Priaznivá retroaktivita a zápis v RPVS
Kasačný súd má tak z vyjadreného za nepochybné, že priamo nadväzujúca zákonná derogácia právnej úpravy registra konečných užívateľov výhod, upravená zákonom o RPVS vyžaduje nesporne ešte prísnejšie náležitosti a predpoklady, pre dosiahnutie zápisu fyzickej či právnickej osoby alebo záujmového združenia do registra partnerov verejného sektora, pričom takýto prísne verifikovaný zápis je obligatórnym predpokladom čerpania prostriedkov z verejných, štátnych prostriedkov či prostriedkov z Európskej únie. Taktiež považuje kasačný súd za nesporné, že taktiež „nová“ právna úprava sankcionuje konanie účastníka konania, spočívajúce v nesplnení povinností podľa § 12 ods. 7 zákona o RPVS hodnoverne preukázať, že údaje o konečnom užívateľovi výhod zapísané v registri sú pravdivé a úplné, a to v zásade tak, že registrujúci orgán rozhodne o výmaze partnera verejného sektora z registra; ibaže miera závažnosti porušenia povinnosti bola nepatrná. Registrujúci orgán navyše po výmaze partnera z RPVS začne konanie o uložení pokuty v súlade s § 13 ods. 1 zákona o RPVS. Nemožno sa preto stotožniť s názormi v rozsudku krajského súdu, založenými na aplikácii zásady priaznivej retroaktivity, pretože neskoršia právna úprava RPVS je nepochybne prísnejšia a umožňuje partnera pri totožnom pochybení sankcionovať výmazom z registra.