Začatie a výkon daňovej kontroly nie je iným zásahom orgánu verejnej správy v zmysle SSP
I. Správny súd sa stotožňuje s právnou argumentáciou žalovaného, že samotné začatie a výkon daňovej kontroly na zistenie oprávnenosti nároku na vrátenie nadmerného odpočtu nemôže byť považované za iný zásah orgánu verejnej správy, pretože oprávnenie na výkon takejto kontroly vyplýva z ust. § 79 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH v znení neskorších predpisov v spojení s ust. § 44 zákona č. 563/2009 Z. z. Daňová kontrola je proces smerujúci k obstaraniu dôkazného prostriedku a posudzovanie spôsobu získavania dôkazných prostriedkov v súdnom konaní o nezákonnom zásahu orgánu verejnej správy neprichádza do úvahy, pretože by bolo predčasné a prejudikovalo by ďalší postup správcu dane, čo by v konečnom dôsledku znamenalo zásah všeobecného súdu do právomoci správcu dane. Žalobca je však oprávnený v žalobe označené pochybenia namietať v rámci dostupných opravných prostriedkov proti rozhodnutiu vydanému vo vyrubovacom konaní.
II. Správny súd sa ďalej stotožňuje s právnou argumentáciou žalovaného, že ani prípadné procesné vady pri daňovej kontrole, či daňovej kontrole na zistenie oprávnenosti nároku na vrátenie nadmerného odpočtu nemôžu na základe uplatnenia konania podľa ust. § 252 zákona č. 162/2015 Z. z. viesť k zákazu pokračovať v daňovej kontrole a k povinnosti ukončiť daňovú kontrolu ako to navrhol žalobca v petite žaloby, pretože vady v procesnom postupe správcu dane pri výkone daňovej kontroly je žalobca oprávnený namietať po ukončení daňovej kontroly vo vyrubovacom konaní a to v rámci jemu dostupných opravných prostriedkov proti rozhodnutiu správcu dane, ako aj v rámci konania o žalobe proti rozhodnutiu a postupu správcu dane, resp. odvolacieho orgánu.