A. Všeobecná časť
Vláda Slovenskej republiky predkladá Návrh zákona o príspevkoch z fondov Európskej únie a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „návrh zákona“) na základe úlohy B. 1. z uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 340 zo 16. júna 2021 k Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na mesiace jún až december 2021 a podľa novoprijatých relevantných nariadení Európskej únie a viacročného finančného rámca pre programové obdobie 2021 – 2027.
Gestorom návrhu zákona je Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky. Návrh zákona bol vypracovaný v spolupráci s Ministerstvom financií Slovenskej republiky za oblasť finančného riadenia, vládneho auditu a finančných nástrojov a za oblasť systému kontroly verejného obstarávania pri čerpaní finančných prostriedkov z fondov Európskej únie aj v spolupráci s Úradom pre verejné obstarávanie.
V roku 2021 začalo nové programové obdobie, ktorým dochádza k zmene viacerých pravidiel implementácie fondov Európskej únie, ktoré sú upravené v nových nariadeniach Európskej únie účinných od 1. júla 2021. V rámci slovenského právneho poriadku je potrebné na tieto zmeny reagovať a nastaviť, resp. upraviť relevantné riadiace, implementačné a kontrolné mechanizmy v podmienkach Slovenskej republiky.
Cieľom predkladanej právnej úpravy je nastaviť právne prostredie pre implementáciu príslušných nariadení Európskej únie v podmienkach Slovenskej republiky. Návrh zákona určuje postavenie a právomoci jednotlivých orgánov verejnej správy v procese využívania finančných prostriedkov z fondov Európskej únie. Návrh zákona ustanovuje úlohy vlády Slovenskej republiky ako vrcholného orgánu výkonnej moci v oblasti využívania finančných prostriedkov z fondov Európskej únie a súčasne definuje orgán zabezpečujúci ochranu finančných záujmov Európskej únie, centrálny koordinačný orgán, riadiaci orgán, platobný orgán, orgán auditu, sprostredkovateľský orgán, koordinačný orgán pre finančné nástroje a orgány v oblasti integrovanej územnej investície. Predkladaný návrh zákona okrem určenia úloh jednotlivých subjektov zapojených do implementácie ustanovuje základné princípy a procesy riadenia a kontroly poskytovania príspevku, vrátane návratnej formy pomoci a obsahuje tiež procesné ustanovenia pri rozhodovaní o žiadosti o poskytnutie príspevku. Návrh zákona upravuje aj proces vysporiadania finančných vzťahov v prípade, ak je prijímateľ povinný vrátiť príspevok alebo jeho časť. Návrh zákona taktiež upravuje konflikt záujmov v procese poskytovania príspevku z fondov Európskej únie.
V článku VI návrhu zákona sa realizuje a napĺňa jedna z nosných téz programového vyhlásenia vlády Slovenskej republiky. Primárnym cieľom navrhovanej právnej úpravy je zefektívniť súčasný systém kontroly verejného obstarávania pri čerpaní finančných prostriedkov z fondov Európskej únie. Rozhodovacia prax v oblasti posudzovania verejného obstarávania a aplikácia zákona o verejnom obstarávaní v súčasnosti nie je jednotná v prípade zákaziek financovaných z fondov Európskej únie. Cieľom navrhovanej právnej úpravy je preto nastaviť vhodný model kontroly verejného obstarávania financovaného z prostriedkov Európskej únie so snahou o sprehľadnenie a unifikovanie požiadaviek na verejné obstarávanie, zvýšiť kvalitu a jednoznačnosť procesu verejného obstarávania a urýchliť, zefektívniť proces kontroly verejného obstarávania projektov financovaných z Európskej únie so zámerom implementovať kvalitné a hospodárne zákazky vo verejnom priestore.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, so zákonmi, ako aj s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná a s predpismi Európskej únie. Návrh zákona nie je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.
Prijatie návrhu zákona bude mať pozitívne vplyvy na informatizáciu spoločnosti a negatívne rozpočtovo zabezpečené vplyvy na rozpočet verejnej správy. Prijatie návrhu zákona nebude mať sociálne vplyvy, vplyvy na podnikateľské prostredie, vplyvy na životné prostredie, vplyvy na služby verejnej správy pre občana a ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.
Účinnosť návrhu zákona sa navrhuje 1. mája 2022, okrem článku VI, ktorého účinnosť sa navrhuje 1. júla 2022.
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
|
Názov materiálu
|
Návrh zákona o príspevkoch z fondov Európskej únie a o zmene a doplnení niektorých zákonov
|
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
|
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
|
Charakter predkladaného materiálu
| ☐
| Materiál nelegislatívnej povahy
|
☒
| Materiál legislatívnej povahy
|
☐
| Transpozícia práva EÚ
|
V prípade transpozície uveďte zoznam transponovaných predpisov:
|
Termín začiatku a ukončenia PPK
| |
Predpokladaný termín predloženia na pripomienkové konanie
| 22.9.2021-12.10.2021
|
Predpokladaný termín začiatku a ukončenia ZP**
| |
Predpokladaný termín predloženia na rokovanie vlády SR*
| január 2022
|
|
2. Definovanie problému
|
V rámci nového programového obdobia 2021 – 2027 došlo k zmene viacerých pravidiel implementácie fondov Európskej únie, ktoré sú upravené v nových nariadeniach Európskej únie účinných od 1. júla 2021. V rámci slovenského právneho poriadku je potrebné na tieto zmeny reagovať a nastaviť, resp. upraviť relevantné riadiace, implementačné a kontrolné mechanizmy v podmienkach Slovenskej republiky.
|
3. Ciele a výsledný stav
|
Návrh zákona má za cieľ nastaviť právne prostredie pre implementáciu príslušných nariadení Európskej únie v podmienkach Slovenskej republiky. Návrh zákona určuje postavenie a právomoci jednotlivých orgánov verejnej správy v procese využívania príspevkov z fondov Európskej únie. Za hlavný orgán koordinácie riadenia a kontroly určuje vládu Slovenskej republiky. Súčasne definuje orgán zabezpečujúci ochranu finančných záujmov Európskej únie, centrálny koordinačný orgán, riadiaci orgán, platobný orgán, orgán auditu, sprostredkovateľský orgán, koordinačný orgán pre finančné nástroje a orgány v oblasti integrovanej územnej investície. Predkladaný návrh zákona okrem určenia úloh jednotlivých subjektov zapojených do implementácie ustanovuje základné princípy a procesy riadenia a kontroly poskytovania príspevku, vrátane návratnej formy pomoci a obsahuje tiež procesné ustanovenia pri rozhodovaní o žiadosti o poskytnutie príspevku. Návrh zákona upravuje aj proces vysporiadania finančných vzťahov v prípade, ak je prijímateľ povinný vrátiť príspevok alebo jeho časť. Návrh zákona taktiež upravuje konflikt záujmov v procese poskytovania príspevku z fondov Európskej únie.
|
4. Dotknuté subjekty
|
Ministerstvo investícii, regionálneho rozvoja a informatizácie SR
Ministerstvo financií SR
Úrad pre verejné obstarávanie
Subjekty zapojené do implementácie fondov EÚ
Žiadatelia a prijímatelia príspevku z fondov EÚ
|
5. Alternatívne riešenia
|
Bezpredmetné
|
6. Vykonávacie predpisy
|
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?
| ☐ Áno
| ☒ Nie
|
Ak áno, uveďte ktoré oblasti budú nimi upravené, resp. ktorých vykonávacích predpisov sa zmena dotkne:
-
|
7. Transpozícia práva EÚ
|
-
|
|
8. Preskúmanie účelnosti
|
Preskúmanie účelnosti navrhovaného predpisu bude vykonávané priebežne po nadobudnutí jeho účinnosti.
|
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** vyplniť iba v prípade, ak sa záverečné posúdenie vybraných vplyvov uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. jednotnej metodiky.
|
9. Vybrané vplyvy materiálu
|
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
| ☐
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☒
| Negatívne
|
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho
vplyvu
| ☒
| Áno
| ☐
| Nie
| ☐
| Čiastočne
|
Vplyvy na podnikateľské prostredie
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
z toho vplyvy na MSP
| ☐
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Mechanizmus znižovania byrokracie
a nákladov sa uplatňuje:
| ☐
| Áno
| | | ☐
| Nie
|
Sociálne vplyvy
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na životné prostredie
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
| ☒
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho
| | | | | | |
vplyvy služieb verejnej správy na občana
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
10. Poznámky
|
|
11. Kontakt na spracovateľa
|
Ing. Kristína Madleňáková, kristina.madlenakova@mirri.gov.sk
Vedúca oddelenia metodiky, Odbor metodiky a koordinácie subjektov, Sekcia centrálny koordinačný orgán, Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
|
12. Zdroje
|
Podklady pre prípravu návrhu zákona vypracovali zamestnanci Ministerstva investícii, regionálneho rozvoja a informatizácie SR v spolupráci so zamestnancami Ministerstva financií SR, k príprave zákona bola zriadená pracovná skupina pozostávajúca zo zástupcov jednotlivých ministerstiev podieľajúcich sa na implementácii EŠIF v aktuálnom programovom období 2014 – 2020 a zo zástupcov Úradu vlády SR, Ministerstva spravodlivosti SR, Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, Úradu splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity, Úradu splnomocnenca vlády SR pre rozvoj občianskej spoločnosti, Úradu pre verejné obstarávanie, Protimonopolného úradu SR, Konfederácie odborových zväzov SR, Republikovej únie zamestnávateľov, Združenia miest a obcí Slovenska, Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR, Asociácia priemyselných zväzov, Združenia samosprávnych krajov SK8 a Únie miest Slovenska.
|
13. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov z PPK č. 150/2021
(v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 8.1 Jednotnej metodiky)
|
☐ Súhlasné
| ☒ Súhlasné s návrhom na dopracovanie
| ☐ Nesúhlasné
|
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:
Komisia uplatňuje k materiálu tieto pripomienky a odporúčania:
K doložke vybraných vplyvov
Komisia odporúča predkladateľovi doplniť v aktualizovanej Doložke vybraných vplyvov bod 8. Preskúmanie účelnosti a uviesť čas a kritériá, na základe ktorých sa preskúmanie bude realizovať.
K vplyvom na informatizáciu spoločnosti
V analýze vplyvov je potrebné vykonať úpravy a doplniť chýbajúce údaje.
Vyhodnotenie:
K doložke vybraných vplyvov
Pripomienka bola predkladateľom akceptovaná a bod 8 doložky vybraných vplyvov bol upravený v súlade s pripomienkou.
K vplyvom na informatizáciu spoločnosti
Pripomienka bola predkladateľom akceptovaná a v analýze vplyvov na informatizáciu spoločnosti boli upravené a doplnené údaje v časti 6.1 a 6.2.
|
14. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov zo záverečného posúdenia č. .......... (v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. Jednotnej metodiky)
|
☐ Súhlasné
| ☐ Súhlasné s návrhom na dopracovanie
| ☐ Nesúhlasné
|
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:
|
Analýza vplyvov na informatizáciu spoločnosti
|
Budovanie základných pilierov informatizácie
|
Biznis vrstva
| A – nová služba
B – zmena služby
| Kód koncovej služby
| Názov koncovej služby
| Úroveň elektronizácie
|
6.1. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúcich koncových služieb verejnej správy alebo vytvorenie nových služieb pre občana alebo podnikateľa?
| B
| | Spracovanie a predkladanie formulárov v rámci implementácie fondov EÚ
| 4
|
Aplikačná a technologická vrstva
| A – nový systém
B – zmena systému
| Kód systému
| Názov systému
| Vo vládnom cloude – áno / nie
|
6.2. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúceho alebo vytvorenie nového informačného systému verejnej správy? Predpokladá správca umiestnenie informačného systému vo vládnom cloude?
| B
| isvs_6378
| Informačný monitorovací systém - IMS
| nie
|
Financovanie procesu informatizácie
| Rezortná úroveň
| Nadrezortná úroveň
| A - z prostriedkov EÚ B - z ďalších zdrojov financovania
|
6.3. Vyžaduje si proces informatizácie finančné investície?
(Uveďte príslušnú úroveň financovania a kvantifikáciu finančných výdavkov uveďte v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy.)
| X
| | A
|
Zjednodušenie prístupu ku konaniu a odstraňovanie byrokracie
|
Elektronické konanie
|
6.4.1. Predpokladá predložený návrh vedenie konania o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb?
|
| (Uveďte, o aké konanie ide.)
Návrh zákona, najmä jeho procesná časť, upravuje pravidlá pre konanie ( konania o žiadosti (§ 16) ako aj v nadväzujúcich ustanoveniach). Prostredníctvom konania o žiadosti bude posudzovaná žiadosť o príspevok z fondov Európskej únie a teda bude rozhodované o právach a povinnostiach a právom chránených záujmoch zo strany orgánu verejnej moci.
|
6.4.2. Je dané konanie možné v celku vykonať elektronicky?
|
| (Ak sú niektoré úkony v konaní, alebo celé konanie viazané na listinnú podobu komunikácie, uveďte o aké ide a z akého dôvodu.)
Legislatívna norma ako aj budúce usmernenia majú za cieľ prevažnú väčšinu konania vykonať v elektronickej forme. Pre tento účel je predpoklad podpory pre elektronické formuláre na strane žiadateľa, ako aj plná podpora konania na strane poskytovateľa príspevku. Vychádzajúc z predchádzajúcich skúseností s implementáciou fondov EÚ je pravdepodobné, že niektoré časti konaní nebude možné v úplnom rozsahu vyriešiť len elektronicky, v prípade, ak nebude k dispozícii žiadaná informácia/dokument/hmotný výstup v elektronickej podobe.
|
6.4.3. Je úprava konania kompatibilná s inštitútmi zákona o e-Governmente a je na dané konanie zákon o e-Governmente možné použiť?
|
| (Ak úprava konania je odlišná od úpravy v zákone o e-Governmente alebo ak je použitie zákona o e-Governmente vylúčené, uveďte čoho sa to týka a z akého dôvodu.)
|
Zásada „jedenkrát a dosť“
|
6.5.1. Predpokladá predložený návrh predkladanie dokumentov, informácií alebo preukazovanie skutočností (ďalej len „údaje“) orgánu, ktorý konanie vedie?
|
| (Uveďte, o aké údaje ide a v akom konaní.)
Ide o predloženie informácii, ktoré sú potrebné pre splnenie podmienok poskytnutia príspevku v zmysle § 14 v spojitosti s §16 návrhu zákona.
|
6.5.2. Predpokladá predložený návrh, aby sa predkladali údaje, ktoré sa nachádzajú v zákonom ustanovenej evidencii vedenej orgánom, ktorý konanie vedie alebo iným orgánom?
|
| (Uveďte, o akú evidenciu ide.)
|
6.5.3. Budú údaje poskytované režimom podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov alebo iným obdobným spôsobom, ktorý zabezpečí, aby si údaje orgán, ktorý konanie vedie, získaval z úradnej moci a nemuseli mu byť predkladané subjektom súkromného práva, navrhovateľom, žiadateľom, účastníkom konania (ďalej len „účastník konania“)?
|
| (Uveďte, akým spôsobom budú údaje v konaní predkladané/preukazované. Ak sa vyžaduje predloženie účastníkom konania, uveďte dôvod.)
Informácie budú získané integračnými väzbami na registre v súlade so zákonom 305/2013 Z.z..
|
6.5.4. Ak si orgán, ktorý konanie vedie, údaje nebude získavať z úradnej moci ale mu budú predkladané účastníkom konania, je v návrhu upravené prechodné obdobie, po ktorého uplynutí si údaje orgán, ktorý konanie vedie, bude získavať z úradnej moci?
|
| (Uveďte, akým spôsobom budú údaje v konaní predkladané/preukazované v budúcnosti. Ak sa vyžaduje predloženie účastníkom konania, uveďte dôvod.)
Údaje budú získavané z úradnej moci od začiatku konania o žiadosti zo strany Poskytovateľa.
|
Výmena údajov medzi orgánmi verejnej moci
|
6.6.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov?
|
| (Uveďte, aká nová evidencia údajov sa zriaďuje, resp. akú evidenciu údajov návrh upravuje.)
|
6.6.2. Umožňuje predložený návrh poskytovanie údajov z evidencie iným orgánom verejnej moci, resp. iným osobám na plnenie ich zákonom ustanovených úloh bez obmedzenia subjektu (teda vo všetkých prípadoch, kedy tieto údaje na plnenie zákonom ustanovených úloh potrebujú)?
|
| (Uveďte, ktorým orgánom verejnej moci, resp. iným osobám nie je možné údaje z evidencie poskytnúť, aj ak ich na plnenie zákonných úloh potrebujú a z akého dôvodu.)
Údaje sa poskytujú v elektronickej podobe, manuálne resp. automatizovaným spôsobom, bezodplatne a v rozsahu plnenia úloh podľa osobitných predpisov orgánom štátnej správy, súdom, obciam a vyšším územným celkom a iným orgánom verejnej moci, fyzickým osobám a právnickým osobám, pokiaľ ide o informácie definované v § 47 návrhu zákona, inak v prípade oprávnení definovaných v osobitnom predpise. Návrh zákona v § 48 ods. 6 popisuje výmenu údajov v rámci vnútroštátnych, resp. európskych informačných systémov.
|
6.6.3. Je zabezpečené poskytovanie údajov z evidencie elektronicky a automatizovaným spôsobom?
|
| (Uveďte, akým spôsobom je zabezpečené poskytovanie údajov z evidencie pre iné subjekty na plnenie ich zákonných úloh. Ak sa na poskytovanie údajov nepoužíva modul procesnej integrácie a integrácie údajov, uveďte dôvod. Ak je elektronické alebo automatizované poskytovanie vylúčené, uveďte dôvod.)
|
6.6.4. Je na poskytovanie údajov z evidencie využitý režim podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov?
|
| (Uveďte, ako je na zákonnej úrovni inštitucionalizované elektronické a automatizované poskytovanie údajov z evidencie, akým režimom sa riadi. Ak je použitie zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov vylúčené, uveďte dôvod.)
Bude aplikovaný legislatívny rámec výmeny informácii z evidencií v zmysle zákona č. 177/2018 Z.z., pokiaľ budú potrebné dáta k dispozícii v požadovanej kvalite ako aj rozsahu.
|
Referenčné údaje
|
6.7.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov, ktoré budú navrhnuté na zaradenie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
|
| (Uveďte, aká nová evidencia údajov sa zriaďuje, resp. akú evidenciu údajov návrh upravuje a ktoré údaje z nej budú navrhnuté na zaradenie do zoznamu referenčných údajov. Ak sa neplánuje zaradenie žiadnych údajov, uveďte dôvod)
Návrh nepredpokladá zriadenie novej evidencie údajov, ktoré by boli v budúcnosti navrhnuté na zaradenie do zoznamu referenčných údajov, nakoľko informačný systém má za cieľ podporiť implementáciu fondov EÚ v SR, ale nejde o informačný systém, ktorý by mal za cieľ tvorbu referenčných údajov.
|
6.7.2. Kedy je plánované zaradenie údajov z evidencie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
|
| (Uveďte, kedy sa plánuje zaradenie vyššie uvedených údajov do zoznamu referenčných údajov.)
Nerelevantné, nakoľko návrh zákona a ani informačný monitorovací systém v zmysle § 48 nebol navrhnutý s cieľom rozširovania referenčných údajov.
|
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
| Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
|
2022
| 2023
| 2024
| 2025
|
Príjmy verejnej správy celkom
| 0
| 0
| 0
| 0
|
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
| 0
| 0
| 0
| 0
|
z toho:
| | | | |
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtové prostriedky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Výdavky verejnej správy celkom
| 3 503 515*
| 11 634 668*
| 13 764 648*
| 13 524 648*
|
z toho: ÚVO
| 1 503 515
| 4 134 668
| 6 264 648
| 6 264 648
|
z toho: IMS
| 2 000 000
| 7 500 000
| 7 500 000
| 7 260 000
|
z toho:
| | | | |
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtové prostriedky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
spolufinancovanie
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na počet zamestnancov
| 36
| 99
| 150
| 150
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na mzdové výdavky
| 1 114 128
| 3 063 852
| 4 642 200
| 4 642 200
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Financovanie zabezpečené v rozpočte
| 3 503 515*
| 11 634 668*
| 13 764 648*
| 13 524 648*
|
v tom: OP Technická pomoc
| 1 503 515
| 0
| 0
| 0
|
v tom: Program Slovensko
| 2 000 000
| 11 634 668
| 13 764 648
| 13 524 648
|
Iné ako rozpočtové zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
| 0
| 0
| 0
| 0
|
* Jedná sa o indikatívny výpočet; financovanie je kryté zo zdrojov EÚ - výdavky nie je možné rozpočítať na jednotlivé zdroje financovania, nakoľko Stratégia financovania na programové obdobie 2021 – 2027 je aktuálne v medzirezortnom pripomienkovom konaní a nie je schválená.
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Personálne bude agenda na ÚVO zabezpečená v súlade s bodom C. uznesenia vlády SR č.489/2021. Mzdy zamestnancov budú refundované zo zdrojov EÚ – OP Slovensko. Finančné zabezpečenie novely zákona bude riešené z OP Technická pomoc (na rok 2022) a v rokoch 2023 – 2025 z OP Slovensko. Rozpočtovo nekrytý vplyv (rozdiel medzi očakávanou refundáciou výdavkov a reálnou potrebou) bude uplatňovaný pri tvorbe návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2023-2025.
Budovanie/aktualizácia informačného monitorovacieho systému - zdroje vynaložené na budovanie/aktualizáciu informačného monitorovacieho systému budú následne refundované zo zdrojov EÚ – OP Slovensko.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Analýza vo vzťahu k zabezpečeniu administratívnych kapacít Úradu pre verejné obstarávanie
Uvedený návrh rieši potrebu finančného zabezpečenia plnenia úloh sprostredkovateľského orgánu pod riadiacim orgánom v programovom období 2021-2027 v oblasti výkonu kontroly verejného obstarávania pre zákazky financované z fondov EÚ. Jedná sa o zásadnú reformu kontroly verejného obstarávania pri implementácií fondov EÚ. V zmysle predkladanej legislatívnej úpravy má byť týmto sprostredkovateľským orgánom (SO) na základe zmluvy o delegovaní právomocí ustanovený Úrad pre verejné obstarávanie (UVO). [1]. Dňa 3. novembra 2021 vláda SR schválila Uznesením č. 641/2021 subjekty, ktoré budú vykonávať úlohy sprostredkovateľských orgánov pre OP Slovensko v rámci programového obdobia 2021-2027. ÚVO je jedným zo sprostredkovateľských orgánov pre OP Slovensko, s ktorým bude uzatvorená do 30. júna 2022 písomná zmluva o delegovaných právomociach na SO.
Požiadavka na zriadenie UVO ako SO vyplýva z programového vyhlásenia vlády SR.
UVO bude vykonávať kontroly zákaziek financovaných z fondov EÚ v rozsahu definovanom legislatívou, resp. inými dokumentami, a to v štádiu pred vyhlásením zákaziek a v štádiu po uzavretí zmluvy s dodávateľom, aby sa tak zabezpečila správnosť výdavkov financovaných z rozpočtu EÚ. UVO bude zároveň vykonávať kontrolu dodatkov k zmluvám a kontrolu správnosti uplatnenia výnimiek zo zákona o VO, resp. smerníc EÚ.
Cieľom uvedenej úpravy má byť najmä profesionalizácia a zvýšená flexibilita výkonu kontroly verejného obstarávania (tým, že sa kapacity budú sústrediť na jednom mieste) a s tým súvisiace zrýchlenie čerpania prostriedkov EÚ pri zabezpečení správnosti výdavkov financovaných z týchto prostriedkov, zjednotenie a predvídateľnosť rozhodovacej praxe a právnej istoty prijímateľov, odstránenie duplicity kontrol.
Analýza vo vzťahu k budovaniu / aktualizácii Informačného monitorovacieho systému
Predmetom návrhu je aj budovanie/aktualizácia informačného monitorovacieho systému (ďalej aj „IMS“), ktorý má zabezpečiť elektronizáciu celé procesu riadenia fondov EÚ v Slovenskej republike v programovom období 2021 – 2027. Strategický rámec budúceho programového obdobia je zameraný na 5 cieľov politík (Inovatívne Slovensko, Ekologické Slovensko pre budúce generácie, Mobilita, doprava a prepojenosť, Sociálne, spravodlivé a vzdelané Slovensko, Kvalitný život v regiónoch) a na ďalšie špecifické ciele. Na implementáciu programov v kontexte strategického rámca je alokovaných približne 12,8 mld. EUR z EÚ zdrojov. IMS bude podporovať implementáciu programov v rámci tohto rámca z nasledovných fondov: EFRR - Európsky fond regionálneho rozvoja, ESF+ - Európsky sociálny fond, KF - Kohézny fond, FST – Fond na spravodlivú transformáciu, ENRAF - Európsky námorný, rybársky a akvakultúrny fond, ISF - Fond pre vnútornú bezpečnosť, BMVI - Nástroj pre riadenie hraníc a vízovú politiku, AMIF - Fond pre azyl, migráciu a integráciu. Bez zabezpečenia súladného informačného systému nebude možné čerpanie vyššie uvedenej sumy do rozpočtu Slovenskej republiky.
Predpokladaný objem záťaže na ktorý musí IMS reflektovať je stanovený kvalifikovaným odhadom vychádzajúc z predchádzajúcich skúseností s implementáciou fondov EÚ. Odhadované je, že IMS procesne pokryje podanie viac ako 20 tisíc žiadostí o príspevok, pričom obslúži viac ako 20 tisíc používateľov na verejnej časti, ako aj ďalšie tisíce používateľov na neverejnej časti).
IMS musí podporiť riadenie a kontrolu programov a v zmysle požiadaviek EU musí ísť o spoľahlivý elektronický systém na zaznamenávanie a ukladanie údajov na účely monitorovania, hodnotenia, finančného riadenia, overovaní a auditov vrátane vhodných postupov s cieľom zaistiť bezpečnosť, integritu a dôvernosť údajov a overovanie používateľov. Musí tiež podporovať elektronickú výmenu údajov s prijímateľmi.
Oproti predchádzajúcemu obdobiu je potrebné, aby nový systém IMS zohľadnil nasledovné zmeny:
· Jeden nadradený operačný program Slovensko, ktorý nahradí doterajších 9 programov a cezhraničné programy s jedným riadiacim orgánom namiesto viacerých riadiacich orgánov
· Potreba podpory väčšieho počtu fondov (8 fondov oproti 5 fondov v období 2014-2020), pričom pridané nové fondy majú svoje špecifiká, a ktoré neboli v staršej generácii ITMS2014+ podporované.
· Väčšia variabilita zloženia programov, ktorá má presah do väčšiny biznisových častí riešenia (Výzvy/vyzvania, žiadosti, projekty, finančné riadenie a platby, monitorovanie).
· Väčšia variabilita výziev/vyzvaní s potrebou flexibilnejšej funkcionality.
· Ďalšie špecifické zmeny vyplývajúce z upravených procesov pre nové obdobie a zlepšenia vyplývajúce z používania súčasného systému ITMS2014+.
Vzhľadom na rozsah potrebných zmien súčasná verzia ITMS2014+ nie je v rovnakej podobe prepoužiteľná aj pre nové programové obdobie je potrebná jej masívna úprava, resp. vybudovanie nového IMS.
Projekt IMS sa aktuálne nachádza v prípravnej fáze a toho času je pripravovaná Štúdia uskutočniteľnosti, ktorá identifikuje v časti CBA analýzy aj konkrétne požiadavky na rozpočet, ktoré bude potrebné zabezpečiť v jednotlivých rokoch implementácie. Očakáva sa spresnenie požiadavky na rozpočet v 2. štvrťroku 2022. Finančné požiadavky uvedené v tejto analýze dopadov sú len indikatívne a presné požiadavky budú identifikované v žiadosti o rozpočtové opatrenie po stanovení konkrétnych požiadaviek na informačný systém.
.......................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
ÚVO
Uvedená úloha bude plnená v rámci kompetencií ÚVO priebežne podľa harmonogramu prípravy OP Slovensko, následne budú navyšované kapacity na ÚVO v súlade s predpokladanou nábehovou krivkou implementácie programového obdobia 2021 – 2027 a plný stav by mal byť dosiahnutý od 1.1.2024. Administratívne kapacity budú k schválené a vytvárané na ÚVO na základe splnomocnenia, ktoré bolo udelené podpredsedníčke vlády a ministerke investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie v zmysle uznesenia vlády SR č. 489/2021. V roku 2022 budú na ÚVO alokované dlhodobo neobsadené miesta pre administratívne kapacity z iných riadiacich / sprostredkovateľských orgánov, ktoré budú potrebné pre prijatie 36 kapacít na UVO ako SO. V ďalších rokoch 2023-2025 bude prechod kapacít zodpovedných za kontrolu zákaziek VO- manažérov kontroly VO zabezpečený postupnou delimitáciou v zmysle schváleného uznesenia vlády SR k delimitácii existujúcich miest s príslušnými opismi pracovných činností z ústredných orgánov štátnej správy implementujúcich EŠIF. Na polročnej báze bude dochádzať k prehodnocovaniu počtu zamestnancov a prehodnocovaniu vplyvov na štátny rozpočet.
IMS
Výdavky na informačný monitorovací systém budú priebežne čerpané od 1.7.2022, nakoľko toho času sa predpokladá potreba zazmluvnenia dodávateľa pre rozvoj/aktualizáciu IMS, tak aby bolo možné včas implementovať procesy definované osobitným predpisom (najmä Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/1060 z 24. júna 2021, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde plus, Kohéznom fonde, Fonde na spravodlivú transformáciu a Európskom námornom, rybolovnom a akvakultúrnom fonde a rozpočtové pravidlá pre uvedené fondy, ako aj pre Fond pre azyl, migráciu a integráciu, Fond pre vnútornú bezpečnosť a Nástroj finančnej podpory na riadenie hraníc a vízovú politiku – všeobecné nariadenie).
Výdavky na rozvoj/aktualizáciu IMS budú priebežne vynakladané prevažne v nasledovných rozpočtových rokoch a to v roku 2023 a 2024, tak aby bolo umožnené plynulé čerpanie fondov EÚ v podmienkach SR.
Predbežne zo strany správcu IMS boli identifikované nasledovné alternatívy, ktoré budú posúdené v multikriteriálnej analýze:
· Alternatíva A0 – Rozvoj existujúceho systému ITMS2014+ - Pokračovanie súčasného stavu s požadovaným rozvojom (nulová alternatíva),
· Alternatíva A1 – Komplexný refaktoring systému ITMS2014+ - Rozvoj využívaním dostupných systémov a komponentov ITMS2014+ a jeho úprava pre potreby nového programového obdobia,
· Alternatíva A2 – Vytvorenie samostatného IS – Vývoj nového IS pre riadenie grantových workflow, s obmedzenou možnostou opakovaného využitia predpripravených komponentov,
· Alternatíva A3 – Univerzálny grantový IS - Vývoj nového univerzálneho IMS na riadenie grantových workflow s možnosťou opakovaného použitia kľúčových komponentov.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
ÚVO
V rámci mechanizmu stanovenia adekvátneho počtu pracovných miest sprostredkovateľského orgánu ÚVO boli zohľadnené nasledovné skutočnosti determinujúce potrebu administratívnych kapacít na implementáciu programového obdobia 2021 - 2027:
o nábehová krivka implementačných postupov a čerpania v programovom období 2021 – 2027, ktorá na základe údajov a vývoja programového obdobia 2014 – 2020 predpokladá postupnú vyťaženosť administratívnych kapacít 2 % v roku 2022, 19 % v roku 2023, 66 % v roku 2024 a dosiahnutie 100 % podielu v roku 2025; vo všeobecnosti sa z pohľadu útlmovej krivky implementácie programového obdobia 2014 - 2020 predpokladá postupný úbytok pracovných miest určených na kontrolu verejného obstarávania do konca roka 2023 na súčasných riadiacich a sprostredkovateľských orgánoch a súčasne v rámci nábehovej krivky implementácie programového obdobia 2021 – 2027 sa predpokladá postupný a adekvátny nárast pracovných miest v rámci sprostredkovateľského orgánu ÚVO; v porovnaní s predchádzajúcim programovým obdobím bude potrebné akcelerovať krivku čerpania EÚ fondov v Slovenskej republike, a z tohto dôvodu je stav administratívnych kapacít navrhnutý na 24 % (36 pracovných miest) v roku 2022, 66 % (99 pracovných miest) v roku 2023 a plný stav (150 pracovných miest) administratívnych kapacít na ÚVO je navrhovaný od 1. januára 2024;
o nižší objem alokovaných prostriedkov z rozpočtu EÚ, tzn. pokles alokácie z 14,173 mil. eur v programovom období 2014 – 2020 na 12,594 mil. eur v programovom období 2021 – 2027;
o nižší počet zákaziek vstupujúcich do procesu kontroly verejného obstarávania a z toho plynúci nižší počet vykonávaných overovaní verejného obstarávania; na základe údajov a vývoja programového obdobia 2014 – 2020 sa predpokladá 9 % podiel nadlimitných zákaziek (2 274) z celkového počtu zákaziek (24 186) k dnešnému dňu a dosiahnutie maximálneho počtu nadlimitných zákaziek na úrovni 563 v roku 2025;
o zmena metodiky a rozsah výkonu kontroly verejného obstarávania z viacnásobných kontrol verejného obstarávania na výkon len jednej ex post kontroly pre nadlimitné zákazky;
o zmena metodiky a rozsah výkonu kontroly verejného obstarávania zo 100 % kontroly na vzorkovú kontrolu, t. j. 100 % kontrola verejného obstarávania iba nadlimitných zákaziek a vzorková kontrola podlimitných zákaziek, zákaziek s nízkou hodnotou a ostatných postupov pri nadobúdaní tovarov, služieb a stavebných prác.
Na polročnej báze bude dochádzať k prehodnocovaniu počtu zamestnancov a prehodnocovanie vplyvov na štátny rozpočet.
Mzdy – kategória 610: náklady vychádzajú z kalkulácie na postupné zvyšovanie počtu zamestnancov až na plný stav 150 zamestnancov, ktorých bude UVO potrebovať pre účely plnenia úloh a činností sprostredkovateľského orgánu (doposiaľ zabezpečované čiastkovo jednotlivými ministerstvami a inými inštitúciami v pozícii RO alebo SO). Zároveň pre rok 2022 sú výdavky rozpočtované od 1.1.2022, kedy má začať príprava implementačnej štruktúry a od 1.7.2022 má byť zabezpečená implementačná štruktúra UVO ako SO.
Personálne kapacity budú zabezpečovať činnosti v oblasti pôsobnosti UVO ako SO. Uvedení zamestnanci budú zabezpečovať činnosti súvisiace najmä s výkonom kontroly verejných obstarávaní financovaných z fondov EÚ, činnosti súvisiace s realizovaním správnych konaní v oblasti finančných opráv, vrátane metodiky, výkonu kontroly, overovania hospodárnosti výdavkov a súvisiace podporné činnosti v rámci úradu. Analýza vplyvov zároveň reaguje na predpokladaný nárast žiadostí o metodické usmerňovanie prijímateľov zo strany UVO.
Finančné zabezpečenie novely zákona bude riešené z OP Technická pomoc (na rok 2022) a v rokoch 2023 – 2025 rozpočtovo nekrytý vplyv (rozdiel medzi očakávanou refundáciou výdavkov a reálnou potrebou). MIRRI SR, ktoré v zmysle uznesenia vlády č. 329/2020 z 27. mája 2020 zabezpečuje funkcie riadiaceho orgánu, poskytne podporu a súčinnosť ÚVO pri výkone kompetencií ÚVO ako sprostredkovateľského orgánu a to sa týka aj zabezpečenia dostatočného materiálno-technického a režijného zabezpečenia (ostatné bežné a kapitálové výdavky 630 a 700) pre výkon úloh ÚVO, ktoré mu budú delegované v zmysle čl. 71 ods. 3 všeobecného nariadenia tak, aby UVO ako SO si mohol riadne plniť svoje zákonné povinnosti a MIRRI si je plne vedomé, že úradu na roky 2022-2025 je potrebné zabezpečiť dostatočné materiálno-technické a režijné zabezpečenie (ostatné bežné a kapitálové výdavky 630 a 700) pre výkon úloh ÚVO, ktoré mu budú delegované v zmysle čl. 71 ods. 3 všeobecného nariadenia.
IMS
Nároky pre potreby zabezpečenia rozvoja IMS (v rámci kapitálových výdavkov) budú presnejšie vyčíslené po schválení štúdie uskutočniteľnosti zo strany zodpovedných subjektov (Útvar hodnoty za peniaze – Ministerstvo financií SR, sekcia informačných technológii verejnej správy Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR). Proces je započatý a jeho ukončenie je plánovaný v 2. štvrťroku 2022 v závislosti od schválenia finálneho znenia štúdie uskutočniteľnosti. Toho času a v zmysle dostupných informácii je možné len poskytnúť kvalifikovaný odhad výdavkov spojených s jednotlivými alternatívami rozvoja IMS.
Ako najnáročnejšia alternatíva IMS sa javí Alternatíva A3 – Univerzálny grantový IS - Vývoj nového univerzálneho IMS na riadenie grantových workflow s možnosťou opakovaného použitia kľúčových komponentov. Táto alternatíva z pohľadu potreby vynaložených nákladov by bola najnákladnejšia. Nakoľko návrh nie je možné označiť za najefektívnejší z pohľadu financovania nebude predmetom tejto analýzy.
Alternatíva A0 – Rozvoj existujúceho systému ITMS2014+ - Pokračovanie súčasného stavu s požadovaným rozvojom (nulová alternatíva), nepokrýva požiadavky legislatívy (či už existujúcej, resp. plánovanej), preto uvedená alternatíva nie je ďalej oceňovaná kvalifikovaným odhadom, nakoľko nespĺňa legislatívne požiadavky. Uvedená alternatíva by Slovenskej republike spôsobovala reputačné riziko spojené s nedostatočnými službami informačného systému.
Alternatívy A2 a A3 sú porovnateľne finančne nákladné a budú vyhodnocované súčasne. Ocenené budú kvalifikovaným odhadom správcu ITMS2014+, ktorý stanovil finančnú náročnosť v podobe prácnosti vyjadrenú v počte osobodní expertov, prostredníctvom práce ktorých bude IMS budovaný/aktualizovaný. Suma osobodní bude vynásobená priemernou cenou za osobodeň práce experta, pričom táto je získaná analýzou dát zverejnených v Centrálnom registri zmlúv. Nakoľko toho času neexistujú presné odhady prácnosti jednotlivých alternatív z objektívnych príčin, napr. oneskorené prijatie legislatívy EÚ v lete tohto roku a nadväzujúci posun pri príprave procesnej a riadiacej dokumentácie na úrovni členského štátu. Všetky tieto skutočnosti majú dopady na časový plán realizácie projektu ako aj na rozsah a kvalitu podporených procesov v IMS ako aj na cenu samotného IMS. Pre preklenutie nedostatočnej dátovej základne budú aplikované dáta získané predchádzajúcimi skúsenosťami pri budovaní ITMS2014+, ktorý vznikol evolúciou informačného systému pre programové obdobie na roky 2007-2013. Informačný monitorovací systém ITMS2014+ zabezpečuje podporu procesov pri čerpaní Európskych štrukturálnych a investičných fondov v SR pre programové obdobie 2014-2020. Rozsah podpory ITMS2014+ je do veľkej miery porovnateľný s požiadavkami kladenými na IMS. Informačný monitorovací systém - ITMS2014+ bol počas prvých 4 rokov projektu (2014-2017) rozvíjaný prostredníctvom 3 rozvojových zmlúv, pričom počas tejto doby bolo na jeho implementáciu potrebných 25 700 osobodní. Pokiaľ budeme počítať s uvedenou alokáciou aj pre potreby IMS, bolo by potrebné počas rokov 2022-2025 cca 25 000 osobodní expetov na IT. To reprezentuje horný odhad prácnosti potrebnej na aktualizáciu/vybudovanie nového IMS. Aktuálna priemerná sadzba na IT trhu predstavuje sumu 639 € bez DPH, čo predstavuje 769 € s DPH. Táto suma bola identifikovaná ako priemer sadzieb IT služieb zverejnených v centrálnom registri zmlúv počas rokov 2019-2020. Aktuálnejšie dáta za rok 2021 budú dostupné v marci 2022, a teda počas hodnotenia uvedeného projektu v rámci UHP budú dáta aktualizované a prepočítané.
Pokiaľ pre zjednodušenie dosadíme do výpočtu odhadnutý počet osobodní 25 700 ktorý prenásobíme sadzbou 769€/osobodeň získame hornú hranicu odhadu výdavkov potrebných pre aktualizáciu/vybudovanie IMS v sume 19 763 300 € s DPH. Z celkovej sumy sa odhaduje potrebné krytie pre rok 2022 v sume 2 mil. €, v roku 2023 v sume 6 mil. €, v roku 2024 v sume 6 mil. €, v roku 2025 v sume 5,76 mil. €.
Poznámka: uvedené sumy predstavujú hornú hranicu kvalifikovaného odhadu a závisia od finálneho návrhu riešenia ako aj od výšky sadzby za prácu experta v IT. Taktiež projekt bude rozdelený do jednotlivých iterácii (nebude obstarávaný ako celok) a taktiež bude počas jeho implementácie uplatnený agilný prístup v súlade s vyhláškou č. 85/2020 o riadení projektov.
Ďalšia časť nákladov potrebných na IMS predstavuje servis informačného systému ako aj náklady potrebné na prevádzku. Toho času tieto výdavky nie je možné presne odhadnúť, nakoľko doposiaľ nebola stanovená finálna alternatíva ako ani spôsob prevádzky. Vychádzajúc z potrieb prevádzky ITMS2014+ je suma potrebná na ročnú prevádzku cca 1,5 mil.€ ročne. Pričom uvedenú sumu je potrené vynakladať až od nasadenia IMS do produktívnej prevádzky. Náklady na prevádzku nemusia byť rovnomerné v čase a väčšiu časť bude potrebné alokovať na začiatku implementácie IMS. Uvedený odhad je možné vnímať ako hornú hranicu budúcich výdavkov potrebných pre servis a prevádzkovanie IMS. Odhad bude spresnený po schválení štúdie uskutočniteľnosti IMS.
Tabuľka č. 3
Príjmy (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2022
| 2023
| 2024
| 2025
|
Daňové príjmy (100)1
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Nedaňové príjmy (200)1
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Granty a transfery (300)1
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 4
Výdavky (v eurách) - ÚVO
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2022
| 2023
| 2024
| 2025
|
Bežné výdavky (600)
| | | | | |
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné ...
|