Zákonnosť zvolania a uznesenia obecného zastupiteľstva
1. Ak obecné zastupiteľstvo zmení zverejnený návrh programu zasadnutia obecného zastupiteľstva, ktorý mu predložil starosta, tak tým neporuší právo obyvateľov obce zúčastňovať sa správy vecí verejných podľa čl. 30 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky.
2. Ústavný súd Slovenskej republiky použil teleologický a systematický výklad § 13b ods. 6 zákona Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov*, podľa ktorého obecné zastupiteľstvo môže o voľbe nového starostu na základe požiadavky petície aspoň 20 % oprávnených voličov v obci rokovať aj na zasadnutí zvolanom starostom obce, aj na zasadnutí zvolanom obecnou radou.
3. K porušeniu práva zúčastňovať sa správy vecí verejných podľa čl. 30 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky je potrebný závažný protiprávny zásah do možnosti občana zúčastňovať sa správy vecí verejných.
4. Postup obecného zastupiteľstva, čiže to, že obecné zastupiteľstvo rokovalo o petícii požadujúcej, aby sa obecné zastupiteľstvo uznieslo na voľbe nového starostu, na zasadnutí zvolanom starostom obce, a nie obecnou radou, znamenalo zníženie možnosti navrhovateľky získať informácie o programe zasadnutia obecného zastupiteľstva, ale nešlo o také obmedzenie informovanosti, ktoré by v konkrétnych okolnostiach prípadu zasiahlo do podstaty jej práva podľa čl. 30 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky.
_______________
* stav k 1. 12. 2000