A. Všeobecná časť
Prijatím zákona č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii) došlo v súlade s princípom „jedenkrát a dosť“ v tzv. prvej vlne znižovania administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb využívaním informačných systémov verejnej správy k zrušeniu povinností predkladania výpisov z obchodného registra, živnostenského registra, katastra nehnuteľností a registra trestov ako povinných príloh v listinnej podobe. Fyzické osoby a právnické osoby sú v mnohých konaniach na základe osobitných zákonov naďalej povinné preukazovať prostredníctvom výpisov a potvrdení orgánom verejnej moci ďalšie skutočnosti, ktoré sú evidované v informačných systémoch verejnej správy.
Cieľom predkladaného návrhu je v súlade s princípom „jedenkrát a dosť“ pokračovať v snahe o odbúranie administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb prostredníctvom tzv. druhej vlny znižovania administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb využívaním informačných systémov verejnej správy, rozšíriť rozsah údajov evidovaných v informačných systémoch verejnej správy, ktoré už fyzické osoby a právnické osoby nebudú musieť orgánom verejnej moci predkladať v listinnej podobe. Ide o nasledovné potvrdenia a výpisy
- potvrdenie o daňových nedoplatkoch,
- potvrdenie o nedoplatkoch na sociálnom poistení,
- potvrdenie o nedoplatkoch na zdravotnom poistení,
- potvrdenie o návšteve školy a
- výpisy z registra mimovládnych neziskových organizácií.
Návrh zákona v jednotlivých novelizačných článkoch vypúšťa z osobitných predpisov zákonnú povinnosť fyzických osôb a právnických osôb na účel preukázania skutočností prikladať k žiadostiam listinné výpisy a potvrdenia resp. dokladovať nimi skutočnosti, ktoré si orgány verejnej moci vedia preveriť prostredníctvom informačných systémov verejnej správy.
Návrh zákona zároveň reaguje na potrebu niektorých dodatočných legislatívnych úprav, ktoré vyplynuli z praxe po nadobudnutí účinnosti zákona proti byrokracii.
Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, inými zákonmi a medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, a v súlade s právom Európskej únie.
Návrh zákona bude mať negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, pozitívny vplyv na služby verejnej správy pre občana, pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie a pozitívny vplyv na informatizáciu spoločnosti. Nebude mať vplyv na životné prostredie, vplyv na manželstvo, rodičovstvo a rodinu ani sociálne vplyvy. Uvedené vplyvy sú bližšie špecifikované v doložke vybraných vplyvov.
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
|
Názov materiálu
|
Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii) a o zmene a doplnení niektorých zákonov
|
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
|
Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu
|
Charakter predkladaného materiálu
| * Materiál nelegislatívnej povahy
|
x Materiál legislatívnej povahy
|
* Transpozícia práva EÚ
|
|
Termín začiatku a ukončenia PPK
| Začiatok: ..
Ukončenie: ..
|
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
| február 2019
|
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády
SR*
| apríl 2019
|
2. Definícia problému
|
Problém, na ktorý novela zákona proti byrokracii reaguje, je v súčasnosti stále aktuálna a platná požiadavka orgánov verejnej moci v konaniach voči fyzickým a právnickým osobám a pri úradnej činnosti dokladať skutočnosti obsiahnuté v potvrdeniach a výpisoch v listinnej podobe. Je neúčelné, aby orgány verejnej moci požadovali preukazovanie skutočností uvedených v dokladaných listinných potvrdeniach a výpisoch príslušných registrov, ak si tieto skutočnosti vedia samé preveriť prostredníctvom informačných systémov verejnej správy alebo sú im známe z ich činnosti a zároveň ich od fyzických a právnických osôb požadovať za poplatok.
|
3. Ciele a výsledný stav
|
Cieľom návrhu zákona je pokračovať v snahe o odbúranie administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb prostredníctvom tzv. druhej vlny znižovania administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb využívaním informačných systémov verejnej správy a rozšíriť rozsah údajov evidovaných v informačných systémoch verejnej správy, ktoré už fyzické osoby a právnické osoby nebudú musieť orgánom verejnej moci predkladať v listinnej podobe, keďže si tieto skutočnosti orgány verejnej moci môžu overiť prostredníctvom informačných systémov, ku ktorým majú autorizovaný prístup. Druhá vlna znižovania byrokracie odbremení fyzické osoby a právnické osoby od povinnosti predkladania nasledovných potvrdení a výpisov:
- potvrdenie o daňových nedoplatkoch,
- potvrdenie o nedoplatkoch na sociálnom poistení,
- potvrdenie o nedoplatkoch na zdravotnom poistení,
- potvrdenie o návšteve školy a
- výpisy z registra mimovládnych neziskových organizácií.
|
4. Dotknuté subjekty
|
Fyzické osoby, právnické osoby, orgány verejnej moci
|
5. Alternatívne riešenia
|
1. Zachovanie súčasného stavu - Táto alternatíva nie je vhodná z dôvodu zbytočného administratívneho zaťažovania fyzických osôb a právnických osôb pri kontakte so štátom, čo im prináša zvýšené finančné i časové náklady.2. Zvolená alternatíva - Nakoľko štát už dnes disponuje údajmi, ktoré napriek tomu opakovane žiada od fyzických a právnických osôb pri väčšine životných situácií, v ktorých prichádzajú do kontaktu, je neúčelné aby štát neustále opakovane od fyzických a právnických osôb preukazovanie jemu známych skutočností naďalej žiadal dokladaním potvrdení a výpisov v listinnej podobe.
|
6. Vykonávacie predpisy
|
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? S Áno * Nie
|
7. Transpozícia práva EÚ
|
|
8. Preskúmanie účelnosti**
|
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** nepovinné
9. Vplyvy navrhovaného materiálu
|
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
| * Pozitívne
| * Žiadne
| x Negatívne
|
x Áno
| * Nie
| * Čiastočne
|
Vplyvy na podnikateľské prostredie
z toho vplyvy na MSP
| x Pozitívne
| * Žiadne
| * Negatívne
|
* Pozitívne
| * Žiadne
| * Negatívne
|
Sociálne vplyvy
| * Pozitívne
| x Žiadne
| * Negatívne
|
Vplyvy na životné prostredie
| * Pozitívne
| x Žiadne
| * Negatívne
|
Vplyvy na informatizáciu
| x Pozitívne
| * Žiadne
| * Negatívne
|
Vplyvy na služby pre občana z toho
vplyvy služieb verejnej správy na občana
vplyvy na procesy služieb vo verejnej
správe
|
x Pozitívne
|
* Žiadne
|
* Negatívne
|
* Pozitívne
| * Žiadne
| x Negatívne
|
Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
| * Pozitívne
| x Žiadne
| * Negatívne
|
10. Poznámky
|
|
11. Kontakt na spracovateľa
|
Tibor Gajda, BSBA, Oddelenie riadenia IT zdrojov verejnej správy, Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu, tibor.gajda@vicepremier.gov.sk, 02/20928192
|
12. Zdroje
|
Dáta - Štatististický úrad SR
Početnosti - jednotlivé registre
Správne poplatky - jednotlivé registre
Technické riešenie - jednotlivé registre, NASES, niektoré OVM
Spolupráca so zdrojovými registrami a ich odbornou pracovnou silou.
Zoznam zdrojových registrov (jednotlivé registre):
IS SP – Informačný systém sociálnej poisťovne
RIS – Rezortný informačný systém ministerstva školstva vedy a výskumu SR
IS Dôvera – Informačný systém zdravotnej poisťovne Dôvera
IS Union – Informačný systém zdravotnej poisťovne Union
IS ZP – Informačný systém všeobecnej zdravotnej poisťovne
IS RPO – Informačný systém registra právnických osôb, ktorý obsahuje potrebné dáta o výpisoch z ministerstva vnútra SR
IS FS – Informačný systém finančnej správy
|
13. Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
|
II. Pripomienky a návrhy zmien: Komisia uplatňuje k materiálu nasledovné pripomienky a odporúčania:
K vplyvom na informatizáciu
Komisia súhlasí s tým, že predmetný materiál predpokladá pozitívne vplyvy na informatizáciu. V časti 6.2. je uvedený isvs_4858 IS SP – informačný systém sociálnej poisťovne, ktorý je však podľa MetaIS, zneplatnený. Naviac, uvedený systém bol v minulosti zapísaný do MetaIS s odlišným názvom systému. Uvedenú skutočnosť je potrebné uviesť do súladu s reálnym stavom.
III. Záver: Stála pracovná komisia na posudzovanie vybraných vplyvov vyjadruje nesúhlasné stanovisko s materiálom predloženým na predbežné pripomienkové konanie s odporúčaním na jeho dopracovanie podľa pripomienok v bode II.
IV. Poznámka: Predkladateľ zapracuje pripomienky a odporúčania na úpravu uvedené v bode II a uvedie stanovisko Komisie do Doložky vybraných vplyvov spolu s vyhodnotením pripomienok.
Nesúhlasné stanovisko Komisie neznamená zastavenie ďalšieho schvaľovacieho procesu. Stanovisko Komisie slúži ako podklad pre informované rozhodovanie vlády Slovenskej republiky a ďalších subjektov v rámci schvaľovacieho procesu. Predkladateľ má možnosť dopracovať materiál podľa pripomienok a zaslať ho na opätovné schválenie Komisie, ktorá môže následne zmeniť svoje stanovisko.
Vyhodnotenie pripomienok: Pripomienky Komisie boli akceptované a zapracované.
|
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
| Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
|
2019
| 2020
| 2021
| 2022
|
Príjmy verejnej správy celkom
| -7 018,75
| -28 075
| -28 075
| -28 075
|
Všeobecná pokladničná správa
| -7 018,75
| -28 075
| -28 075
| -28 075
|
z toho:
|
|
|
|
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtové prostriedky
| -7 018,75
| -28 075
| -28 075
| -28 075
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Výdavky verejnej správy celkom
| 6 228 850
| 612 000
| 492 000
| 240 000
|
Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu – modul portál pre OVM a integrácie zdrojových registrov
| 4 258 000
| 612 000
| 429 000
| 240 000
|
Ministersvo školstva, vedy, výskumu a športu SR - prispôsobenie IS RIS
| 1 106 850
| 0
| 0
| 0
|
Ministerstvo financií SR - Data Centrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska – prispôsobenie IS DCOM
| 264 000
| 0
| 0
| 0
|
Ministerstvo financií SR - Finančná správa SR – prispôsobenie IS FS
| 100 000
| 0
| 0
| 0
|
Ostatné orgány verejnej moci – Sociálna poisťovňa – prispôsobenie IS SP
| 500 000
| 0
| 0
| 0
|
z toho:
|
|
|
|
|
- vplyv na ŠR
| 5 728 850
| 612 000
| 492 000
| 240 000
|
Rozpočtové prostriedky
| 5 728 850
| 612 000
| 492 000
| 240 000
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
spolufinancovanie
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 500 000
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na počet zamestnancov
| 5
| 5
| 5
| 5
|
- vplyv na ŠR
| 5
| 5
| 5
| 5
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na mzdové výdavky
| 35 570
| 106 700
| 106 700
| 106 700
|
- vplyv na ŠR
| 35 570
| 106 700
| 106 700
| 106 700
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Financovanie zabezpečené v rozpočte
| 6 228 850
| 612 000
| 492 000
| 240 000
|
Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu – modul portál pre OVM a integrácie zdrojových registrov
| 4 258 000
| 612 000
| 492 000
| 240 000
|
Ministersvo školstva, vedy, výskumu a športu SR - prispôsobenie IS R IS
| 1 106 850
| 0
| 0
| 0
|
Ministerstvo financií SR - Data Centrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska – prispôsobenie IS DCOM
| 264 000
| 0
| 0
| 0
|
Ministerstvo financií SR - Finančná správa SR – prispôsobenie IS FS
| 100 000
| 0
| 0
| 0
|
Ostatné orgány verejnej moci – Sociálna poisťovňa – prispôsobenie IS SP
| 500 000
| 0
| 0
| 0
|
Iné ako rozpočtové zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
| 0
| 0
| 0
| 0
|
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Financovanie návrhu bude zabezpečené v rámci rozpočtu verejnej správy.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrh predpokladá zmenu existujúcej služby verejnej správy. Dnes sa v zákonoch, vyhláškach, nariadeniach a metodických pokynoch vyskytuje požiadavka na predkladanie potvrdení a výpisov od občana/podnikateľa v listinnej forme, na právne účely. Tieto potvrdenia a výpisy sú poskytované na určených miestach občanovi/podnikateľovi, a to po uhradení správneho poplatku štátu. Návrh predpokladá zmenu metodík a zákonov tak, aby si pomocou vhodného technického riešenia dokázali zamestnanci verejnej správy pozrieť potvrdenia, výpisy na právne účely, či informácie, ktoré majú referenčný charakter, a teda sa považujú za úplné a správne, za občana, bezodplatne a elektronicky.
Implementáciu návrhu bude zabezpečovať Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu v spolupráci s Ministerstvom školstva, vedy a výskumu SR, Štatistickým úradom SR, Sociálnou poisťovňou SR, zdravotnými poisťovňami, DataCentrom elektronizácie územnej samosprávy Slovenska a Finančnou správou SR.
Kvantifikované výdavky na rok 2019 pre ÚPPVII na modul portálu pre orgány verejnej moci, integráciu zdrojových registrov, projektové riadenie, starostlivosť o konzumentov, biznis analýzy, školenia v sume, potrebnú publicitu a nové personálne kapacity v hodnote 4 258 000 eur a prispôsobenie informačných systémov pre MŠVVŠ SR v sume 1 106 850 eur, pre Ministerstvo financií SR - Datacentrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska v sume 264 000 eur, pre Sociálnu poisťovňu SR v sume 500 000 eur a pre Finančnú správu SR v hodnote 100 000 eur. Výdavky sú nevyhnutné pre realizáciu technického riešenia, školení, projektového riadenia a celý náklad spojený so zavádzaním novely do praxe pre jednotlivé orgány verejnej moci, ktoré budú môcť prostredníctvom kvalifikovaného technického riešenia nahliadať na dané výpisy a potvrdenia.
Služba bude poskytovaná zamestnancom verejnej správy, ktorí si priamo prostredníctvom informačného systému centrálnej správy referenčných údajov verejnej správy vyžiadajú potvrdenia a výpisy, definované v tabuľke č. 1 za občana bezodplatne na zákonom stanovené účely.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x zmena sadzby
x zmena v nároku
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Objem aktivít
| Odhadované objemy
|
r
| r + 1
| r + 2
| r + 3
|
Indikátor ABC
| | | | |
Indikátor KLM
| | | | |
Indikátor XYZ
| | | | |
V návrhu meníme spôsob, objem aktivít sa nezmení.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Vplyv na orgány verejnej moci predstavuje úspory bežných výdavkov vyplývajúcich z agendy vyhotovenia potvrdení a výpisov.
Výpočet vychádza z dát početností jednotlivých výpisov a potvrdení za obdobie 12 kalendárnych mesiacov. Zohľadnením nákladov na materiál a prácu. Zohľadnená je taktiež delená účinnosť a nábehová krivka projektu.
Návrhom dochádza k zníženiu finančných nákladov na správnych poplatkoch za získavané a následne predkladané výpisy. Tieto výpisy budú k nahliadnutiu zamestnancom štátnej správy, na právne účely, bezodplatne, za podnikateľa/občana. Táto skutočnosť je kvantifikovaná v tabuľke „správne poplatky prepočítané s početnosťou a sumou (celkom)“.
Početnosti výpisov (spolu) s počtom strán v listinnej forme (Tabuľka č. 2.2.4.1):
Početnosti vydaných výpisov na všetkých miestach za akýmkoľvek účelom
| Rok 2017
| Priemerný počet A4
| Počet A4 celkom
|
Potvrdenie o návšteve školy
| 1 200 000
| 1
| 1 200 000
|
Potvrdenie o nedoplatkoch na daniach
| 40 000
| 1
| 40 000
|
Potvrdenie o nedoplatkoch na zdravotnom poistení
| 200 000
| 1
| 200 000
|
Potvrdenie o nedoplatkoch na sociálnom poistení
| 80 000
| 1
| 80 000
|
Potvrdenie o dávkach nemocenského poistenia
| 262 000
| 1
| 262 000
|
Potvrdenie o dôchodkových dávkach
| 125 647
| 1
| 125 647
|
Výpis z registra nadácií
| 150
| 1
| 150
|
Výpis z registra občianskych združení
| 4100
| 1
| 4100
|
Výpis z registra neinvestičných fondov
| 150
| 1
| 150
|
Výpis z registra neziskových organizácií
| 1 185
| 1
| 1 185
|
Výpis z registra organizácií s medzinárodným prvkom
| 150
| 1
| 150
|
SPOLU
| 1 913 382
| 11
| 1 913 382
|
Správne poplatky prepočítané s početnosťou a sumou (celkom) (Tabuľka č. 2.2.4.2):
Správne poplatky nasledovne
| Poplatok / Rok 2018
| Početnosť
| Celkom EUR
|
Potvrdenie o návšteve školy
| 0 eur
| 1200000
| 0 eur
|
Potvrdenie o nedoplatkoch na daniach
| 0 eur
| 40000
| 0 eur
|
Potvrdenie o nedoplatkoch na zdravotnom poistení
| 0 eur
| 200000
| 0 eur
|
Potvrdenie o nedoplatkoch na sociálnom poistení
| 0 eur
| 80000
| 0 eur
|
Potvrdenie o dávkach nemocenského poistenia
| 0 eur
| 262000
| 0 eur
|
Potvrdenie o dôchodkových dávkach
| 0 eur
| 125647
| 0 eur
|
Výpis z registra nadácií
| 5 eur
| 150
| 750
|
Výpis z registra občianskych združení
| 5 eur
| 4100
| 20500
|
Výpis z registra neinvestičných fondov
| 5 eur
| 150
| 750
|
Výpis z registra neziskových organizácií
| 5 eur
| 1185
| 5925
|
Výpis z registra organizácií s medzinárodným prvkom
| 5 eur
| 150
| 750
|
SPOLU
| | | 28 075
|
Úspory nákladov na prácu zamestnancov verejnej správy (Tabuľka č. 2.2.4.3):
Prepočet nákladov na vydanie výpisu v listinnej forme
| Zamestnanec VS
|
Náklad na hodinu práce vo verejnej správe (super hrubá mzda)
| 9,75 eur
|
Priemerné trvanie vydania jedného potvrdenia , výpisu
| 20 min.
|
Náklad na priemerné trvanie vydania jedného potvrdenia, výpisu
| 3,25 eur
|
Celková početnosť vydaných potvrdení a výpisov za obdobie 12 mesiacov
| 1 913 382
|
Ročná úspora celkom
| 2 674 750 eur
|
Náklady na prácu zamestnancov verejnej správy spojené s novou povinnosťou vyhľadať si potvrdenia a výpisy za občana/podnikateľa (Tabuľka č. 2.2.4.4):
Prepočet nákladov na vydanie výpisu v listinnej forme
| Zamestnanec VS
|
Náklad na hodinu práce vo verejnej správe (superhrubá mzda)
| 9,75 eur
|
Priemerné trvanie vyhľadanie jedného potvrdenia , výpisu
| 20 min.
|
Náklad na priemerné vyhľadanie jedného potvrdenia, výpisu
| 3,25 eur
|
Celková početnosť vyhľadaných potvrdení a výpisov za obdobie 12 mesiacov
| 1 913 382
|
Ročná úspora celkom
| -2 674 750 eur
|
Poznámka: Presné rozloženie kvantifikovaných úspor a dodatočných nákladov spojených s vydávaním potvrdení a výpisov bude MF SR predložené po vypracovaní podrobnej analýzy konzumentov, ktorá je súčasťou dodávky riešenia. Úspory sú vyrátané kvalifikovaným odhadom, nakoľko neexistuje číselník, či register orgánov verejnej moci.
Tabuľka č. 3
Príjmy (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2019
| 2020
| 2021
| 2022
|
Daňové príjmy (100)1
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Nedaňové príjmy (200)1
| -7 018,75
| -28 075
| -28 075
| -28 075
| Rok 2019 je vypočítaný pomerne od účinnosti novely zákona s predpokladom 1.9.2019
|
Granty a transfery (300)1
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
| -7 018, 75
| -28 075
| -28 075
| -28 075
| |
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 4
1. Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu – modul portál pre OVM a integrácie zdrojových registrov
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2019
| 2020
| 2021
| 2022
|
Bežné výdavky (600)
| 4 258 000
| 612 000
| 492 000
| 240 000
| |
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| 35 570
| 106 700
| 106 700
| 106 700
| |
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| 12 430
| 37 300
| 37 300
| 37 300
| |
Tovary a služby (630)2
| 4 114 000
| 468 000
| 348 000
| 96 000
| |
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Kapitálové výdavky (700)
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| 4 258 000
| 612 000
| 492 000
| 240 000
| |
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka ...