Zabezpečenie stravovania zamestnancov škôl počas prázdnin
Škola má školskú jedáleň a ako zamestnávateľ počas vyučovania poskytuje zamestnancom stravovanie v školskej jedálni. Počas školských prázdnin (jesenné, zimné, jarné, veľkonočné, letné prázdniny) školská kuchyňa nie je v prevádzke. Stravovanie zamestnancov počas školských prázdnin doteraz škola riešila poskytovaním stravných lístkov na základe odpracovaných dní dodatočne (napr. za letné mesiace júl a august zamestnanci dostali stravné lístky v mesiaci september). Zamestnávateľ sa pokúsil poskytovať stravné lístky zamestnancom vopred tak, že poskytol zamestnancom stravné lístky na začiatku mesiacov júl a august na základe predpokladanej dochádzky. V dochádzke však došlo k zmenám, pretože niektorí zamestnanci neodpracovali všetky dni podľa dochádzky. Zamestnanci stravné lístky za neodpracované dni ku koncu mesiaca august už nevedeli vrátiť. Ako zamestnávateľ by mal poskytnúť zamestnancom stravné lístky dopredu, ale na základe uvedených skutočností ku koncu augusta nie je možná refundácia neoprávnene použitých stravných lístkov. Ako by bolo možné i naďalej riešiť poskytovanie stravných lístkov za odpracované dni počas školských prázdnin? Možno ich naďalej poskytovať ako doteraz dodatočne alebo je zamestnávateľ povinný poskytnúť ich vopred?