Oznámenie o začatí kontroly. Nesprávna evidencia odpadov

I....z protokolu z kontroly nesporne vyplýva, že konateľ žalobcu ako kontrolovaného subjektu bol informovaný o predmete kontroly, účele a dobe trvania kontroly. Uvedená skutočnosť je poznamenaná v protokole, pričom konateľ žalobcu protokol podpísal. Právna úprava neupravuje ako konkrétne, akým spôsobom, či formou má byť kontrolovaný subjekt oboznámený o začatí kontroly, preto by žalobca musel preukázať, že nebol oboznámený o predmetných skutočnostiach, ak z protokolu svedčí opak, pričom uvedenú skutočnosť pri podpisovaní protokolu konateľ žalobcu nenamietal. Navyše svojim konaním, súčinnosťou pri vykonávaní kontroly len uznal, že akceptuje začatie kontroly za podmienok ako bola začatá.

II. ...z obsahu administratívneho spisu je zrejmé, akého konania sa žalobca dopustil, keď pri vedení evidencie pri vykupovaných batériách a akumulátoroch od fyzických osôb zmenil položky preradením odpadu z kat. č. XX XX XX do kat. č. XX XX XX. V súlade s § 14 ods. 1 písm. f) zákona o odpadoch je držiteľ odpadu povinný viesť a uchovávať evidenciu o druhoch a množstve odpadov a o nakladaní s nimi. Za porušenie tejto povinnosti, čo je považované za iný správny delikt, uloží príslušný orgán štátnej správy odpadového hospodárstva právnickej osobe pokutu vo výške od 500 Eur do 50 000 Eur. Je zrejmé, že povinnosť držiteľa odpadu je určená všeobecne ako povinnosť viesť a uchovávať evidenciu o druhoch a množstve odpadov a o nakladaní s nimi. To, že zákon o odpadoch výslovne nezakazuje preradenie odpadu na iné kat. č. neznamená, že žalobca sa nedopustil porušenia povinnosti pri vedení evidencie odpadu, ak Zákon o odpadoch vrátane vyhlášky konkrétne stanovuje ako má žalobca túto evidenciu viesť tak, aby bola súladná s právnou úpravou. Správny súd sa stotožňuje s argumentáciou žalovaného, že ak má držiteľ odpadu povinnosť zaradiť komunálny odpad do skupiny 20, je logické, že zároveň nemôže zaradiť komunálny odpad do inej skupiny ako skupiny 20. Ak tak urobí, poruší povinnosť viesť evidenciu o druhoch a množstve odpadov a nakladaní s nimi.

Spisová značka: 23S/25/2020
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Krajský súd Banská Bystrica
Dátum rozhodnutia: 2. 12. 2020
Oblasti práva: Správne právo / Inšpekcia, inšpektoráty / Inšpekcia; Orgány inšpekcie; Kontrola, kontrolný systém / Inšpekcia; Kontrola; Kontrolné orgány; Životné prostredie / Nakladanie s odpadmi
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia krajských súdov
Právny inštitút:
správne rozhodnutia
správne súdnictvo
životné prostredie



Zákon o odpadoch
Správny súdny poriadok
Predmet zákona(§ 1 – § 2)
Právomoc(§ 6 – § 9)
Druhý diel - Pojednávanie(§ 107 – § 118)
Nariadenie pojednávania(§ 107 – § 108)
TRETIA HLAVA - DOKAZOVANIE(§ 119 – § 132)
Všeobecné ustanovenia(§ 133 – § 136)
Prvý diel - Rozsudok(§ 137 – § 142)
Náhrada trov konania(§ 167 – § 174)
Vyhláška o evidenčnej povinnosti a ohlasovacej povinnosti
Zákon o štátnej správe starostlivosti o životné prostredie
Zákon o kontrole v štátnej správe
Ústava Slovenskej republiky
Správny poriadok
S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.