HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Výber hlavného kontrolóra obce, ako ďalej?

V každodennej praxi samospráv sa diskutuje aj o výklade § 18a zákona o obecnom zriadení č. 369/1990 Zb. v znení neskorších predpisov, a to v súvislosti s výberom hlavného kontrolóra obce, konkrétne stanovenia jeho kvalifikačných kritérií. Obce z obavy, aby voľba hlavného kontrolóra nebola neskôr spochybnená, umožňujú účasť na voľbe aj kandidátom, ktorí nezodpovedajú svojimi kvalifikačnými predpokladmi ich predstavám. Sme toho názoru, že zákon o obecnom zriadení dáva dostatočný priestor obciam, aby si jasne definovali požiadavky na výber vhodného kandidáta na túto funkciu. Uvedený postup pritom nie je v rozpore ani s iným právnymi predpismi, t. j. Zákonníkom práce a zákonom č. 365/2004 Z. z. (antidiskriminačný zákon).

Autori: JUDr. Ing. Anton Jakubík JUDr. Adela Bednárová
Dátum publikácie: 6. 6. 2017
Prameň: Justičná revue / Justičná revue 2017 / JR - 4/2017
Oblasti práva: Správne právo / Správne právo / Samospráva



JUDr. Anton JAKUBÍK
emeritný sudca Najvyššieho súdu Slovenskej republiky 

JUDr. Adela BEDNÁROVÁ
vedúca právneho oddelenia MsÚ Kežmarok 

JAKUBÍK, A. – BEDNÁROVÁ, A.: Výber hlavného kontrolóra obce, ako ďalej?; Justičná revue, 69, 2017, č. 4, s. 536 – 539. 

Zákon o obecnom zriadení č. 369/1990 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) definuje vo svojom § 1 ods. 1 obec ako samostatný územný samosprávny a správny celok Slovenskej republiky. 

Zákon úlohu obce definuje, vo všeobecnosti, ako starostlivosť o všestranný rozvoj jej územia a obyvateľstva, pričom konkrétne úlohy s tým spojené sú demonštratívne uvedené v rôznych ustanoveniach tohto zákona, najmä v § 4 ods. 3 písm. a) – s)

Už len z tam uvedeného zoznamu úloh je zrejmé, o aký rozsiahly diapazón činností ide. S tým je, samozrejme, spojená aj náročnosť celého procesu riadenia a dodržiavania zákonnosti a hospodárnosti v obciach. 

Zákon preto definuje organizačnú a riadiacu schému obce a jej orgány tak, aby obec mohla samostatne vykonávať všetky úlohy súvisiace so správou obce, jej majetku a všetkých iných záležitostí, ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Autor: JUDr. Adela Bednárová

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.