HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Konsignačný sklad a daňová povinnosť

Spoločnosť má v Českej republike odberateľa, ktorému dodáva výrobky do svojho konsignačného skladu. Konsignačný sklad slúži iba tomuto odberateľovi na základe zmluvy. 

Po komunikácii s českým odberateľom (platiteľom DPH v ČR) bolo potvrdené, že nie je povinnosť registrácie pre DPH v Českej republike, pretože český odberateľ uplatňuje zjednodušenú úpravu pre nadobudnutie tovaru na účely DPH. To znamená, že daňová povinnosť mu vzniká dňom premiestnenia do konsignačného skladu (intrakomunitárne dodanie). Výrobky sú do konsignačného skladu dodávané v priebehu mesiaca na základe dodacieho listu a dokladu o preprave – CMR. Prepravu zabezpečuje slovenská spoločnosť na vlastné náklady. Odberateľ podľa dohodnutých zmluvných podmienok potvrdí príjem na konsignančný sklad.

Fakturácia je dohodnutá na základe tzv. pickingu, ktorým česká strana oznamuje množstvo a hodnotu vyskladnenú z konsignačného skladu (prechod vlastníctva nastáva dňom vyskladnenia – pickingu). 

Čo sa deklaruje v mesačnom súhrnnom výkaze DPH a daňovom priznaní k DPH? Mesačná hodnota premiestnenia tovaru do konsignačného skladu alebo hodnota na základe dohodnutej fakturácie na základe vyskladneného tovaru? 

Spoločnosť má k dispozícii iba dodacie listy, CMR a zmluvne dohodnutú cenu. Do DPH a súhrnného výkazu sa deklaruje mesačná hodnota premiestneného tovaru zistená podľa dodacích listov a ceny (zmluvne dohodnutá), odsúhlasená s českou stranou. Do daňového priznania sa táto hodnota môže deklarovať jedine interným dokladom (samozrejme, táto hodnota nevstúpi do účtovníctva). Česká strana deklaruje intrakomunitárne dodanie na základe prijatia do konsignačného skladu. Ak by sa takto postupovalo, obchodní partneri by sa „stretli" vo svojich výkazoch (súhrnný výkaz dodávateľa verzus daňové priznanie príjemcu). Bude finančná správa akceptovať tieto doklady na účely oslobodenia od DPH? S inými firmami postupuje podľa skutočných výdajov zo skladu. 

Autori: Ing. Nadežda Cígerová
Právny stav od: 1. 1. 2016
Právny stav do: 31. 12. 2018
Dátum publikácie: 4. 11. 2016



 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Ing. Nadežda Cígerová

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.