Ukladanie sankcií za nepovolené uskutočnenie alebo užívanie reklamných stavieb podľa § 106 ods. 4 Stavebného zákona
I. Je celkom zjavné, že úmyslom zákonodarcu pri formulácii skutkovej podstaty správneho deliktu podľa § 106 ods. 4 Stavebného zákona bolo naviazať ukladanie sankcií na kategorizáciu reklamných stavieb (do 3 m2, od 3 m2 do 20 m2, nad 20 m2) a jej paušálnu výšku pre každú z kategórií stanoviť podľa veľkosti informačnej plochy každej jednotlivej reklamnej stavby. Platí, že čím viac nepovolenej informačnej plochy (či informačného smogu) stavebník či používateľ prináša, tým vyššia sankcia ho postihne. V prípade zistenia viacerých skutkov (reklamných stavieb) u toho istého páchateľa je teda sankcia závislá na kritériách stanovených zákonom. Je preto paušálnou (určenou pevnou sumou) iba zdanlivo, pretože jej výška je priamo úmerná počtu nepovolených reklamných stavieb a veľkosti ich informačnej plochy. Kasačný súd je toho názoru, že ide o transparentnú, predvídateľnú a hlavne komplexnú úpravu systému ukladania sankcií v závislosti od počtu reklamných stavieb a ich informačnej plochy.
II. Nepovolené uskutočnenie alebo užívanie každej reklamnej stavby je samostatným skutkom napĺňajúcim znaky skutkovej podstaty správneho deliktu podľa § 106 ods. 4 Stavebného zákona.