Nečinnosť orgánu verejnej správy
Správny poriadok taktiež nerozlišuje postup správneho orgánu podľa povahy nedoloženého podkladu, ako to diferencoval správny súd, keď uviedol, že pokračovať v prerušenom konaní by správny orgán mohol len vtedy, ak by žiadateľ nedoložil taký podklad pre rozhodnutie, ktorý má k dispozícii, t. j. sám by nevynaložil dostatočnú súčinnosť pre postup v konaní. Čo sa týka charakteru lehoty na doplnenie podania, kasačný súd súhlasí s názorom správneho súdu, že ide o procesnú lehotu, a nie hmotnoprávnu lehotu. Avšak aj rozhodnutie o zastavení konania je procesného charakteru; je síce konečné, ale umožňuje v tej istej veci podať nový návrh.Pokiaľ správny súd uvádza, že zastaviť konanie nie je možné, pretože by mohlo dôjsť k ukráteniu na právach stavebníka, ktorý nemá záujem na konaní v podobe zastavenia konania, tieto názory správneho súdu sú čisto hypotetické a bez ich premietnutia do konkrétnych noriem Správneho poriadku.