Kvalitatívna stránka sociálnych výcvikov, ak sú súčasťou podmienečného odkladu trestu odňatia slobody s probačným dohľadom [§ 51 ods. 4 písm. g) Tr. zákona]
Autor v článku reaguje na aplikačné problémy spojené s realizáciou sociálnych výcvikov u odsúdených, ktorým súd uložil povinnosť podrobiť sa v súčinnosti s probačným a mediačným úradníkom alebo iným odborníkom programu sociálneho výcviku alebo inému výchovnému programu. Taktiež sa snaží vniesť do uvedenej problematiky základné rozlíšenie medzi sociálnym výcvikom, výchovným programom, psychoterapiou a psychologickým poradenstvom. Empirickými skúsenosťami chce dospieť k pomenovaniu a minimalizovaniu kontraindikácii, ktoré majú značný vplyv na nevykonateľnosť uložených povinností v praxi, napr. z dôvodu nevhodných osobnostných, mentálnych a vzdelanostných predpokladov odsúdených, resp. hendikepov, ktoré sú kontraproduktívne s cieľom uložených povinností.