HISTÓRIA: Ukladá navštívené dokumenty s možnosťou ich opätovného otvorenia alebo uloženia medzi záložky. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.
ZÁLOŽKY: Umožňuje ukladať vybrané alebo často používané odkazy na dokumenty a triediť ich podľa individuálnych potrieb. Funkcia je dostupná iba pre predplatiteľov.

Dôvodová správa k zákonu č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Zákonom č. 587/2004 Z. z. sa navrhuje vytvoriť samostatný Environmentálny fond, ktorý bude nezávislý na štátnom rozpočte. Pritom časť prostriedkov zo zdrojov príjmu Environmentálneho fondu bude vyčlenená na dotácie a časť na poskytovanie úverov s výrazne nižšou úrokovou sadzbou, ako poskytujú komerčné banky, predĺženou dobou splácania úveru, resp. s odkladom splácania úveru až po realizácii projektu. Environmentálny fond bude využívať formu dotácií a úverov, ako aj ich kombinácie, v závislosti od charakteru projektu alebo žiadosti.

Právny stav od: 12. 10. 2004
Dátum publikácie: 5. 5. 2010
Oblasti práva:
Správne právo / Správne právo / Štátna správa; Životné prostredie / Ochrana životného prostredia
Obchodné právo / Hospodárstvo a hospodárenie, ekonomika



Zákon č. 587/2004 Z. z. z 21. septembra 2004 o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vrátený prezidentom Slovenskej republiky na opätovné prerokovanie Národnou radou Slovenskej republiky

Dôvodová správa

A. Všeobecná časť

Zákonom č. 553/2001 Z. z. o zrušení niektorých štátnych fondov, o niektorých opatreniach súvisiacich s ich zrušením a o zmene a doplnení niektorých zákonov bol s ďalšími štátnymi fondmi zrušený aj Štátny fond životného prostredia. Štátny fond životného prostredia sa transformoval do ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky ako Program realizácie environmentálnych opatrení v pôsobnosti sekcie realizácie environmentálnych programov.

Štátny fond životného prostredia na rozdiel od ostatných zrušených fondov, ktoré mali príjmy iba zo štátneho rozpočtu, mal ako hlavný zdroj príjmu vlastné zdroje, vyplývajúce zo všetkých druhov platieb za využívanie alebo znečisťovanie životného prostredia, ako aj zo sankčných postihov (pokút) za porušovanie všeobecne záväzných právnych predpisov v systéme environmentálneho práva. Štátny fond životného prostredia sledoval napĺňanie zdrojov príjmu fondu, vyplývajúce z rozhodnutí orgánov štátnej správy a vymáhal prostriedky s cieľom získať maximálny príjem. Zhromaždené prostriedky vo fonde boli účelovo viazané na podporu environmentálnych projektov. Prostriedky sa poskytovali na základe predložených žiadostí a v súlade so štátnou environmentálnou politikou. O poskytovaní prostriedkov rozhodoval minister životného prostredia na základe odporúčania Rady fondu, ako jeho poradného orgánu. Vybrané projekty boli podporované najskôr len formou dotácií a neskoršie aj formou „mäkkých“ úverov s výrazne nižšou úrokovou sadzbou a so značne dlhšou dobou splácania. Takto došlo v roku 2000 o zvýšenie príjmov fondu o 1,913 mil. Sk a v roku 2001 už o 46,564 mil. Sk. Po zrušení fondu tento príjem využiteľný pre zlepšovanie kvality životného prostredia zanikol.

Počas existencie Štátneho fondu životného prostredia v rokoch 1992-2001 tvorili vlastné zdroje fondu 81% celkového príjmu, ktorý sa pohyboval okolo jednej miliardy Sk. Transfer zo štátneho rozpočtu klesol z pôvodných 360 mil. Sk v roku 1993 na 188,495mil. Sk v roku 2001, čo je pokles z 37% na 19% celkového zdroja príjmu. Po 9-ich rokoch existencie sa v podstate stal Štátny fond životného prostredia nezávislým od štátneho rozpočtu.

Zrušením Štátneho fondu životného prostredia sa stali jeho vlastné príjmy príjmami štátneho rozpočtu, čím zároveň zanikla i možnosť poskytovania úverov. V priebehu roku nevyužité prostriedky formou dotácie neprechádzali do ďalšieho roku, tak ako vo fonde, ale prepadali v prospech štátneho rozpočtu.

Prostriedky na podporu Programu realizácie environmentálnych opatrení (bývalého Štátneho fondu životného prostredia) sú dnes transformované z Ministerstva financií Slovenskej republiky do rozpočtu kapitoly Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky v celku, nie oddelene pre kofinancovanie projektov zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu ...

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 

Prihláste sa kliknutím na nasledujúci odkaz:

 

 epi-notebook

Prístup k EPI Právnym systémom
a ostatným online produktom
si môžete zakúpiť v našom e-shope:

 

Máte otázky?
V prípade, že potrebujete viac informácií, môžete nás kedykoľvek kontaktovať

 

 

 

Registračný formulár nájdete na tomto odkaze: REGISTRÁCIA


V prípade, že ste registrovaný na portáli www.epi.sk, www.pp.sk, www.vssr.sk www.danovecentrum.sk, www.mzdovecentrum.sk, www.manazerskecentrum.sk, www.profivzdelavanie.sk alebo www.zakon.sk môžete na prihlásenie použiť prihlasovacie meno a heslo z týchto portálov.

Súvisiace právne predpisy ZZ SR


S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.