Prijatá platba pred nadobudnutím tovaru z pohľadu kontrolného výkazu
Spoločnosť – platiteľ DPH registrovaný podľa § 4 zákona o DPH, objednala materiál z EÚ (dodávateľ má pridelené IČ DPH v štáte dodania – DE). Dodávateľ žiada uhradiť zálohu vo výške 100 % ceny vrátane prepravy a balného. Materiál dodá až po prijatí plnej sumy.
Prvú časť zálohy vo výške 60 % spoločnosť uhradila dňa 7. 2. 2014. K tejto zálohe poslal dodávateľ faktúru, na ktorej je dátum vystavenia 10. 4. 2014. Druhú časť zálohy vo výške 40 % spoločnosť uhradila 7. 4. 2014. K tejto zálohe poslal dodávateľ faktúru, na ktorej je dátum vystavenia 10. 4. 2014.
Materiál bude dodaný v priebehu mája 2014. V ktorom období sa majú platby samozdaniť a uviesť v daňovom priznaní a v ktorom období sa majú uviesť v kontrolnom výkaze?
Ak dodávateľ z EÚ vôbec nezašle faktúru k prijatej úhrade, na základe čoho a v ktorom období vykoná slovenský platiteľ samozdanenie a uvedie ho v daňovom priznaní a kontrolnom výkaze?