HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Použitie fotografií a videí na marketingové účely

Treba riešiť súhlas dotknutej osoby v prípade osobitného účelu spracúvania osobných údajov, ktorým je súhlas s ich použitím na marketingové účely, právny titul získavania osobných údajov a ich následné použitie, dĺžka doby, počas ktorej je optimálne nastaviť ich spracúvanie, možné riziká, ktoré vyplývajú z marketingových kampaní, fotenie  pre marketingové kampane, fotenie zamestnancov alebo účastníkov na podujatiach organizovaných zamestnávateľmi?

Autori: JUDr. Filip Petrinec, PhD.
Právny stav od: 1. 6. 2019
Dátum publikácie: 25. 6. 2019
Prameň: Personálny a mzdový poradca podnikateľa / PMPP - 2019 / PMPP - 11/2019
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov



Obsah:
Fotografovanie na zamestnaneckých a verejných podujatiach
Nielen ochrana osobných údajov, ale aj ochrana osobnosti
Náležitosti súhlasu – pamätajte na účel použitia
Sankcie
Fotografie a videá – osobitosti súhlasu
Fotenie zamestnancov
Fotenie zákazníkov
Tzv. konkludentný súhlas a jeho slabé miesta
Teambuilding
Nedostatky súhlasu
Riešenie – možnosti vytvárania fotografií alebo videí na marketingové účely bez súhlasu

V tomto článku rozoberieme osobitný účel spracúvania osobných údajov, ktorým je súhlas s ich použitím na marketingové účely.

Zameriame sa najmä na právny titul získavania osobných údajov a ich následného použitia, dĺžku doby, počas ktorej je optimálne nastaviť ich spracúvanie, možné riziká, ktoré pre vás v prípade marketingových kampaní plynú a zameriame sa aj na fotenie zamestnancov alebo účastníkov vami organizovaných podujatí, ktorých fotografie alebo audiovizuálne záznamy budete chcieť použiť na propagáciu vašej firmy. Položte si teda úvodnú otázku: Je vhodné, aby som riešil spracúvanie osobných údajov na účely môjho marketingu prostredníctvom súhlasu dotknutej osoby?

Akákoľvek informácia súvisiaca s konkrétnou osobou môže byť osobným údajom, a to najmä za predpokladu, že túto informáciu viete „spárovať“ s fyzickou osobou, ktorá je presne identifikovaná alebo identifikovateľná prostredníctvom iných údajov, ktoré o nej máte. Teda v prípade osobných údajov nehovoríme len o notoricky známych údajoch z občianskeho preukazu, ale hovoríme o informáciách, ktoré daná osoba vytvorila (napr. záznamy o správaní, resp. tzv. behaviorálne informácie) alebo s ňou priamo či nepriamo súvisia. Túto tézu bude potrebné použiť aj v prípade marketingových aktivít, ktoré vaša firma vykonáva alebo ich vykonáva prostredníctvom na to splnomocnených osôb, resp. subjektov, akými sú napríklad distribučné internetové služby na zasielanie newsletteru, fotografií, firmy na organizáciu eventov alebo „filmári“.

Skôr, ako prejdeme k otázkam spracúvania osobných údajov na marketingové účely, je potrebné poznamenať, že subjektom spracúvania osobných údajov je každý subjekt, ktorý tieto spracovateľské operácie vykonáva. Teda je ním tak „fotograf“, ako aj firma, ktorá si ho najala. Až v závislosti od ich zmluvného postavenia bude potrebné posudzovať, akú „spracovateľskú rolu“ daný subjekt hrá. Teda „fotograf“ v prípade, že je najatý, môže byť v pozícii sprostredkovateľa osobných údajov. Môže byť však aj v pozícii prevádzkovateľa, v prípade, že je fotografom napríklad interný zamestnanec firmy, ktorý bol poverený fotením firemnej akcie. Ak však fotograf sám stanoví účel spracúvania osobných údajov, teda sa napríklad rozhodne, že bude robiť fotky aj s cieľom odprezentovania svojich profesionálnych schopností, a to s tým, že tieto fotky následne uverejní napríklad na svojej webovej stránke ako názorné príklady svojej ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. Filip Petrinec, PhD.

Súvisiace odborné články

Súvisiace videoškolenia

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace vzory

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.