Stručne:
Pojem reklamné služby nie je definovaný v zákone č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“) ani v smernici 2006/112/ES o spoločnom systéme DPH (ďalej len „smernica DPH“). Zákon o DPH v § 2 ustanovuje, kedy je poskytnutie služby predmetom DPH. Je to vtedy, ak sa poskytnutie služby uskutoční zdaniteľnou osobou, ktorá koná v postavení zdaniteľnej osoby, za dohodnutú protihodnotu. Koncepcia poskytnutia služieb za protihodnotu predpokladá existenciu priameho prepojenia medzi poskytnutou službou a odmenou za túto službu.
Ak zdaniteľná osoba poskytuje reklamnú službu alebo propagačnú činnosť, z ktorej plynie pre poskytovateľa tejto činnosti príjem, potom ide o poskytnutie služby v zmysle § 2 zákona o DPH.
POZNÁMKA:
Ďalej musia byť splnené tieto podmienky:
- sponzorský dar bol poskytnutý počas obdobia trvania zmluvy o sponzorstve v športe,
- uznajú sa výdavky len vo výške, v akej boli sponzorovaným športovcom reálne v tomto zdaňovacom období aj použité a
- sponzor vykázal kladný základ dane.
Pri posudzovaní sponzorstva ako predmetu DPH je potrebné vychádzať z konkrétne dohodnutých zmluvných podmienok a uplatnenie zákona o DPH posudzovať v závislosti od toho, či ide zo strany sponzora len o darovanie finančných prostriedkov alebo o darovanie tovaru alebo služby.
Obsah:
Reklamné služby
Sponzorstvo a DPH
Sponzorské ako daňový výdavok
Propagácia zmluvných reklamných partnerov
Nehmotné plnenie zo strany motocyklového pretekára spočívajúce v jeho účasti v súťažiach
Zverejnenie loga na pretekárskych autách
Reklamné služby
Podľa § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame v z. n. p. sa za reklamu považuje predvedenie, prezentácia alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkty na trhu.
Pojem „reklamné služby“ zahŕňa propagačnú činnosť, ako je napríklad predaj tovaru za znížené ceny, poskytovanie hnuteľných vecí spotrebiteľom predaných príjemcovi reklamnou agentúrou, poskytovanie služieb za znížené ceny alebo zadarmo alebo usporiadanie kokteilového večierka alebo banketu, ak je táto činnosť spojená so sprostredkovaním odkazu verejnosti o existencii a vlastnostiach výrobku alebo služby, ktoré sú predmetom danej činnosti s cieľom zvýšenia odbytu výrobkov alebo služieb.
Reklama je forma platenej neosobnej komunikácie, jej cieľom je informovanie spotrebiteľov a ovplyvnenie ich správania s cieľom uplatniť svoje produkty na trhu.
Sponzorstvo a DPH
Pojem sponzorstvo zákon o DPH nedefinuje, je však možné pod ním rozumieť podporu niekoho alebo niečoho fyzickou osobou alebo právnickou osobou za nejakú formu návratnosti alebo bez nej. Sponzor dáva k dispozícii sumu peňazí alebo vecné prostriedky a väčšinou za to dostáva protislužbu, zvyčajne propagáciu.
Sponzorstvo možno poskytovať peňažnými prostriedkami alebo vecnými ...