Nečinnosť orgánu verejnej správy

Správny poriadok taktiež nerozlišuje postup správneho orgánu podľa povahy nedoloženého podkladu, ako to diferencoval správny súd, keď uviedol, že pokračovať v prerušenom konaní by správny orgán mohol len vtedy, ak by žiadateľ nedoložil taký podklad pre rozhodnutie, ktorý má k dispozícii, t. j. sám by nevynaložil dostatočnú súčinnosť pre postup v konaní. Čo sa týka charakteru lehoty na doplnenie podania, kasačný súd súhlasí s názorom správneho súdu, že ide o procesnú lehotu, a nie hmotnoprávnu lehotu. Avšak aj rozhodnutie o zastavení konania je procesného charakteru; je síce konečné, ale umožňuje v tej istej veci podať nový návrh.Pokiaľ správny súd uvádza, že zastaviť konanie nie je možné, pretože by mohlo dôjsť k ukráteniu na právach stavebníka, ktorý nemá záujem na konaní v podobe zastavenia konania, tieto názory správneho súdu sú čisto hypotetické a bez ich premietnutia do konkrétnych noriem Správneho poriadku.

Spisová značka: 7Svk/4/2022
Forma rozhodnutia: Uznesenie
Súd: Najvyšší správny súd SR
Dátum rozhodnutia: 31. 5. 2023
Oblasti práva:
Správne právo / Správne právo / Správne orgány
Občianske právo / Občianske právo / Súdne preskúmavanie rozhodnutí
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia NSS SR
Právny inštitút:
rozhodnutie správneho orgánu
správne súdnictvo



S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.