A. Všeobecná časť
Súčasné postavenie a kvalita práce pedagogických zamestnancov ako hlavných aktérov vzdelávania nezodpovedá náročným požiadavkám vedomostnej spoločnosti deklarovanej Európskou úniou (ďalej len „únia“). Ak budú pokračovať negatívne trendy, ktoré ohrozujú pedagogickú profesiu, napr. znižovanie sociálneho statusu, deprofesionalizácia, únik kvalifikovaných pedagogických zamestnancov zo školstva a iné, môžu byť ohrozené funkcie školy, školských zariadení, zariadení sociálnych služieb alebo zariadení sociálnoprávnej ochrany detí, v ktorých sa uskutočňuje výchovno-vzdelávací proces (ďalej len "škola a školské zariadenie“) ako jedného z pilierov inštitucionálnej štruktúry spoločnosti.
Reformy uskutočňované v krajinách únie v posledných dvoch desaťročiach menia tradičné prístupy k profesii a reflektujú zmenu chápania vzdelávania. Kvalita pedagogických zamestnancov a podpora ich práce v rozvinutých demokraciách je jednou z priorít štátnej vzdelávacej politiky. V súčasnosti sa pedagogickí zamestnanci považujú za nositeľov vzdelanosti v zmysle odovzdávania kultúrnych hodnôt a kultivácie mladej generácie. Zvyšuje sa spoločenská požiadavka na pedagogických zamestnancov ako spoluaktérov realizácie stratégií podporujúcich udržateľný rozvoj, ekonomickú prosperitu a sociálnu spravodlivosť. Neustále sa zvyšujúce požiadavky na výkon pedagogických zamestnancov, aby boli aj inovátormi, manažérmi, konzultantmi i tvorivými zamestnancami, si vyžadujú nové profesijné kompetencie.
V posledných rokoch dvadsiateho storočia sa celosvetová kríza pedagogickej profesie prejavila nízkym spoločenským statusom, finančným ocenením, zhoršením pracovných podmienok, slabou previazanosťou vzdelávania s požiadavkami trhu práce. Kríza pedagogickej profesie na Slovensku sa prejavuje najmä
– nízkou atraktívnosťou pedagogickej profesie; priemerná nominálna mzda v školstve v roku 2007 tvorila 82,6 % priemernej nominálnej mzdy v národnom hospodárstve (Zdroj: Štatistický úrad Slovenskej republiky, Bratislava),
– nedostatkom a nerovnomernosťou kvalifikovanosti pedagógov v jednotlivých regiónoch; v roku 2005 bola najvyššia kvalifikovanosť u učiteľov materských škôl 97,6 % a najnižšia u učiteľov špeciálnych stredných škôl 56,7 % (Zdroj: Ústav informácií a prognóz školstva, Bratislava),
– feminizáciou profesie; v roku 2005 bolo 80 % žien (Zdroj: tamže),
– starnutím pedagogických zborov;
– nejasným profesijným statusom a identitou pedagóga.
Deväťdesiate roky minulého storočia znamenajú výrazný obrat v prístupe k výchove a vzdelávaniu postihnutých a postihnutím ohrozených detí a žiakov v Slovenskej republike. V súlade s hlavnými princípmi, ktoré sú zdôrazňované kľúčovými medzinárodnými organizáciami (OSN, UNESCO), je nevyhnutné vytvárať podmienky pre realizáciu včasnej diagnostiky a starostlivosti o postihnuté deti a žiakov. Z uvedených dôvodov je potrebné odborných zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorí vykonávajú dôležité odborné úkony, bez ktorých by nebola možná výchova a vzdelávanie postihnutých žiakov, vnímať ako súčasť personálu, potrebného pre výchovu a vzdelávanie detí a žiakov. Odborní zamestnanci zároveň poskytujú svoje služby aj ostatným deťom a žiakom, zákonným zástupcom a pedagogickým zamestnancom, čím zohrávajú významnú úlohu aj v oblasti rozvoja osobností žiakov a ich kariérového poradenstva.
Zákon rieši v celom rozsahu aj problematiku odborných zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorí svojimi suportívnymi činnosťami sa podieľajú na výchove a vzdelávaní detí a žiakov škôl a školských zariadení.
Vláda Slovenskej republiky si pred tvorbou svojho Programového vyhlásenia na roky 2006 až 2010 plne uvedomovala, že podmienkou zvyšovania kvality vo vzdelávaní je zlepšenie spoločenského a ekonomického postavenia pedagógov, zlepšenie ich pracovného prostredia a regenerácie pracovnej sily. Cieľom vlády Slovenskej republiky je postupne dosiahnuť v tomto volebnom období priemerný plat v školstve na úrovni priemerného platu v národnom hospodárstve. Vláda Slovenskej republiky sa zaviazala, že vytvorí také legislatívne a ekonomické rámce, aby učitelia v čo najväčšej miere spĺňali odborné a morálne predpoklady na výkon tohto náročného povolania. Vláda Slovenskej republiky sa taktiež zaviazala, že bude podporovať vzdelávacie programy pre učiteľov na všetkých stupňoch škôl a vypracuje koncepciu kariérového rastu učiteľov.
Zvyšovanie kvality vzdelávania a zlepšenie spoločenského postavenia pedagogických zamestnancov po novembri 1989 navrhovali koncepčne riešiť viaceré programové dokumenty - Duch školy (1990), Premeny školstva na Slovensku do roku 2000 (1992), Konštantín (1994) a Milénium (2000).
Všetky uvedené koncepcie si kládli za cieľ podstatne zvýšiť spoločenské a finančné ocenenie pedagogických zamestnancov, zlepšenie prípravy pedagogických zamestnancov, ako aj ich ďalšie vzdelávanie a prepojenie vzdelávania s rozvojom škôl a školských zariadení. Žiadali vypracovať systém ochrany pedagogických zamestnancov pred nadmernou psychickou záťažou, legislatívne upraviť ochranu učiteľov pred agresivitou zo strany žiakov i rodičov, diferencovať výkony pedagogickej profesie a odborných činností a zaviesť spravodlivé hodnotenie a odmeňovanie.
Postavenie pedagogických zamestnancov v Slovenskej republike v súčasnosti komplexne neupravuje samostatná právna úprava. Postavenie pedagogických zamestnancov v krajinách Európskej únie pri výkone ich profesie je legislatívne riešené rôznymi prístupmi. Samostatný právny predpis (zákon, resp. nariadenie vlády) rieši postavenie pedagogických zamestnancov v Českej republike, Poľsku a v Maďarsku. Vo Francúzsku, v Spojenom kráľovstve Veľkej Británie a Severného Írska je táto problematika riešená samostatnou časťou o právach a povinnostiach pedagogických zamestnancov v zákone o výchove a vzdelávaní.
Bežným spôsobom riešenia postavenia pedagogických zamestnancov v krajinách Európskej únie je uplatňovanie viacerých osobitných všeobecne záväzných právnych predpisov ako doposiaľ aj na Slovensku.
Podkladom pre tvorbu navrhovaného zákona o pedagogických zamestnancoch boli, okrem vyššie uvedených materiálov aj koncepcie vypracované Ministerstvom školstva Slovenskej republiky a schválené vládou Slovenskej republiky a to konkrétne Koncepcia profesijného rozvoja učiteľov v kariérovom systéme, ktorá bola schválená vládou Slovenskej republiky uznesením č. 367 z 18. apríla 2007, Koncepcia pedagogicko-psychologického poradenstva a jeho implementáciu do praxe schválená vládou Slovenskej republiky uznesením č. 283, Koncepcia špeciálno-pedagogického poradenstva schválená vládou Slovenskej republiky uznesením č 282. Vláda Slovenskej republiky uznesením č. 283 sa uzniesla na ich implementovaní do praxe a uložila zapracovať do Koncepcie profesijného rozvoja učiteľov v kariérovom systéme profesijný rozvoj odborných zamestnancov výchovného a psychologického poradenstva, definovať ich rovnocenne s pedagogickými zamestnancami a zaradiť ich v systéme profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov do kategórie výchovno-poradenský a terapeuticko-výchovný zamestnanec.
Na základe uvedených materiálov a uznesení vlády Slovenskej republiky vypracovalo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky Návrh legislatívneho zámeru zákona o postavení pedagogických zamestnancov, ktorý navrhol riešiť problematiku postavenia pedagogických zamestnancov komplexne, s ohľadom na kvalitu pedagogickej práce v priamej závislosti od zvyšovania profesijných kompetencií vo všetkých formách kontinuálneho vzdelávania. Zvyšovanie profesijných kompetencií bude smerovať k profesionalizácii pedagogickej práce a reflektovaniu potrieb učiacej sa spoločnosti a znalostnej ekonomiky.
Legislatívny zámer zákona o postavení pedagogických zamestnancov bol schválený vládou Slovenskej republiky jej uznesením č. 878 zo dňa 17. októbra 2007 a uložil ministrovi školstva predložiť na rokovanie vlády Slovenskej republiky návrh zákona o postavení pedagogických zamestnancov.
Zákon utvára legislatívne podmienky na zásadné zmeny v systéme odmeňovania pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v nadväznosti na kontinuálne vzdelávanie týchto skupín zamestnancov, ktoré sa uplatnia v novelizovanom zákone č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorého novela sa predkladá ako čl. III návrhu tohto zákona.. Zákon upravuje podmienky kontinuálneho vzdelávania, akreditácie programov kontinuálneho vzdelávania, zavedenie nového kreditového a kariérového systému pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.Rovnako zákon upravuje starostlivosť o pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca v oblasti zdravotnej starostlivosti a regenerácie pracovnej sily, sociálnej starostlivosti, prevencie pred nárastom agresie a násilia a morálneho oceňovania.
Účelom zákona v zmysle uvedeného je komplexné riešenie postavenia, profesijného rozvoja a kariérového rastu pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl, školských zariadení a ostatných zariadení, v ktorých sa vykonáva výchova a vzdelávanie v odvetvovej pôsobnosti iných ústredných orgánov štátnej správy a taktiež pedagogických zamestnancov v zariadeniach pre kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov. Zároveň návrh zákona v čl. II upravuje príslušné ustanovenia Trestného zákona tak, aby pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec nadobudol právne postavenie verejného činiteľa v trestnoprávnom kontexte. Táto zmena spôsobí skutkový stav, podľa ktorého akékoľvek protiprávne konanie, ktoré predstavuje obsah kvalifikovanej skutkovej podstaty trestného činu proti verejnému činiteľovi, následne bude posudzované rovnako, pokiaľ sa ho dopustí určitý páchateľ trestného činu proti pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi pri výkone pedagogickej profesie a výkone odborných činností.
Navrhovaná právna úprava je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, s medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná.
Odhad dopadov na verejné financie
Pri kvantifikácii rozpočtových dôsledkov sa vychádzalo z predpokladanej 3 % medziročnej valorizácie platových taríf pedagogických zamestnancov a z jednotlivých ustanovení navrhovaného zákona. Pri kvantifikácii rozpočtových dôsledkov na rok 2012 sa vychádzalo z rozpočtov schválených na rok 2011, nakoľko na rok 2012 nie sú rozpočty schválené.
1. Návrh zákona o pedagogických zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov predpokladá tieto nároky na verejné financie:
1.1.Finančné náklady na zriadenie, prevádzku a činnosť Akreditačnej rady pre kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
neštátnych zriaďovateľov
2009
610
8,00
620
2,82
630
15,00
spolu
25,82
2010
610
25,00
620
8,80
630
24,00
spolu
57,80
2011
610
26,00
620
9,15
630
25,00
spolu
60,15
2012
610
27,00
620
9,50
630
26,00
spolu
62,50
Na základe čl. I § 44 Ministerstvo školstva SR zriaďuje akreditačnú radu. Akreditačná rada bude pozostávať z 3 interných zamestnancov. Na posúdenie jednotlivých programov kontinuálneho vzdelávania budú členmi akreditačnej rady externí – odborní zamestnanci. Finančné náklady na zriadenie, prevádzku a činnosť akreditačnej rady bude realizované v rámci limitu schválených výdavkov kapitoly Ministerstva školstva SR na jednotlivé roky.
1.2. Finančné náklady spojené s financovaním pracovného voľna pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v rozsahu päť pracovných dní v kalendárnom roku na účasť na kontinuálnom vzdelávaní a ďalších päť pracovných dní na prípravu a vykonanie prvej alebo druhej atestácie:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
neštátnych zriaďovateľov
2009
610
620
630
spolu
2010
610
2 780,35
48,25
9,07
724,00
40,00
48,00
620
978,68
16,98
2,72
254,00
14,00
17,00
630
835,34
spolu
4 594,37
65,23
11,79
978,00
54,00
65,00
2011
610
2 864,97
49,70
9,07
746,00
41,00
50,00
620
1 008,47
17,50
2,72
262,00
17,70
17,70
630
860,76
spolu
4 734,20
67,20
11,79
1 008,00
58,70
67,70
2012
610
2 952,58
51,23
9,35
769,00
43,00
51,00
620
1 039,31
18,00
3,30
270,80
15,20
18,20
630
887,09
spolu
4 878,97
69,23
12,65
1 039,80
58,20
69,20
Na základe čl. I § 54 patrí pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom pracovného voľna v rozsahu päť pracovných dní v kalendárnom roku na účasť na kontinuálnom vzdelávaní a ďalších päť pracovných dní na prípravu a vykonanie prvej alebo druhej atestácie. Na základe čl. IV uvedené ustanovenie nadobúda účinnosť od 1. januára 2010.
1.3. Finančné náklady pri obmedzenom výkone činnosti pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
Neštátnych zriaďovateľov
2009
610
125,93
2,29
33,00
2,00
2,00
620
44,33
0,80
12,00
1,00
1,00
630
37,84
spolu
208,10
3,09
45,00
3,00
3,00
2010
610
395,58
7,13
107,00
6,00
7,20
620
139,24
2,50
37,60
2,00
2,50
630
118,85
spolu
653,68
9,63
144,60
8,00
9,70
2011
610
407,80
7,35
110,30
6,10
7,40
620
143,55
2,60
38,80
2,00
2,60
630
122,52
spolu
673,87
9,95
149,10
8,10
10,00
2012
610
420,27
7,57
113,70
6,40
7,70
620
147,94
2,66
40,00
2,20
2,70
630
126,27
spolu
694,48
10,23
153,70
8,60
10,40
Na základe čl. I § 9 počas pozastavenia výkonu pedagogickej činnosti a výkonu odbornej činnosti patrí pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi 50 % funkčného platu, ktorý by mu patril, ak by mu nebol pozastavený výkon pedagogickej činnosti a výkon odbornej činnosti. Výška funkčného platu podľa prvej vety sa zvyšuje o 10 % za každú vyživovanú osobu, najviac do sumy, ktorou je 70 % funkčného platu, ktorý by mu patril, ak by nebol pozastavený výkon pedagogickej činnosti alebo výkon odbornej činnosti. Predpokladáme, že ročne bude mať 1 ‰ pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov obmedzený výkon činnosti.
1.4.Finančné náklady spojené s financovaním vakcíny proti chrípke pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
Neštátnych zriaďovateľov
2009
610
620
630
673,00
12,00
0,33
191,00
12,00
11,00
spolu
673,00
12,00
0,33
191,00
12,00
11,00
2010
610
620
630
707,15
12,20
0,33
215,00
12,00
14,50
spolu
707,15
12,20
0,33
215,00
12,00
14,50
2011
610
620
630
735,17
13,00
0,36
226,00
12,70
15,20
spolu
735,17
13,00
0,36
226,00
12,70
15,20
2012
610
620
630
750,30
13,60
0,37
237,00
13,30
16,00
spolu
750,30
13,60
0,37
237,00
13,30
16,00
Na základe čl. I § 53 ods. 4 písm. a) zamestnávateľ uhradí pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi jedenkrát ročne preukázanú hodnotu vakcíny proti chrípke, najviac vo výške 5 % sumy životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu, ak ju neuhrádza zdravotná poisťovňa zamestnanca. V roku 2008 boli vakcíny proti chrípke hradené zdravotnou poisťovňou zamestnanca. Na základe tejto skutočnosti predpokladáme, že aj v rokoch 2009 až 2012 bude zdravotná poisťovňa zamestnanca uhrádzať vakcíny proti chrípke. Z toho dôvodu predpokladáme, že vyčíslené finančné nebude potrebné zabezpečiť z prostriedkov zriaďovateľov.
1.5. Finančné náklady spojené s financovaním vakcíny proti hepatitíde typu A a B pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
Neštátnych zriaďovateľov
2012
610
620
630
11 254,54
203,00
6,30
3 556,00
200,00
240,00
spolu
11 254,54
203,00
6,30
3 556,00
200,00
240,00
Na základe čl. I § 53 ods. 4 písm. b) zamestnávateľ uhradí pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi jedenkrát za 10 rokov 75 % preukázanej hodnoty vakcíny proti hepatitíde typu A a B, najviac v sume životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu. Na základe čl. IV uvedené ustanovenie nadobúda účinnosť od 1. januára 2012.
1.6.Finančné náklady spojené s úhradou nákladov súvisiacich s rekondičným pobytom alebo liečebným pobytom v rámci kúpeľnej starostlivosti pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
neštátnych zriaďovateľov
2012
610
620
630
8 133,23
149,00
8,50
2 615,00
147,00
176,00
spolu
8 133,23
149,00
8,50
2 615,00
147,00
176,00
Na základe čl. I § 53 ods. 1 zamestnávateľ uhradí pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi preukázané náklady súvisiace s rekondičným pobytom alebo liečebným pobytom v rámci kúpeľnej starostlivosti v trvaní desať pracovných dní po pätnástich rokoch súvislého výkonu pedagogickej činnosti alebo výkonu odbornej činnosti a päť pracovných dní po každých ďalších piatich rokoch súvislého výkonu pedagogickej činnosti alebo výkonu odbornej činnosti. Maximálne však do sumy životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu. Na základe čl. IV uvedené ustanovenie nadobúda účinnosť od 1. januára 2012.
1.7.Finančné náklady spojené s novým systémom odmeňovania – nová platová tabuľka:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
neštátnych zriaďovateľov
2009
610
3 877,46
24,00
1,50
170,00
12,00
13,00
620
1 364,8
8,50
0,50
60,00
4,00
5,00
630
1 164,98
spolu
6407,24
32,50
2,00
230,00
16,00
18,00
2010
610
10 084,90
90,90
4,50
485,00
27,00
32,00
620
3 869,37
32,00
1,60
170,00
9,60
11,50
630
3 302,65
spolu
17 256,92
122,90
6,10
655,00
36,60
43,50
2011
610
10 442,60
94,17
4,60
502,90
28,25
33,90
620
4 006,61
33,15
1,60
177,00
9,90
11,90
630
3 419,79
spolu
17 869,00
127,32
6,20
679,90
38,15
45,80
2012
610
10 810,18
97,44
4,76
520,36
29,23
35,00
620
4 147,65
34,30
1,70
183,00
10,30
12,30
630
3 540,17
spolu
18 497,99
131,74
6,46
703,36
39,53
47,30
Na základe čl. III - § 7 zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a prílohy č. 7 k zákonu č. 553/2003 Z. z. patrí pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi tarifný plat. Vo vykvantifikovaných rozpočtových dôsledkoch sú zohľadnené finančné prostriedky potrebné na zvýšenie tarifných platov pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov zaradených do platových tried a pracovných tried na základe čl. III § 5 a 5a zákona č. 553/2003 Z. z. (platová tarifa a zvýšenie platovej tarify v závislosti od dĺžky započítanej praxe). Vo vykvantifikovaných rozpočtových dôsledkoch na roky 2010 a 2012 je zohľadnená ročná valorizácia stupnice platových taríf vo výške 3 %.
1.8. Finančné náklady spojené s financovaním kreditového príplatku za 30 kreditov vo výške 6 % z platovej tarify:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
neštátnych zriaďovateľov
2009
610
620
630
spolu
2010
610
2 271,08
41,40
2,95
621,90
34,90
41,90
620
799,42
14,58
0,89
218,90
12,30
14,70
630
682,33
spolu
3 752,84
55,98
3,84
840,80
47,20
56,60
2011
610
8 192,33
149,40
10,21
2 243,00
126,00
151,00
620
2 883,70
52,60
3,06
789,00
44,40
53,20
630
2 461,34
spolu
13 537,37
202,00
13,27
3 032,00
170,40
204,20
2012
610
12 104,65
220,00
45,20
3 302,00
185,50
222,60
620
4 260,84
77,00
13,46
1 162,00
65,30
78,40
630
3 636,77
spolu
20 002,26
297,00
58,66
4 464,00
250,80
301,00
Na základe čl. III § 14 ods. 2 zákona č. 553/2003 Z. z. zamestnávateľ prizná pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi kreditový príplatok za získaných 30 kreditov vo výške 6 % z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený. Predpokladáme, že v roku 2009 pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec nezíska požadovaný počet kreditov na získanie kreditového príplatku, v roku 2010 bude na školách 8 % pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov poberať uvedený kreditový príplatok, v roku 2011 bude na školách 28 % pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov poberať uvedený kreditový príplatok a v roku 2012 bude na školách 40 % pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov poberať uvedený kreditový príplatok.
1.9. Finančné náklady spojené s financovaním kreditového príplatku za 60 kreditov vo výške 12 % z platovej tarify:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
Položka
MŠ SR
MPSVaR SR
MV SR
obcí
VÚC
neštátnych zriaďovateľov
2009
610
620
630
Spolu
2010
610
620
630
Spolu
2011
610
4 095,72
74,70
4,71
1 121,90
63,00
75,00
620
1 441,69
26,30
1,41
394,80
22,00
26,60
630
1 230,54
Spolu
6 767,95
101,00
6,12
1 516,70
85,00
101,60
2012
610
9 034,60
165,00
15,64
3 302,00
185,50
222,60
620
3 180,18
58,00
4,67
1 162,00
65,00
78,00
630
2 714,40
spolu
14 929,18
223,00
20,31
4 464,00
250,50
300,60
Na základe čl. III - § 14 ods. 2 zákona č. 553/2003 Z. z. zamestnávateľ prizná pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi kreditový príplatok za získaných 60 kreditov vo výške 12 % z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený. Predpokladáme, že v roku 2009 a 2010 pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec nezíska požadovaný počet kreditov na získanie kreditového príplatku, v roku 2011 bude 7 % pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov poberať uvedený kreditový príplatok a v roku 2012 bude na školách 15 % pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov poberať uvedený kreditový príplatok.
1.10.Finančné náklady spojené s financovaním kreditového príplatku podľa čl. III § 14 ods. 1 vo výške 5 % - 10 % platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy základnej stupnice platových taríf:
predpokladaný dopad na rozpočet v tis. €
|
Rok
|
Položka
MZ SR
2009
610
90,4
620
31,8
630
Spolu
122,2
2010
610
271
620
95,5
630
Spolu
366,5
2011
610
279
620
98
630
Spolu
377
2012
610
287
620
101
630
spolu
388
1.11. Finančné ...