Refakturácia výmeny výťahu
Spoločnosť je vlastníkom výťahu v administratívnej budove. Na základe zmluvy zabezpečuje pre inú spoločnosť (odberateľa) možnosť spoločného využívania výťahu. Za poskytnuté služby je dohodnutá cena za mesačné využívanie výťahu, ktorá je mesačne fakturovaná s daňou. V zmysle zmluvy sa odberateľ zaväzuje, že v prípade väčších porúch výťahov (zhorenie motora, generálna oprava, výmena výťahov a pod.) uhradí dodávateľovi (spoločnosti, ktorá je vlastníkom výťahu) 50 % skutočných nákladov, ktoré boli vyfakturované dodávateľovi servisnou organizáciou. Spoločnosť zabezpečila výmenu výťahu dodávateľským spôsobom (dodanie, montáž a stavebné úpravy). V zmysle zmluvy si od odberateľa nárokuje úhradu 50 % nákladov fakturovaných dodávateľom za dodanie výťahu. Odberateľ posudzuje plnenie ako refakturáciu a žiada fakturáciu s daňou. Ako má byť posúdené uvedené plnenie z pohľadu DPH?