Vplyv nákladov na výrobu reklamného spotu na základ dane z príjmov
Akciová spoločnosť si objednala výrobu reklamného spotu v sume 30 000 €.
V prvej situácii súčasťou fakturovanej sumy 30 000 € je aj odmena za udelenie práva na použitie spotu na obdobie jedného roka od prvého vysielania, pričom v čase udelenia práva spoločnosť ešte nevie, kedy reklamný spot bude prvýkrát vysielaný. Náklady na právo na použitie nie je možné vyčísliť osobitne.
V druhej situácii súčasťou fakturovanej sumy za výrobu reklamného spotu v sume 30 000 € nebola odmena za udelenie práva na použitie spotu. Odmena za poskytnutie práva na použitie reklamného spotu bola fakturovaná osobitne, a to vo výške 4 000 €, a to na obdobie jedného roka od prvého vysielania, pričom v čase udelenia práva spoločnosť ešte nevie, kedy reklamný spot bude prvýkrát vysielaný.
V akej výške spoločnosť zahrnie uvedené náklady do základu dane z príjmov? Jednorazovo? Alebo je potrebné tieto náklady časovo rozlíšiť? Ktorý deň je rozhodujúci pre začatie časového rozlíšenia (výroba spotu, začiatok uplatnenia vysielacieho práva)? Môžu byť náklady na dodaný reklamný spot posudzované ako dlhodobý nehmotný majetok?