K náhrade trov za poradu s klientom, ak na nej došlo len k odovzdaniu informácií a nie k poskytnutiu právneho poradenstva
Nie každé stretnutie klienta a advokáta je úkonom právnej služby. Vzájomná komunikácia s klientom, ktorej súčasťou je i priebežné informovanie, je imanentnou zložkou vzájomného vzťahu klienta a právneho zástupcu a niet zákonného dôvodu pre osobitné finančné ohodnotenie takéhoto stretnutia/porady bez ďalšieho. Porada s klientom, ak má povahu odovzdania informácií, je pre účely konania bez ďalšieho významu. Podstatou právneho zastupovania je poskytovanie odbornej činnosti (právneho poradenstva), ktoré má byť predmetom finančnej odmeny, nie „informačná činnosť". Informovanie klienta alebo informovanie klientom sa môže subjektívne javiť potrebným, avšak na účely priznania náhrady trov konania za takýto úkon právnej služby musí byť daná a preukázaná potreba jeho vykonania z objektívneho hľadiska. Náklady s tým spojené, za nesplnenia podmienky ich objektívnej účelnosti, však nemôžu v konečnom dôsledku zaťažovať protistranu v rámci rozhodnutia o náhrade trov konania.