Reklama v rozpore s dobrými mravmi

Každú jednu reklamu je potrebné posudzovať optikou daného obdobia. Reklama by však nemala prezentovať človeka ako vec, tovar bez slobody, vôle a pocitov, pretože v spoločnosti existujú mravnostné kritériá, pod ktoré nesporne patrí vyobrazenie ľudského tela prezentujúce človeka ako dôstojnú ľudskú bytosť. Reklama zobrazujúca ženu evokujúcu skôr „tovar (objekt), s, ktorým si možno za peniaze užiť“ je v rozpore s dobrými mravmi.

Spisová značka: 2Stk/18/2022
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Najvyšší správny súd SR
Dátum rozhodnutia: 31. 5. 2024
Oblasti práva:
Správne právo / Správne právo / Správne konanie
Občianske právo / Občianske právo / Súdne preskúmavanie rozhodnutí
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia NSS SR
Právny inštitút:
reklama
správne konanie
správne rozhodnutia



Civilný sporový poriadok
Správny súdny poriadok
Zákon o reklame
Správny poriadok
S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.