HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

DAŇOVÝ TIP: Reklamné a propagačné predmety

Za reklamné a propagačné predmety mô­že­me považovať bezplatne poskytované drob­né predmety s cieľom ovplyvniť obchodného partnera a spotrebiteľa pri výbere produktov. Medzi najčastejšie využívané reklamné pred­mety možno zaradiť perá, kalendáre, zapaľovače, dáždniky a pod. Z hľadiska zákona o dani z príjmov a taktiež zákona o dani z pridanej hodnoty sú dôležité dve charakteristiky propagačných predmetov, ktoré ovplyvňujú spôsob ich účtovania a zahŕňania do daňových výdavkov. Prvou dôležitou charakteristikou je, že ide o reklamné predmety. Druhou dôležitou charakteristikou je cenový limit. V zákone o dani z príjmov a tiež v zákone o DPH je v súčasnosti stanovený horný limit 17 €.

Autori: Ing. Anton Kolembus
Právny stav od: 1. 1. 2017
Dátum publikácie: 26. 6. 2017
Prameň: Daňový a účtovný poradca podnikateľa / DÚPP - 2017 / DÚPP - 12/2017
Oblasti práva: Správne právo / Dane a poplatky / Daň z pridanej hodnoty; Daň z príjmov



Obsah

Za reklamné a propagačné predmety mô­že­me považovať bezplatne poskytované drob­né predmety s cieľom ovplyvniť obchodného partnera a spotrebiteľa pri výbere produktov. Medzi najčastejšie využívané reklamné pred­mety možno zaradiť perá, kalendáre, zapaľovače, dáždniky a pod.

Z hľadiska zákona o dani z príjmov a taktiež zákona o dani z pridanej hodnoty sú dôležité dve charakteristiky propagačných predmetov, ktoré ovplyvňujú spôsob ich účtovania a zahŕňania do daňových výdavkov. Prvou dôležitou charakteristikou je, že ide o reklamné predmety. Druhou dôležitou charakteristikou je cenový limit. V zákone o dani z príjmov a tiež v zákone o DPH je v súčasnosti stanovený horný limit 17 €.

Podľa § 21 ods. 1) písm. h) zákona o dani z príjmov sú náklady na reklamné propagačné predmety, ktoré spĺňajú uvedené dve podmienky, daňovým výdavkom podnikateľa.

Príklad č. 1

Podnikateľ poskytuje svojim klientom reklamné predmety. Sú náklady na zhotovenie týchto predmetov daňovým výdavkom podnikateľa?

Ak daňovník poskytne svojim klientom vecné predmety so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania príjmov, potom náklady zaúčtované v účtovníctve daňovníka súvisiace s ich ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: Ing. Anton Kolembus

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace odborné články

Súvisiace komentované ustanovenia

Súvisiace účtovné súvzťažnosti

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.