Nároky a povinnosti domáckeho zamestnanca
Verejná vysoká škola má týždenný fond pracovného času 37,5 hod. Zamestnanci sú odmeňovaní podľa zákona č. 553/2003 Z. z. Verejná vysoká škola má zamestnanca, vysokoškolského učiteľa, s pracovným pomerom na kratší pracovný čas v rozsahu 56 %, čo je týždenne 21 hodín a denne 4,21 hodiny. V pracovnej zmluve má dohodnutú prácu na doma tak, že v rámci dohodnutých 21 hodín týždenne vykonáva 11 hodín na príslušnej fakulte a katedre na vysokej škole a 10 hodín týždenne vykonáva ako domácku prácu v mieste svojho trvalého pobytu. Pracuje 5 dní v týždni a v sobotu zabezpečuje výučbu externých študentov na príslušnej fakulte školy. V pracovnej zmluve nemá presne uvedené, ktoré dni bude vykonávať prácu na doma a ktoré dni v týždni bude vykonávať prácu na fakulte školy. Nedá sa to uviesť presne, pretože harmonogram výučby sa mení.
1. Má tento zamestnanec nárok na príplatok za prácu v sobotu, keď vykonáva výučbu externých študentov v sobotu podľa harmonogramu, ktorý určil vedúci katedry?
2. Môže zamestnávateľ od tohto zamestnanca žiadať, aby viedol evidenciu pracovného času domáckej práce, to znamená, kedy presne vykonáva domácku prácu? Konkrétne ide o evidenciu, ktorý deň a koľko hodín vykonával domácku prácu.
3. Môže zamestnávateľ od tohto zamestnanca požadovať, aby okrem evidencie pracovného času, kedy vykonáva domácku prácu, viedol aj evidenciu a záznamy o tom, čo a akú prácu vykonával?
4. O aké ustanovenie právneho predpisu sa môže zamestnávateľ oprieť, ak by žiadal od tohto zamestnanca, aby viedol evidenciu o tom, aké úlohy plnil počas domáckej práce?
5. Má tento zamestnanec nárok na dovolenku na deň, keď má vykonávať domácku prácu?
6. Môže v jeden pracovný deň vykonávať aj prácu na doma, aj prácu na pracovisku, napríklad pracuje na pracovisku iba 2 hodiny a 2,21 hod. pracuje doma?
7. Môže vykonávať domácku prácu aj v sobotu, aj v nedeľu?