnosti (ak sú na liste vlastníctva 2 osoby, tak vyrubí poplatok obom).
Ak by si dali chatári žiadosť o zníženie alebo odpustenie poplatku z dôvodu, že nehnuteľnosť, ktorú majú vo vlastníctve, nevyužívajú, napr. pol roka, ako túto skutočnosť majú preukázať? Veľakrát sa stáva, teda oni tvrdia, že nechodia na chatu, odpad si vozia so sebou a pod.
Ak si chatári – ostatní platitelia – podajú žiadosť, v ktorej uvedú, že sa viac ako 90 dní v zdaňovacom období nezdržiavajú na území obce, aký hodnoverný doklad majú predložiť?
Je správca poplatku povinný takúto žiadosť akceptovať?
2. Občan s trvalým pobytom na území obce má vo svojom rodinnom dome priestor na podnikanie. Ako má správca poplatku vyberať poplatok? Aj z titulu trvalého pobytu a aj z titulu podnikania? Alebo keď má miestnosť vo svojom rodinnom dome, tak len z titulu trvalého pobytu?