HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Proces spájania škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí a samosprávnych krajov

V článku predstavíme dva príklady. Prvý príklad z praxe sa vzťahuje na obec, ktorá sa rozhodla zriadiť spojenú školu a ktorá má vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti materskú školu, základnú školu a základnú umeleckú školu. Súčasťou základnej školy je aj školský klub detí a školská jedáleň. V druhom príklade sa sústredíme na možnosti spojenia škôl rôzneho druhu a typu dvoch zriaďovateľov (obce a samosprávneho kraja), v rámci čoho musí dôjsť aj k dohode o zmene zriaďovateľa.

Autori: PhDr. Marek Havrila, PhD.
Právny stav od: 1. 1. 2021
Právny stav do: 31. 12. 2022
Dátum publikácie: 17. 5. 2021
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2021
Oblasti práva: Správne právo / Správne právo / Samospráva; Vnútorná správa; Školstvo a vzdelávanie / Materské školstvo; Stredné školstvo; Školské zariadenia; Základné školstvo



Obsah

V rámci sústavy škôl v Slovenskej republike jestvujú viaceré druhy škôl, ktoré sa ďalej členia na rôzne typy. Typ školy bližšie definuje, na aký odbor vzdelávania je škola zameraná, ako je organizovaná alebo ktorým skupinám žiakov zabezpečuje výchovu a vzdelávanie. Popri sústave škôl existuje aj sústava školských zariadení, v rámci ktorej v zriaďovateľskej pôsobnosti územných samospráv najčastejšie vznikajú školské kluby detí, centrá voľného času a školské internáty. Z hľadiska evidencie hovoríme o sieti škôl a školských zariadení, ktorej správa patrí do pôsobnosti Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR (ďalej len „ministerstvo školstva“). V súčasnosti sa často do popredia dostáva téma spájania škôl, keďže v procese spájania viacerých subjektov do jednej školy s názvom „Spojená škola“ samosprávy vidia mnohé pozitíva, no netreba zabúdať ani na argumenty zdôrazňujúce problematickosť niektorých aspektov tohto procesu. Spájanie škôl je pomerne zložitým procesom, ktorého výsledok je potrebné vopred podrobne analyzovať s ohľadom na to, aby fúzia priniesla želateľné ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.