HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Obsahové náležitosti dôležitých VZN obcí II. časť

Pokračovanie v analýze a definovaní obsahovej štruktúry tých najdôležitejších právnych úprav, ktoré by mali obce prijať vo forme všeobecne záväzného nariadenia, bude v sociálnej oblasti, školskej oblasti a právnej úprave miestneho referenda.

Autori: JUDr. Ondrej Beracka
Právny stav od: 6. 9. 1990
Právny stav do: 31. 12. 2018
Dátum publikácie: 8. 4. 2015
Prameň: EPI Odborné články / epi - 2015
Oblasti práva: Správne právo / Správne právo / Samospráva; Vnútorná správa



1. Všeobecne záväzné nariadenie o určení výšky financií na mzdy a prevádzku pre školy a školské zariadenia

1.1. Postup pri vydávaní všeobecne záväzného nariadenia

Obce plnia mnohé významné úlohy aj v oblasti školstva a medzi najdôležitejšie rozhodne treba zaradiť spôsob a formu financovania škôl a školských zariadení. A to nielen tých, ktorých je zriaďovateľom daná obec, ale aj tých, kde zriaďovateľskú pôsobnosť vykonáva iný subjekt, napríklad cirkev. V procese prijímania tohto nariadenia sa musí vychádzať prioritne z ustanovenia § 6 ods. 1 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, podľa ktorého môže obec vo veciach územnej samosprávy vydávať nariadenia, pričom tento druh nariadení nesmie byť v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, s ktorými vyslovila súhlas Národná rada Slovenskej republiky a ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom.

Vyššie uvedené sa týka výkonu územnej samosprávy, teda financovania škôl a školských zariadení, ktoré sú v zriaďovateľskej pôsobnosti obce originálne. Ak je však v zozname týchto zariadení aj iný subjekt, ktorého zriaďovateľom nie je obec a pôsobí na jej území (napr. cirkevná škola alebo súkromné centrum voľného času), potom sa musí pri prijímaní tohto nariadenia obce aplikovať aj § 6 ods. 2 zákona o obecnom zriadení.

Procesný postup stanovený pre prípravu a publikovanie návrhu nariadenia a jeho následná účinnosť je identická pre všetky všeobecne záväzné nariadenia. Je bez právneho významu, či ide o nariadenie vydávané pri výkone územnej samosprávy alebo pri výkone preneseného výkonu štátnej správy. Návrh nariadenia sa musí teda zverejniť jeho vyvesením na úradnej ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. Ondrej Beracka

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.