Administratívne náklady súvisiace so sprostredkovaním poistenia sprostredkovateľmi
Slovenská s. r. o. má hlavnú činnosť sprostredkovanie poistenia. Výnosy dosahuje iba zo sprostredkovania poistenia, je platiteľom DPH. Daňové priznanie k DPH podáva tak, že v riadku 15 uvádza služby s oslobodením od dane, pretože má výnosy iba z oslobodenej činnosti, DPH z nákladov si neodpočítava. Firme sa darí a v budúcnosti by chcela uzatvoriť zmluvy o spolupráci so sprostredkovateľmi poistenia (osoby, ktoré majú oprávnenie na sprostredkovanie poistenia, majú IČO, DIČ pod hlavičkou s. r. o. a v jej mene uzatvoria poistky).
V návrhu zmluvy v časti odmeňovanie sa hovorí, že ak sprostredkovateľ poistenia dosiahne určitý obrat z uzatvorených poistných plnení, prináleží mu 100 % provízie, ktorú s. r. o. dostane od poisťovne. S. r. o. vzniknú zvýšené administratívne náklady. V zmluve sa uvádza, že sprostredkovateľ poistenia (zazmluvnená osoba) uhradí mesačne 100 € s. r. o., práve za zvýšené administratívne náklady.
Musí s. r. o. tieto zvýšené administratívne náklady fakturovať?
Môže v zmysle zmluvy tieto operácie započítať?
Môže byť fakturácia zvýšených nákladov bez DPH, pretože náklady na telefón, papier, toner súvisia so sprostredkovaním poistenia?