Reklama

K výkladu pojmov v § 3 ods. 1 písm. c/ zákona o reklame (nahota, pohoršujúci spôsob) dochádza v rámci myšlienkového procesu, v ktorom príslušné orgány verejnej správy realizujú svoju právomoc – správnu úvahu. Kritériá morálky, či mravnosti, ktoré orgány verejnej správy považujú za kľúčové pre naplnenie podmienky, aby išlo o reklamu prezentujúcu nahotu "pohoršujúcim" spôsobom, možno považovať vo vzťahu k posudzovanej reklame ako logické, ak zohľadňujú jej charakter a sledujú ochranu záujmu chráneného zákonom o reklame. Rozhodnutia orgánov verejnej správy, v ktorých je konštatované, že reklama zobrazuje nahotu ľudského tela pohoršujúcim spôsobom, môžu obstáť aj v prípade, ak síce nebudú obsahovať explicitne naformulovanú definíciu slovného spojenia "zobrazenie nahoty pohoršujúcim spôsobom", ale z kontextu odôvodnenia bude zrejmé, prečo neprípustnosť danej reklamy dosahuje požadovanú mieru intenzity, prípadne ak s ohľadom na skutkové okolnosti veci bude jej pohoršujúci charakter celkom zjavný.

Spisová značka: 5Stk/5/2022
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Najvyšší správny súd SR
Dátum rozhodnutia: 27. 4. 2023
Oblasti práva:
Správne právo / Správne právo / Správne konanie
Občianske právo / Občianske právo / Súdne preskúmavanie rozhodnutí
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia NSS SR
Právny inštitút:
reklama
správne konanie
správne rozhodnutia



S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.