A. Všeobecná časť
Návrh zákona o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii) (ďalej len „návrh zákona“) predkladá podpredseda vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini ako iniciatívny materiál.
Predkladaný návrh zákona zavádza povinnosť pre orgány verejnej moci získavať a používať pri svojej úradnej činnosti údaje evidované v informačných systémoch verejnej správy a zároveň oslobodzuje fyzické osoby a právnické osoby od povinnosti predkladať najčastejšie požadované výpisy z registrov pri najčastejších životných situáciách, v ktorých dochádza ku komunikácii občanov so štátom. Ide o výpis z listu vlastníctva, výpis z obchodného registra, výpis zo živnostenského registra, a výpisy a odpisy z registra trestov.
Hlavným dôvodom navrhovanej právnej úpravy je snaha o odbúranie administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb, nakoľko je neúčelné, aby orgány verejnej moci požadovali preukazovanie skutočností uvedených v dokladaných listinných výpisoch príslušných registrov, ak si tieto skutočnosti vedia samé preveriť prostredníctvom informačných systémov verejnej správy alebo sú im známe z ich úradnej činnosti . Ide o prvý krok z celého radu opatrení tzv. princípu „jedenkrát a dosť“, ktoré úrad pripravuje a bude postupne rozširovať o ďalšie údaje a skutočnosti, ktoré už občania nebudú povinní štátu dokladovať v listinnej podobe.
Návrh zákona v jednotlivých novelizačných článkoch vypúšťa z osobitných predpisov zákonnú povinnosť fyzických osôb a právnických osôb za účelom preukázania skutočností prikladať k žiadostiam listinné výpisy resp. dokladovať nimi skutočnosti, ktoré si orgány verejnej moci vedia preveriť, a to nielen v konaniach o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach, ale komplexne pri úradnej činnosti orgánov verejnej moci.
Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, inými zákonmi a medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, a v súlade s právom Európskej únie.
Návrh zákona bude mať vplyv na rozpočet verejnej správy, na služby verejnej správy pre občana, na podnikateľské prostredie a na informatizáciu spoločnosti. Nebude mať vplyv na životné prostredie ani sociálne vplyvy. Uvedené vplyvy sú bližšie špecifikované v doložke vybraných vplyvov.
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
|
Názov materiálu
|
Zákon o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže osôb využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii)
|
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
|
Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu
|
Charakter predkladaného materiálu
| * Materiál nelegislatívnej povahy
|
S Materiál legislatívnej povahy
|
* Transpozícia práva EÚ
|
|
Termín začiatku a ukončenia PPK
| Začiatok: 20.12.2017
Ukončenie: 29.12.2017
|
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
| január 2018
|
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády
SR*
| február 2018
|
2. Definícia problému
|
Problém na, ktorý návrh zákona reaguje je v súčasnosti stále aktuálna a platná požiadavka orgánov verejnej moci v konaniach voči fyzickým a právnickým osobám dokladať skutočnosti obsiahnuté vo výpise z registra trestov, v liste vlastníctva, či vo výpisoch z obchodného registra a živnostenského registra v listinnej podobe. Je neúčelné, aby orgány verejnej moci požadovali preukazovanie skutočností uvedených v dokladaných listinných výpisoch príslušných registrov, ak si tieto skutočnosti vedia samé preveriť prostredníctvom informačných systémov verejnej správy alebo sú im známe z ich činnosti a zároveň ich od fyzických a právnických osôb požadovať za poplatok.
|
3. Ciele a výsledný stav
|
Cieľom predloženého návrhu zákona je zrušenie povinnosti predkladať orgánom verejnej moci výpisy z listu vlastníctva, z obchodného registra, zo živnostenského registra a výpisy z registra trestov v listinnej podobe na základe tzv. princípu „jedenkrát a dosť“ a odbremeniť tak občanov a podnikateľov od poskytovania údajov, ktoré už dnes štát má k dispozícii. Všetky tieto údaje si môžu zamestnanci verejnej správy získavať sami v reálnom čase.
Ide o prvý krok z celého radu opatrení, ktoré postupne majú prispieť k naplneniu vyššie uvedeného princípu „jedenkrát a dosť“. Ten hovorí, že pokiaľ štát už disponuje údajom o občanovi alebo podnikateľskom subjekte, nebude ho viac vyžadovať, ale si ho pre potreby konania získa sám.
|
4. Dotknuté subjekty
|
Orgány verejnej moci.
Fyzické a právnické osoby s povinnosťou predkladať tieto výpisy.
|
5. Alternatívne riešenia
|
1. zachovanie súčasného stavu- táto alternatíva nie je vhodná z dôvodu zbytočného administratívneho zaťažovania fyzických a právnických osôb pri kontakte so štátom, čo im prináša zvýšené finančné i časové náklady 2. zvolená alternatíva- nakoľko štát už dnes disponuje údajmi, ktoré napriek tomu opakovane žiada od fyzických a právnických osôb pri väčšine životných situácií, v ktorých prichádzajú do kontaktu, je neúčelné aby štát neustále opakovane od fyzických a právnických osôb preukazovanie jemu známych skutočností naďalej žiadal dokladaním v listinnej podobe
|
6. Vykonávacie predpisy
|
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? S Áno * Nie
Zmena sa dotkne platných vykonávacích právnych predpisov v gescii všetkých ústredných orgánov štátnej správy, konkrétne 68 vyhlášok, 8 opatrení, 12 nariadení vlády. Predkladateľ predpokladá prijatie zmien v dotknutých vykonávacích predpisoch súčasne s prijatím návrhu zákona.
|
7. Transpozícia práva EÚ
|
|
8. Preskúmanie účelnosti**
|
|
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** nepovinné
9. Vplyvy navrhovaného materiálu
|
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
| * Pozitívne
| * Žiadne
| S Negatívne
|
* Áno
| S Nie
| * Čiastočne
|
Vplyvy na podnikateľské prostredie
z toho vplyvy na MSP
| S Pozitívne
| * Žiadne
| * Negatívne
|
* Pozitívne
| * Žiadne
| * Negatívne
|
Sociálne vplyvy
| * Pozitívne
| S Žiadne
| * Negatívne
|
Vplyvy na životné prostredie
| * Pozitívne
| S Žiadne
| * Negatívne
|
Vplyvy na informatizáciu
| S Pozitívne
| * Žiadne
| * Negatívne
|
Vplyvy na služby pre občana z toho
vplyvy služieb verejnej správy na občana
vplyvy na procesy služieb vo verejnej
správe
|
S Pozitívne
|
* Žiadne
|
* Negatívne
|
* Pozitívne
| * Žiadne
| S Negatívne
|
10. Poznámky
|
|
11. Kontakt na spracovateľa
|
JUDr. Martin Semanco, vedúci oddelenia legislatívy, odbor legislatívno-právny, Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu, martin.semanco@vicepremier.gov.sk, 02/20928150
|
12. Zdroje
|
Dáta - Štatististický úrad SR
Početnosti - jednotlivé registre
Správne poplatky - jednotlivé registre
Technické riešenie - jednotlivé registre, NASES, niektoré OVM
Spolupráca so zdrojovými registrami a ich odbornou pracovnou silou.
|
13. Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
|
Komisia uplatňuje k materiálu nasledovné pripomienky a odporúčania: K analýze vplyvov na podnikateľské prostredie Komisia predkladateľovi odporúča v bode 3.1. Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie vychádzať z aktuálnejších údajov, než z údajov Štatistického úradu z roku 2014, s cieľom uviesť čo najaktuálnejší obraz dotknutých podnikateľských subjektov. Pri výpočte administratívnych nákladov berie predkladateľ v úvahu priemernú hodinovú mzdu 7,7 eur, no v predchádzajúcom texte uvádza: „Priemerná cena 1 hodiny práce podnikateľa v národnom hospodárstve sa pohybuje na úrovni 7,05 eur.“ V zmysle správnosti výpočtu úspory administratívnych nákladov na strane podnikateľov a koherencie samotného materiálu, Komisia odporúča predkladateľovi tieto údaje zosúladiť.K doložke vybraných vplyvov a analýze vplyvov na rozpočet verejnej správyV doložke vybraných vplyvov je uvedený negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, ktorý nie je rozpočtovo zabezpečený. V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy je kvantifikovaný negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy v súvislosti s výpadkom príjmov štátneho rozpočtu z poplatkov za vydanie výpisu z jednotlivých registrov v roku 2018 vo výške 2,5 mil. eur (navrhovaná účinnosť zákona je od 1.7.2018), na roky 2019 a 2020 vo výške 5 mil. eur ročne. V súvislosti s rozčlenením úbytku príjmov podľa kapitol štátneho rozpočtu Komisia upozorňuje, že príjmy zo správnych poplatkov sú príjmom kapitoly Všeobecná pokladničná správa. Negatívny vplyv z titulu úpravy informačných systémov a požadovaného zvýšenia počtu zamestnancov o 5 (z toho 3 osoby pre ÚPPVII a 2 osoby pre GP SR) je kvantifikovaný na rok 2018 vo výške 3,2 mil. eur (z toho ÚPPVII 2,3 mil. eur, GP SR 0,3 mil. eur, ÚGKK SR 0,2 mil. eur, DataCentrum 0,2 mil. eur a MF SR 0,2 mil. eur), na roky 2019 a 2020 vo výške 0,1 mil. eur ročne. Predpokladaná úspora na strane výdavkov (materiálnych nákladov, prevádzkovej réžie, pracovného času zamestnancov) je odhadovaná v roku 2018 vo výške 1,4 mil. eur, na roky 2019 a 2020 vo výške 2,9 mil. eur ročne. V bode 2.1.1. predkladateľ uvádza, že financovanie návrhu bude zabezpečené prostredníctvom štátneho rozpočtu. V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy v tabuľke č. 1 nie sú uvedené údaje v riadkoch „vplyv na ŠR“, „výdavky verejnej správy celkom“ a „financovanie zabezpečené v rozpočte“, resp. „rozpočtovo nekrytý vplyv“. V hlavičke nie sú korektne uvedené roky. Sumy výdavkov je potrebné uvádzať v eurách. Kvantifikáciu vplyvov je potrebné v jednotlivých rokoch uvádzať kumulatívne a nie medziročne. V bode 2.1.1. je potrebné uviesť návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Komisia upozorňuje, že predložený návrh nie je v súlade s úlohou C.17 uznesenia vlády SR č. 471/2017 k návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2018 až 2020 „nepredkladať v roku 2018 návrhy legislatívnych predpisov a iných materiálov, ktoré zakladajú finančné nároky na zvýšenie počtu zamestnancov a zvýšenie výdavkov alebo úbytok príjmov schválených v štátnom rozpočte na rok 2018 s rozpočtovými dôsledkami na štátny rozpočet alebo na iné rozpočty tvoriace rozpočet verejnej správy“. S požadovaným zvýšením výdavkov a zvýšením počtu zamestnancov Komisia nesúhlasí. Komisia žiada, aby prípadné nové úlohy boli zabezpečené delimitáciou z tých kapitol štátneho rozpočtu, v ktorých dôjde k zrušeniu činností a tým aj k úspore počtu zamestnancov a výdavkov. V tab. č. 4 za orgány verejnej moci (spoločne) je v roku 2018 nesprávne uvedená suma výdavkov v riadku „dopad na výdavky verejnej správy celkom“. V súvislosti s kvantifikáciou úspor v orgánoch verejnej moci súčasne Komisia žiada, aby predkladateľ doplnil aj vyjadrenie o znížení limitu počtu zamestnancov, ktoré s úsporou osobných výdavkov súvisí. K doložke vybraných vplyvov a analýze vplyvov na služby verejnej správy pre občana Komisia navrhuje predkladateľovi v doložke vybraných vplyvov vyznačiť negatívny vplyv na procesy služieb vo verejnej správe z dôvodu, že orgánom verejnej moci vzniká nová povinnosť, a to vyžiadavať si od príslušných orgánov verejnej moci výpisy z registrov. To znamená, že orgán verejnej moci nebude mať prístupy do registrov, ale bude si musieť vyžiadavať výpisy z týchto registrov. V analýze vplyvov na služby verejnej správy pre občana Komisia odporúča v bode 7.2.1 vyčísliť zníženie priamych finančných nákladov pre občana. III. Záver: Stála pracovná komisia na posudzovanie vybraných vplyvov vyjadruje nesúhlasné stanovisko s materiálom predloženým na predbežné pripomienkové konanie s odporúčaním na jeho dopracovanie podľa pripomienok v bode II. IV. Poznámka: Predkladateľ zapracuje pripomienky a odporúčania na úpravu uvedené v bode II a uvedie stanovisko Komisie do Doložky vybraných vplyvov spolu s vyhodnotením pripomienok.
Predkladateľ akceptoval a zapracoval pripomienky Komisie okrem bodu 2.1.1.
|
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
| Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Príjmy verejnej správy celkom
| -2 512 651
| -5 025 303
| -5 025 303
| -5 025 303
|
Všeobecná pokladničná správa
| -2 512 651
| -5 025 303
| -5 025 303
| -5 025 303
|
z toho:
|
|
|
|
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtové prostriedky
| -2 512 651
| -5 025 303
| -5 025 303
| -5 025 303
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Výdavky verejnej správy celkom
| 1 803 813,25
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
|
Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu – modul portál pre OVM a integrácie zdrojových registrov
| 2 320 008
| 48 672
| 48 672
| 48 672
|
Generálna prokuratúra SR – prispôsobenie IS EOO
| 318 297,6
| 68 697,6
| 68 697,6
| 68 697,6
|
Úrad geodézie, kartografie a katastra– prispôsobenie IS ESKN
| 171 600
| 0
| 0
| 0
|
Data Centrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska – prispôsobenie IS DCOM
| 240 000
| 0
| 0
| 0
|
Ministerstvo financií SR – školenia a metodické príručky
| 192 000
| 0
| 0
| 0
|
Orgány verejnej moci (spoločne) – elektronické získavanie výpisov za občana/podnikateľa
| -1 438 092,35
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
|
z toho:
|
|
|
|
|
- vplyv na ŠR
| 1 803 813,25
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
|
Rozpočtové prostriedky
| 1 803 813,25
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
spolufinancovanie
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na počet zamestnancov
| 5
| 4
| 4
| 4
|
- vplyv na ŠR
| 5
| 4
| 4
| 4
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na mzdové výdavky
| 0
| 121 680
| 97 344
| 97 344
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 121 680
| 97 344
| 97 344
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Financovanie zabezpečené v rozpočte
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Iné ako rozpočtové zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
| 1 803 813,25
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
| -2 758 815,09
|
Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu – modul portál pre OVM a integrácie zdrojových registrov
| 2 320 008
| 48 672
| 48 672
| 48 672
|
Generálna prokuratúra SR – prispôsobenie IS EOO
| 318 297,6
| 68 697,6
| 68 697,6
| 68 697,6
|
Úrad geodézie, kartografie a katastra– prispôsobenie IS ESKN
| 171 600
| 0
| 0
| 0
|
Data Centrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska – prispôsobenie IS DCOM
| 240 000
| 0
| 0
| 0
|
Ministerstvo financií SR – školenia a metodické príručky
| 192 000
| 0
| 0
| 0
|
Orgány verejnej moci (spoločne) – elektronické získavanie výpisov za občana/podnikateľa
| -1 438 092,35
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
|
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Financovanie návrhu bude zabezpečené prostredníctvom štátneho rozpočtu.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrh predpokladá zmenu existujúcej služby verejnej správy. Dnes sa v zákonoch, vyhláškach, nariadeniach a metodických pokynoch vyskytuje požiadavka na predkladanie výpisov od občana/podnikateľa z registra trestov, katastra nehnuteľností, z obchodného a živnostenského registra v listinnej forme, na právne účely. Tieto výpisy sú poskytované na určených miestach občanovi, a to po uhradení správneho poplatku štátu. Návrh predpokladá zmenu metodík a zákonov tak, aby si pomocou vhodného technického riešenia dokázali zamestnanci verejnej správy pozrieť výpisy na právne účely, či informácie, ktoré majú referenčný charakter, a teda sa považujú za úplné a správne, za občana, bezodplatne a elektronicky.
Implementáciu návrhu bude zabezpečovať Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu v spolupráci s Generálnou prokuratúrou SR, Štatistickým úradom SR a Úradom geodézie, kartografie a katastra SR.
Služba bude poskytovaná zamestnancom verejnej správy, ktorí si priamo prostredníctvom informačného systému centrálnej správy referenčných údajov verejnej správy vyžiadajú výpis z registra trestov, list vlastníctva z katastra nehnuteľností, či výpisy z obchodného a živnostenského registra za občana bezodplatne na zákonom stanovené účely.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x zmena sadzby
zmena v nároku
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Objem aktivít
| Odhadované objemy
|
r
| r + 1
| r + 2
| r + 3
|
Indikátor ABC
|
|
|
|
|
Indikátor KLM
|
|
|
|
|
Indikátor XYZ
|
|
|
|
|
V návrhu meníme spôsob, objem aktivít sa nezmení.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Vplyv na orgány verejnej moci predstavuje úspory bežných výdavkov vyplývajúcich z agendy vyhotovenia výpisov.
Výpočet vychádza z dát početností jednotlivých výpisov za obdobie 12 kalendárnych mesiacov. Zohľadnením nákladov na materiál a prácu.
Návrhom dochádza k zníženiu finančných nákladov na správnych poplatkoch za získavané a následne predkladané výpisy z registra trestov, listu vlastníctva z katastra nehnuteľností, obchodného a živnostenského registra. Tieto výpisy budú k nahliadnutiu zamestnancom štátnej správy, na právne účely, bezodplatne, za podnikateľa/občana. Táto skutočnosť je kvantifikovaná v tabuľke „správne poplatky prepočítané s početnosťou a sumou (celkom)“.
Je dôležité povedať, že investičné výdavky ako obstarávanie kapitálových aktív alebo tovarov a služieb pri tomto návrhu, vytvoria základ pre poskytovanie ďalších výpisov, či informácií orgánom verejnej moci, elektronicky, bezodplatne a za občana/podnikateľa.
Početnosti výpisov (spolu) s počtom strán v listinnej forme:
Početnosti vydaných výpisov na všetkých miestach za akýmkoľvek účelom
| Rok 2017
| Priemerný počet A4
| Počet A4 celkom
|
Výpis z registra trestov
| 213 379
| 1
| 213 379
|
Výpis z obchodného registra
| 257 300
| 3
| 771 900
|
Výpis zo živnostenského registra
| 63 859
| 2
| 127 718
|
Výpis listu vlastníctva
| 288 470
| 4
| 1153880
|
SPOLU
| 823 008
| 9
| 2 266 877
|
Správne poplatky nasledovne
| Rok 2017
| Početnosť
| Celkom EUR
|
Výpis z registra trestov
| 4 eur
| 213 379
| 853 516
|
Výpis z obchodného registra
| 6,50 eur
| 257 300
| 1 672 450
|
Výpis zo živnostenského registra
| 3 eur
| 63 859
| 191 577
|
Výpis listu vlastníctva
| 8 eur
| 288 470
| 2 307 760
|
SPOLU
|
|
| 5 025 303
|
Správne poplatky prepočítané s početnosťou a sumou (celkom):
Úspory nákladov na tlač výpisov:
Prepočet jednotkových nákladov na vyhotovenie výpisu
| Xerox Phaser 4622V_DN
|
1. Náklady tlačiarenskej technológie na tlač 1 strany A4
|
|
Cena zariadenia
| 1 144 EUR
|
Max. doba technickej využiteľnosti v rokoch
| 6
|
Mesačná zaťažiteľnosť v stranách A4
| 275 000
|
Životnosť v stranách A4
| cca 1 200 000
|
Rýchlosť tlače za hodinu v A4
| 3 720
|
Priemerná cena strany po dobu využiteľnosti
| 0,00114
|
Cena toneru za 1 stranu A4
| 0,00877
|
Cena valec za 1 stranu A4
| 0,00240
|
Cena fuser za 1 stranu A4
| 0,00095
|
Cena za 1 takt (SLA pre tlačiarenský stroj)
| 0,00000
|
Náklady tlačiarenskej technológie na tlač 1 strany A4 spolu:
| 0,01326
|
2. Materiálové náklady na tlač 1 strany A4
|
|
Cena papiera 1 ks A4
| 0,01056
|
Materiálové náklady spolu na tlač 1 strany A4:
| 0,07560
|
Ročná úspora celkom
| 201 434,69 eur
|
Úspory nákladov na prácu zamestnancov verejnej správy:
Prepočet nákladov na vydanie výpisu v listinnej forme
| Zamestnanec VS
|
Náklad na hodinu práce vo verejnej správe (superhrubá mzda)
| 9,75 eur
|
Priemerné trvanie vydania jedného výpisu
| 20 min.
|
Náklad na priemerné trvanie vydania jedného výpisu
| 3,25 eur
|
Celková početnosť vydaných výpisov za obdobie 12 mesiacov
| 823 008
|
Ročná úspora celkom
| 2 674 750 eur
|
Tabuľka č. 3
Príjmy (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Daňové príjmy (100)1
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Nedaňové príjmy (200)1
| -2 512 651,5
| -5 025 303
| -5 025 303
| -5 025 303
|
|
Granty a transfery (300)1
| 0
|
|
|
|
|
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
| 0
|
|
|
|
|
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
| 0
|
|
|
|
|
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
| -2 512 651,5
| -5 025 303
| -5 025 303
| -5 025 303
|
|
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 4
1. Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu – modul portál pre OVM a integrácie zdrojových registrov
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Bežné výdavky (600)
| 2 320 008
| 48 672
| 48 672
| 48 672
|
|
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| 54 000
| 36 000
| 36 000
| 36 000
|
|
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| 19 008
| 12 672
| 12 672
| 12 672
|
|
Tovary a služby (630)2
| 2 247 000
| 0
| 0
| 0
|
|
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové výdavky (700)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| 2 320 008
| 48 672
| 48 672
| 48 672
|
|
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
2. Generálna prokuratúra SR – prispôsobenie IS EOO
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Bežné výdavky (600)
| 203 097,6
| 68 697,6
| 68 697,6
| 68 697,6
|
|
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| 36 000
| 36 000
| 36 000
| 36 000
|
|
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| 12 672
| 12 672
| 12 672
| 12 672
|
|
Tovary a služby (630)2
| 154 425,6
| 20 025,6
| 20 025,6
| 20 025,6
|
|
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové výdavky (700)
| 115 200
| 0
| 0
| 0
|
|
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 115 200
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| 318 297,6
| 68 697,6
| 68 697,6
| 68 697,6
|
|
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
3. Úrad geodézie, kartografie a katastra– prispôsobenie IS ESKN
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Bežné výdavky (600)
| 171 600
| 0
| 0
| 0
|
|
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Tovary a služby (630)2
| 171 600
| 0
| 0
| 0
|
|
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové výdavky (700)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| 171 600
| 0
| 0
| 0
|
|
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
4. DataCentrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska – prispôsobenie IS DCOM
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Bežné výdavky (600)
| 240 000
| 0
| 0
| 0
|
|
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Tovary a služby (630)2
| 240 000
| 0
| 0
| 0
|
|
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové výdavky (700)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| 240 000
| 0
| 0
| 0
|
|
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
5. Ministerstvo financií SR - školenia a metodické príručky
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Bežné výdavky (600)
| 192 000
| 0
| 0
| 0
|
|
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Tovary a služby (630)2
| 192 000
| 0
| 0
| 0
|
|
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové výdavky (700)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| 192 000
| 0
| 0
| 0
|
|
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
6. Orgány verejnej moci (spoločne) – Ktoré zabezpečujú elektronické vydávanie výpisov za občana teraz (úspory)
Hodnoty sú uvádzané v EUR.
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2018
| 2019
| 2020
| 2021
|
Bežné výdavky (600)
| -1 438 092,35
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
| Rok 2018 od účinnosti návrhu / rozsah (6mes.)
|
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| -866 619
| -1 733 238
| -1 733 238
| -1 733 238
| Rok 2018 od účinnosti návrhu / rozsah (6mes.)
|
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| -470 756
| -941 512
| -941 512
| -941 512
| Rok 2018 od účinnosti návrhu / rozsah (6mes.)
|
Tovary a služby (630)2
| -100 717,35
| -201 434,69
| -201 434,69
| -201 434,69
| Rok 2018 od účinnosti návrhu / rozsah (6mes.)
|
Bežné transfery (640)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové výdavky (700)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Kapitálové transfery (720)2
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
|
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
| -1 438 092,35
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
| -2 876 184,69
|
|
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa ...